XXL Nutrition

Van dikz*k naar beach fysiek (in my dreams)

Ja is wel moeilijk maarja al die verhoudingen uit rekenen enzo en alle tijd die erin zit. Je krijgt er weinig voor terug. Zou ook niet weten wat ideale verhouding zou zijn e/k/v. Zal dit weekend een bekijken

Is al vaker gezegd toch? Zelfs een paar posts boven deze.
2-2,5g eiwitten per kg, (4kcal per 1g)
1g vetten per kg, (9kcal per 1g)
rest carbs (4kcal per 1g)

dus:
- 225g eiwitten = 900kcal
- 100g vetten = 900kcal
- .....g carbs = ...kcal tot je op je totaal aan calorieen zit.

100 gram vet vind ik al teveel

• Topic Starter Topic Starter
Zo even shakie met melk, banaantje, whey en creatine erdoor en op naar de gym. Borst triceps. Kijken of ik vanavond een eet schema in elkaar kan zetten voor de komende tijd.

Is toch gewoon per kg lichaamsgewicht?
Natuurlijk een richtlijn, stel je neemt 0,8 dan zit je op 80g en 720kcal en 'moet' je hoger in carbs. Whatever floats your boat :)

Sowieso moet je al Vvm aanhouden en niet totaal lichaamsgewixht.

Ik ben groot voorstander van vetten relatief laag en carbs hoog

Ik gebruik de laatste tijd ook Fitness pal voor het bijhouden van mn voeding. echt super handig. blijkt dus dat ik altijd meer at dan ik dacht.

mijn e/k/v is een beetje experimenteel e/k/v = 50/40/10
En tot nu binnen 2 weken tijd 1,5 kg kwijt :D

Ik doe het blijkbaar zeer goed op highfat&protein/low carb diets.

Iets wat ik heb afgekeken van forummember Mitrenz. en ik ben er zeer tevreden over.
Normaal had ik mn carbs op minimaal 30% en had ik door de dag heen vaak 'dipjes' of kwam ik helemaal kapot thuis van m'n werk zonder echt zware inspanning geleverd te hebben.

een site die het een en ander duidelijker maakt eetvet.nl

Of zoek op LCHF (Low Carb High Fat) diets.

Sowieso moet je al Vvm aanhouden en niet totaal lichaamsgewixht.

Ik ben groot voorstander van vetten relatief laag en carbs hoog

totaal tegenovergesteld van mij dus :)

Ja ik wil niet op 18% staan :trollface:

Nee flauw.

Als high fat low carb voor jou werkt, vooral doen

Ja ik wil niet op 18% staan :trollface:

Nee flauw.

Als high fat low carb voor jou werkt, vooral doen

:mad:

Hehe ja VP% is altijd mijn minpunt geweest. Met carbs heb ik echter altijd 'onstilbare' trek in lekkernij. terwijl met high fat de verzadiging voor mij veel langer vasthoud. en minder 'cravings' krijg.

Maarja 18% is ook dramatisch. i know :(

Ik ben net blij met mijn 18% !

:mad:

Hehe ja VP% is altijd mijn minpunt geweest. Met carbs heb ik echter altijd 'onstilbare' trek in lekkernij. terwijl met high fat de verzadiging voor mij veel langer vasthoud. en minder 'cravings' krijg.

Maarja 18% is ook dramatisch. i know :(

Ik denk dat ik de 18% ook niet heel ver ontloop :o Training was wel lekker, weer eens keer sportschool geweest dus wat andere dingen kunnen doen (thuis ben je beetje beperkt soms ondanks dat je met power cage bijna alles kan). Triceps zijn aardig gesloopt. Morgen misschien ff benen doen (wat echt 2 jaar geleden is).

2 jaar geleden :p ?

Oja je voetbalt

2 jaar geleden :p ?

Oja je voetbalt

Deed altijd best zwaar squatten hoor maar toen ik mijn knieen een keer verdoet heb en rug, durf ik het niet meer aan. Geen zin er weer langdurig uit te liggen. De massa op mijn benen is trouwens nooit echt weggegaan.

Wat definieer jij als verdoet

Nadat ik hem een keer verdraaid heb is hij nooit meer de oude geworden. Nu ook nog wel eens last na voetbal. Idem voor enkel, al is die wel redelijk goed hersteld.

Je hoeft noet met mega gewichten te squatten om goede benen te ontwikkelen.
Tussen 20-15 reps kan ook prima.

Nadat ik hem een keer verdraaid heb is hij nooit meer de oude geworden. Nu ook nog wel eens last na voetbal. Idem voor enkel, al is die wel redelijk goed hersteld.

halve reps squatten dan ? dat doet een maat van me die zijn knie naar de klote heeft

Ik gebruik de laatste tijd ook Fitness pal voor het bijhouden van mn voeding. echt super handig. blijkt dus dat ik altijd meer at dan ik dacht.

mijn e/k/v is een beetje experimenteel e/k/v = 50/40/10
En tot nu binnen 2 weken tijd 1,5 kg kwijt :D

Ik doe het blijkbaar zeer goed op highfat&protein/low carb diets.

Iets wat ik heb afgekeken van forummember Mitrenz. en ik ben er zeer tevreden over.
Normaal had ik mn carbs op minimaal 30% en had ik door de dag heen vaak 'dipjes' of kwam ik helemaal kapot thuis van m'n werk zonder echt zware inspanning geleverd te hebben.

een site die het een en ander duidelijker maakt eetvet.nl

Of zoek op LCHF (Low Carb High Fat) diets.

totaal tegenovergesteld van mij dus :)

50/40/10 is toch geen low carb high fat?

Ik ga het misschien ook maar eens daar op wagen als ik weer ga cutten. Ik hou zelf echt veel van eten en als ik eenmaal ergens van ga eten ben ik niet meer te stoppen. Maakt niet uit wat dat is, kan ook makkelijk een heel brood wegvreten op een dag. Enige waar ik over twijfel nu is om iets boven onderhoud te eten. Het is toch winter en aangezien ik pas echt voor volgende zomer weer zonder shirt ga lopen kan ik net zo goed mijn cut wat uitstellen.

Net trouwens benen weer eens gedaan. Squat, front squat en lunges. Daarnaast ook nog even DL en BOR gedaan. Kramp bij lunges schoot er aardig in. Dit ga ik nog wel voelen morgen denk ik :o Morgen denk ik Borst + triceps weer aanpakken.

Boven onderhoud?
Waarom?
Zodat je straks op 21? Staat?
Nog langer cutten.

Max. Op onderhou, niet erboven

Terug
Naar boven