Fitness Seller

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Dankjewel lieve dames! Fijn dat we er allemaal mee te maken hebben en elkaar supporten in de wandeling 🥰

En klopt kloontje tis soms gewoon frustrerend zo je best te doen en dan een tegenvallend resultaat te zien op de weegschaal. Kan dit het best voorkomen door dagelijks te blijven wegen en niet op een paar dagen of een week te kijken maar op een maand. Precies wat je zegt alle theorieën leuk maar het blijft een lichaam die reageert op van alles ipv een geprogrammeerde robot. Dus de komende 19 dagen dagelijks wegen. Dan weekje vakantie vieren en dan gaan we weer verder waar we gebleven waren.

Thnx ladies 🥰

Altijd fijn, ben je een dag vrij ben je poep chagrijnig. Heb het echt even nodig om wat bij te tanken en kan even niet zoveel hebben. Auto gaf gisteren onderweg naar werk op de snelweg een storing dus daar mee langs garage geweest. Inmiddels opgelost maar wel stress. Gesprek loonsverhoging ging niet heel soepel dus wel verhoging maar minder dan ik wou. En gezien de drukte op het werk een vol hoofd. Plus kapper failliet dus op zoek naar een nieuwe kapper. Ofwel dingen die bij het leven horen maar wel even kakka zijn. Toe aan vakantie 😇

Positief is mijn gewicht, een zonnige dag en nog 10 dagen werken dan heb ik vakantie. Vanmorgen wel wezen trainen maar wel met tegenzin.

Squat
1x10 lege stang 20kg
1x10 40kg
1x10 50kg
2x12 60kg
1x13 60kg

Hiptrust
1x 12 40kg
2x12 60kg
1x15 60kg

Leg press (geen zin in Bulgarian sq)
1x12 50kg
2x12 80kg
1x15 80kg

Cable kick back
1x15 10kg
1x15 15kg
2x15 20kg
1x20 20kg

Hip adduction
1x15 30kg
1x15 40kg
2x15 45kg
1x18 45kg

Hip abduction
1x15 40kg
1x15 50kg
2X15 55kg
1x17 55kg

Buikspieren v-up
4x20

Squat
1x10 lege stang 20kg
1x10 40kg
1x10 50kg
2x12 60kg
1x13 60kg

Voor jouw gewicht is die squat wel lekker maar waarom 2 x 60 en daarna weer 60kg?

Ik denk dat je na de 1ste keer 60 best had kunnen verhogen naar 65 of 70, gaat jouw echt wel lukken hoor. En als je die 70 niet vol met 10 reps of 12 lukt verlaag je daarna het gewicht om helemaal leeg te pompen met 60.

Zelfde vrhaal met die legpress van je, jij kunt veel meer pressen.

Als jij 60kg weegt en je legt 60kg in je nek met squatten dan zou je technisch gezien sowieso 120kg kunnen legpressen. Probeer maar eens 1 keer 120 weg te drukken, jouw benen zijn zoveel sterker dan je denkt. Jij drukt met heerlijke weerstand ook 100-120kg 8-10 keer weg. Diep ademhalen en wegdrukken dat gewicht, knieën in dezelfde lijn als de richten van je voeten, dus niet met je knieën naar binnen zoals sommige doen om extra kracht te zetten, kont in de zitting houden, rug recht, diep inademen en BAM! knal dat gewicht weg.

Voor de rest, lekker bezig hoor!

Voor jouw gewicht is die squat wel lekker maar waarom 2 x 60 en daarna weer 60kg?

Ik denk dat je na de 1ste keer 60 best had kunnen verhogen naar 65 of 70, gaat jouw echt wel lukken hoor. En als je die 70 niet vol met 10 reps of 12 lukt verlaag je daarna het gewicht om helemaal leeg te pompen met 60.

Maar lekker bezig hoor.
Kijk hier kan ik wat mee. Kort en concreet 💪 gaan we zaterdag inzetten 😊! De eerste 6/7 van de 60 gaan relatief soepel daarna moet ik wel bikkelen om omhoog te komen en heb ik het idee dat het gewicht op mijn nek zorgt voor een moeilijkere ademhaling ofzo.

@ legpress klopt wat je zegt. Maar deze echt al maanden niet gedaan dus dacht laten we bescheiden beginnen. Was wel fijn dus zin om deze te pakken ipv Bulgarian de komende tijd. Thnx voor je geloof in mijn beentjes 😁

• Bicep
Waarderingen: K82
Kijk hier kan ik wat mee. Kort en concreet 💪 gaan we zaterdag inzetten 😊! De eerste 6/7 van de 60 gaan relatief soepel daarna moet ik wel bikkelen om omhoog te komen en heb ik het idee dat het gewicht op mijn nek zorgt voor een moeilijkere ademhaling ofzo.
Als je onderin bent en naar bovenkomt adem je sowieso altijd langzaam uit, als je helemaal weer bovenin bent haal je diep adem en span je je buik aan, dan de hele move van boven naar beneden volhouden en onderin wanneer je omhoog gaat (nog steeds je buik aan blijven spannen) adem je langzaam terwijl je naar bovengaat uit, doe maar in je hoofd alsof je jezelf omhoog schreeuwt, dus niet dat je alle adem uitblaast en nog niet boven bent, snap je?

Waarom woede? Maandelijkse woede?
Nee gewoon paar tegenslagen en een overvol hoofd. Bekend verschijnsel en weet dat ik dan teveel uren gewerkt heb en toe ben aan even echte rust. Vrije dag is fijn hoor maar wil dus weekboodschappen doen, was wegwerken, beneden en boven schoonmaken, voor en achtertuin onkruid vrij maken en vegen, wandelen, van de zon genieten en eigenlijk ook wenkbrauwen verven en epileren, gezichtsmaskertje, 5 stappen haarkuur, langs een nieuwe kapper en de auto schoonmaken 😁
Dus beste is 2 dagen even niks zoals het weekend. 1 dag doen wat je wilt/moet doen en de andere uitrusten.

Magoed beter dragen dan klagen (al is dat op zijn tijd wel even fijn) dus ga aan de achtbaan beginnen 🤸‍♀️

• Heart
  • Bicep
Nee gewoon paar tegenslagen en een overvol hoofd. Bekend verschijnsel en weet dat ik dan teveel uren gewerkt heb en toe ben aan even echte rust. Vrije dag is fijn hoor maar wil dus weekboodschappen doen, was wegwerken, beneden en boven schoonmaken, voor en achtertuin onkruid vrij maken en vegen, wandelen, van de zon genieten en eigenlijk ook wenkbrauwen verven en epileren, gezichtsmaskertje, 5 stappen haarkuur, langs een nieuwe kapper en de auto schoonmaken 😁
Dus beste is 2 dagen even niks zoals het weekend. 1 dag doen wat je wilt/moet doen en de andere uitrusten.

Magoed beter dragen dan klagen (al is dat op zijn tijd wel even fijn) dus ga aan de achtbaan beginnen 🤸‍♀️
Stap voor stap, succes topper. Niet te veel "moeten" je weet zelf ook wel wat prio heeft en wat niet.
Wel je paraplu meenemen einde vd middag begin vd avond....zegt buienradar.

Altijd fijn, ben je een dag vrij ben je poep chagrijnig. Heb het echt even nodig om wat bij te tanken en kan even niet zoveel hebben. Auto gaf gisteren onderweg naar werk op de snelweg een storing dus daar mee langs garage geweest. Inmiddels opgelost maar wel stress. Gesprek loonsverhoging ging niet heel soepel dus wel verhoging maar minder dan ik wou. En gezien de drukte op het werk een vol hoofd. Plus kapper failliet dus op zoek naar een nieuwe kapper. Ofwel dingen die bij het leven horen maar wel even kakka zijn. Toe aan vakantie 😇

Positief is mijn gewicht, een zonnige dag en nog 10 dagen werken dan heb ik vakantie. Vanmorgen wel wezen trainen maar wel met tegenzin.
Lieve schat, ik heb wel een tondeuse

• Like

Balen is dat. Heb je vrij moet je nog van alles.
Je hebt meer vrije tijd nodig dan dit!
De doelgroep loopt niet weg. En personeel kunnen ze toch niet krijgen. Pas goed op jezelf, herken waar je grens ligt en geef op tijd je grenzen aan. Hele fijne dag toegewenst topper :thumb:

Zelfde vrhaal met die legpress van je, jij kunt veel meer pressen.

Als jij 60kg weegt en je legt 60kg in je nek met squatten dan zou je technisch gezien sowieso 120kg kunnen legpressen. Probeer maar eens 1 keer 120 weg te drukken, jouw benen zijn zoveel sterker dan je denkt. Jij drukt met heerlijke weerstand ook 100-120kg 8-10 keer weg. Diep ademhalen en wegdrukken dat gewicht, knieën in dezelfde lijn als de richten van je voeten, dus niet met je knieën naar binnen zoals sommige doen om extra kracht te zetten, kont in de zitting houden, rug recht, diep inademen en BAM! knal dat gewicht weg.

Voor de rest, lekker bezig hoor!
Eigenlijk is de meer algemene vraag wat de strategie van @Buttie88 is voor het verhogen van het gewicht, zowel tussen de work outs als tijdens een workout.

Hoeveel meer herhalingen dan op de eerste 2 sets op de laarste set alvorens ze verhoogt?

Hoe te handelen als ze bij de eerste 2 sets niet of net aan de 12 haalt?

Balen is dat. Heb je vrij moet je nog van alles.
Je hebt meer vrije tijd nodig dan dit!
De doelgroep loopt niet weg. En personeel kunnen ze toch niet krijgen. Pas goed op jezelf, herken waar je grens ligt en geef op tijd je grenzen aan. Hele fijne dag toegewenst topper :thumb:
Ja dat inderdaad en dan kun je wel denken doe het allemaal later maar dan zit ik echt niet rustig 😁

Klopt! Dankjewel voor de reminder 😊 grens wordt bereikt na 3 weekenden werken merk ik. 1 weekend is nog wel te handelen en 2 op zijn tijd ook wel. Dus weer een leermomentje 😇. Ga er nu gewoon het beste van maken en proberen te genieten 😊

Eigenlijk is de meer algemene vraag wat de strategie van @Buttie88 is voor het verhogen van het gewicht, zowel tussen de work outs als tijdens een workout.

Hoeveel meer herhalingen dan op de eerste 2 sets op de laarste set alvorens ze verhoogt?

Klopt, ze kan nu wel ineens gaan verzwaren omdat x of y dat zegt, maar het is veel verstandiger om een progressie plan te hebben voor de langere termijn.

Ja dat inderdaad en dan kun je wel denken doe het allemaal later maar dan zit ik echt niet rustig 😁

Klopt! Dankjewel voor de reminder 😊 grens wordt bereikt na 3 weekenden werken merk ik. 1 weekend is nog wel te handelen en 2 op zijn tijd ook wel. Dus weer een leermomentje 😇. Ga er nu gewoon het beste van maken en proberen te genieten 😊
Werk jij voor een werkgever of voor jezelf? Als je voor een werkgever werkt zou je volgens mij kunnen eisen (aan de hand van je CAO) dat je na een aantal dagen gewerkt te hebben sowieso een dag vrij MOET zijn en niet dat je niet eens een weekend kunt hebben. Ze hebben toch een planner? Of zitten jullie echt zo krap met personeel?

Nou zit dus ook door alle meningen best in dubio. De opmerking zolang je cut maak je geen spieren aan bv. Waarom zou ik tot het uiterste gaan terwijl ik er blijkbaar toch niks mee opbouw gezien mijn lage calorieën. Die zit alleen in conflict met mijn eigen logica dat zolang je traint altijd wat opbouwt anders zou op de bank zitten hetzelfde resultaat moeten geven.

Wat ik zelf altijd hanteerde was 12 herhalingen. Die uitbouwen na 15 zonder in te leveren op uitvoering en als ik daar ben dan 5kg omhoog. En ben wat systematisch aangelegd 😁 als ik merk dat 60kg ook wel te doen is ga ik echt niet in die training naar 65. Met dat idee ga ik wel naar huis en probeer dat dan de volgende x uit.

Werk jij voor een werkgever of voor jezelf? Als je voor een werkgever werkt zou je volgens mij kunnen eisen (aan de hand van je CAO) dat je na een aantal dagen gewerkt te hebben sowieso een dag vrij MOET zijn en niet dat je niet eens een weekend kunt hebben. Ze hebben toch een planner? Of zitten jullie echt zo krap met personeel?
Weet je wel hoeveel verslaafden er rondlopen ?
(en dan nog niet eens die je buiten ziet)

• Like
Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven