AndroidHealthClinic

van grotesjaak naar grootstesjaak

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
vrijdag 10 april, 1715 - 1845

Benen & Rug

Deadlift
10x70 - 8x110 - 5x130 - 3x140 - 1x150 - 3x160 PR! - 10x110
Yes!!! eindelijk deze PR verbroken...iets minder herhalingen voorafgaand aan die piekset en daarom genoeg kracht...t ging wel moeizaam, maarja boeiend :P

Squat
15xbb - 10x50 - 6x70 - 4x80 - 2x90 - 1x100 - FAIL 110 - 12x60
een zeer pijnlijke fail dit...bij 1x100 dacht ik van nou, moet lukken vandaag, maar misschien moet ik realistisch blijven. Aangezien wij geen squatrack of iets met veiligheidspinnen hebben en m'n rug het langzaam aan begaf heb ik de stang over m'n hoofd voorover geflikkerd (halve military press ;)). Geen probleem verder..volgens keer gewoon 100 of 105 :)

Front Squat
10x50 - 7x60 - 2x4x80
lekker en pijnlijk :D

Leg Curls
15x30 - 12x40 - 12x60 - 12x60
zeer stricte uitvoering, goed knijpen bovenin, heerlijk!

Standing Calf Raise (smith)
20x130 - 15x170 - 10x210
niet teveel, anders kloppen de kuiten niet meer :cool:

voeding: lekker hoor :P
supps: Unleash the Beast! Niet Lullen maar Brullen!
extra: Ging opzich heel goed, behalve die fatale fail op de squat...maja je moet alles een keer meemaken. had ik maar naar XtraLarge geluisterd, dan had ik vantevoren realistischer nagedacht hehe. maar die deadlift aan de andere kant...HOPPA!!!

volgende training: morgen, Armen!

vrijdag 10 april, 1715 - 1845

Benen & Rug

Deadlift
10x70 - 8x110 - 5x130 - 3x140 - 1x150 - 3x160 PR! - 10x110
Yes!!! eindelijk deze PR verbroken...iets minder herhalingen voorafgaand aan die piekset en daarom genoeg kracht...t ging wel moeizaam, maarja boeiend :P

Squat
een zeer pijnlijke fail dit...bij 1x100 dacht ik van nou, moet lukken vandaag, maar misschien moet ik realistisch blijven. Aangezien wij geen squatrack of iets met veiligheidspinnen hebben en m'n rug het langzaam aan begaf heb ik de stang over m'n hoofd voorover geflikkerd (halve military press ;)). Geen probleem verder..volgens keer gewoon 100 of 105 :)

Front Squat
10x50 - 7x60 - 2x4x80
lekker en pijnlijk :D

Leg Curls
15x30 - 12x40 - 12x60 - 12x60
zeer stricte uitvoering, goed knijpen bovenin, heerlijk!

Standing Calf Raise (smith)
20x130 - 15x170 - 10x210
niet teveel, anders kloppen de kuiten niet meer :cool:

voeding: lekker hoor :P
supps: Unleash the Beast! Niet Lullen maar Brullen!
extra: Ging opzich heel goed, behalve die fatale fail op de squat...maja je moet alles een keer meemaken. had ik maar naar XtraLarge geluisterd, dan had ik vantevoren realistischer nagedacht hehe. maar die deadlift aan de andere kant...HOPPA!!!

volgende training: morgen, Armen!

Beetje mijn PR verbreken!:sl*t:

Op de squat is onnodig even weer met beide benen op de grond hoogvlieger?

Focus je nou eens op die 100 kg en leer die HEEL goed onder controle te krijgen. Dus gewoon concentreren 3-5 hh de komende 3 weken.
Volgende sessie 2 hh op de 100!
Dan pas ben je klaar voor de next step.

Overall goede workout beest!

Beetje mijn PR verbreken!:sl*t:
ik heb je gewaarschuwd ouwe gek! over weekje of drie ga ik een compound schema draaien, dus maak je borst maar nat ;)

Op de squat is onnodig even weer met beide benen op de grond hoogvlieger?

Focus je nou eens op die 100 kg en leer die HEEL goed onder controle te krijgen. Dus gewoon concentreren 3-5 hh de komende 3 weken.
Volgende sessie 2 hh op de 100!
Dan pas ben je klaar voor de next step.

Overall goede workout beest!

:o een ezel stoot zich...niet twee keer aan het hetzelfde gewicht. Je hebt gelijk man, zei ik toch al :P ik ga idd ff focussen op die 100k. Over drie weken begin ik me een nieuw schema en ga 2x2xp/w compounds pakken...volgens 5x5 principe, dus dan zal ik me gewoon aan m'n schema moeten houden. Al ga ik wel volgens het principe van 'eenmaal de stap gezet, geen stap meer terug'.

Was m'n quad zo klein op die foto op de vorige pagina dat jullie hem over het hoofd hebben gezien :P ?

zoals beloofd....de foto van mijn quad(s) :) (koud genomen)

bijna net zo mooi als die van Jeppe toch :P joking, ik moet er hard voor werken, maar heb laatste tijd toch op benen het meeste gewonnen!

33msqig.jpg - 159459

training van vandaag volgt nog...ik kan alvast verklappen dat er één PR inzit en één keiharde fail ;)

Ik vind ze echt niet slecht hoor bro! Zeer goede basis om verder op te bouwen! Mooie badkamer trouwens:D

zwaar sjaak , de squats en deadlifts in 1 training , mij kind of training - 3 * 160 is gewoon sterk

Squat
[/I]

Haha das k*t dan. Als wij niet van die pinnen in onze gym zouden hebben zou ik dus echt nooit tot failure gaan, laat staan mn 1rm uitproberen.

zaterdag 12 april, 1045-1145

Armen

Skullchrushers
10x35 - 8x45 - 8x45 - 8x45

Ezcurls 21-en
35 - 40 - 45 - 45
logischerwijs steeds 21 reps...en t*ring wat waren die setjes met 45 zwaar pff

Db overhead extensions (2 handen)
12x32 - 10x36 - 10x40 - 10x40

Incline db curls
10x16s - 10x20s - 8x22s - 8x22s
burn baby :cool:

Rope pushdown
15x40 - 12x50 - 10x60
langzaam uitgevoerd

Hammer curls
10x18 - 8x22 - 8x22

voeding: niks bijzonders
supps: laatste training op creatine...
extra: weinig boeiends te melden mbt deze training. Armen trainen is wel leuk, maar niet spectaculair verder. Was ook laatste keer voorlopig. Nog twee weken split schema...daarna weekje helemaal rust en ondertussen een nieuwe strategie in elkaar flansen :)

volgende training, maandag: Schouders

maandag (morgen dus) ga ik mijn laatste tien weken (10kg winst) in een analyserend-verhaal-verslag posten!

Isloatiemeuk!:D

Ik ben benieuwd naar je nieuwe schema

weekoverzicht
goede week gehad met lekkere trainingen. 5 keer getraind waarvan 2 been trainingen. Voelde allemaal goed aan, behalve dan die fatale fail op de squat :P ik begin m'n huidige schema langzaam aan saai te vinden en ben wel toe aan een switch. Daarom ook nog twee weken vasthouden en na m'n weekje rust een nieuw schema. Op dit moment zit ik te denken aan 4 trainingen in de week. Een borst-schouder combi en een rug-benen combi. en die combi's dan tweemaal per week.

Zoiets:
maandag
BP
MP
Incline BP
Dippen
Side lateral

dinsdag
Deadlift
Squat
Optrekken
BOR

donderdag
Incline BP
MP
BP
Flyes
Bent-over laterals

vrijdag
Squat
Deadlift
Front Squat
Optrekken

ik zeg erbij, dat ik nog niet zeker ben van alle oefeningen...maar de basis lijkt mij duidelijk zo :P tips zijn welkom!

Qua voeding weer een goede week gehad. gisteren (zaterdag) wel fiks gejunked..maar dat stond in de planning. ik gok een biertje of pff...geen idee meer en daarnaast een grote patat pinda en een frikandel speciaal (als ik er nu nuchter aan terug denk...gadver:P). verder houd ik mij goed aan m'n schema en kom volgens mij niets tekort.

Het supplementen verhaal..tja laatste week creatine. Nu zal ik een tijdje zonder gaan trainen en ben benieuwd hoeveel vocht er nou opzit. Verder doen die BCAA's het bij mij wel, qua herstel tijdens en na trainingen. Unleash blijft goed, al blijft die pot ook snel leeggaan (2e pot ondertussen).

al met al een goede week dus! morgen ga ik mij wegen en verwacht ik 90 kg te zijn! dan ga ik trainen en vervolgens dat eerder aangekondigde verhaaltje schrijven --> grotesjaak: van 80 naar 90 in 10 weken. (geen idee of dat de titel wordt, maar het is wel een samenvatting van de inhoud)

Mooi schema sjaak.
Zou er alleen wel nog DB shrugs op dinsdag tussen gooien en op vrijdag BB shrugs = traps tot aan je oren vriend :thumb:

Grotesjaak: van 80 naar 90 in 10 weken!

Grotesjaak: van 80 naar 90 in 10 weken.

In dit artikel/verslag zal ik uitleggen wat ik gedaan heb mbt training, voeding en supplementen gebruik.

Eerst even een korte introductie over mijn sportverleden. Tot een jaar geleden heb ik zeven jaar aan waterpolo gedaan met een pauze van anderhalf jaar. In die pauze deed ik aan kickboksen en krachttraining zonder enig verstand van training en voeding. De laatste twee jaar waterpolo waren minder intensief, vanwege de daaraan voorafgaande pauze. Mijn lichaam reageerde daarop door de verkeerde kant op te groeien. Vanwege een opgelopen blessure kon ik tijdelijk niets en heb na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt en ben opnieuw gestopt. Dat alles was een half jaar voor ik naar het buitenland vertrok. In dat half jaar ben ik begonnen met KT (nog steeds zonder kennis). Helaas brandde de sportschool af en was ik aangewezen op het trapgat (optrekken) en mijn twee dumbbells (max. 25kg). Ik ging veel informatie zoeken over thuis trainen en kwam zo steeds meer te weten over effectief trainen en voeding. Doelen had ik niet gesteld, omdat ik zeer spoedig naar het buitenland zou vertrekken en daar met een schone lei wilde beginnen (op sport gebied). Eind augustus 2008 ben ik naar Toronto, Canada gevlogen om daar een gedeelte van mijn studie te volgen. Van augustus 2008 tot en met december 2009 heb ik zeer hard (maar achteraf gezien ook teveel) getraind. Hier ontdekte ik een hoop op het gebied van bodybuilding, voeding en voor het eerst supplementen. In het begin heb ik wel wat aan massa gewonnen, maar vanaf november ergens begon ik met cutten…wat vanwege teveel training niet het gewenste resultaat opleverde. Na een vakantie van een maand kwam ik half januari 2009 terug in Nederland alwaar ik opnieuw ben begonnen, gelijk ziek werd, en dus mijn officiële start uit heb moeten stellen tot 11 februari 2009….t*ring wat een verhaal :P

Nu ga ik in op hoe ik vanaf 11 februari met een startgewicht van 79,9 kg tot en met vandaag 91,1 kg heb bereikt. Onderstaand het overzicht van mijn gewichttoename:

11-2 79,9
17-2 82,5
24-2 83,6
3-3 84,6
10-3 85,4
17-3 86,4
24-3 88,1
31-3 88,8
7-4 89,5
13-4 91,1

Training
Ik ben altijd fan geweest van splitschema’s, omdat het mij het gevoel geeft de spier optimaal getraind te hebben. Toch wilde ik, vanwege het vele lezen, wat meer compound dingen gaan doen en ook eindelijk mijn benen is fatsoenlijk aandacht geven. Mijn start schema bestond uit een A en een B training, die ik beide tweemaal per week deed. Vanwege de intensieve start leverde dit schema bizar veel spierpijn op dat ik genoodzaakt was mijn oude splitschema uit te kast te halen. Vrijwel de gehele 10 weken heb ik het onderstaande schema aangehouden:

Maandag Borst
Dinsdag Rug
Donderdag Schouders
Vrijdag Benen

Sporadisch vond er een wisseling plaats. Af en toe wat arm werk erbij op een zaterdag. Dit verslag zou niet compleet zijn als ik niet dieper in zou gaan op oefeningen en sets en reps. Ik ga niet alles uitleggen, maar wel wat na mijn idee echt geholpen heeft.

Borst
De uitvinding van de eeuw is het dippen. Mensen die niet dippen en merken dat hun borst niet groeit…ga dippen! Ik heb altijd problemen gehad met borst, tot ik ging dippen. Verder vooral basis oefeningen, geen machines, zelden flyes. Drukwerk is massa!

Rug
Zoveel mogelijk optrekken en halterroeien is de basis voor mij. Ook deadliften, maar die heeft in dit schema bij benen gestaan. Optrekken is zwaar, maar wel erg nuttig. Ik ben overigens geen machine fan, dus dat ga ik ook echt niet aanmoedigen.

Schouders
Mijn sterkste spiergroep bij uitstek. De Military press is schouder massa voor mij. Mensen weten met schouders vaak niet hoeveel sets en oefeningen vanwege de koppen. Ik doe standaard 1 press oefening, 2 voor de zijkant en 2 voor de achterkant. Bij mij werkt het!

Benen
Mijn achterliggende spiergroep. Ik heb het ondervonden…als je squat groeit alles! Dus ik kan hier weinig anders aan toevoegen dan gewoon squatten met je donder! (en Deadliften!)

Qua sets en reps heb veel focus gelegd op kracht en ben laag gebleven in reps, maar wel hoog in sets. Meestal 2 warm-up sets en dan drie en soms vier werksets. Op de laatste set ga ik all the wat en komen al die kapotmakende vermoeidheidtechnieken erbij…dropsets, rust/pauze, negatieven.

Voeding
Hier ben ik vrij constant in geweest. De doordeweekse (werk) dagen at ik vrijwel elke dag hetzelfde…tja, boeiend is het niet, maar wel voedzaam. In de eerste vier weken volgde ik het volgende schema (excl. Supps):
6.15 Havermout, Melk, Banaan
9.00 Twee sneeën donkerbrood, zes plakken kipfilet, 1 ei
11.45 Vier sneeen donkerbrood, 1 blik tonijn, twee plakken kaas, karnemelk
15.00 Twee sneeen donkerbrood, veel pindakaas met noten, 1 ei
trainen: 1730 – 1900
19.30 Aardappels/rijst/pasta, vlees/kip/vis, groente
22.30 500 gram kwark

In de laatste zes weken heb ik het volgende schema gevolgd (excl. Supps):
6.10 20 gram Whey
6.40 Havermout, Melk, Banaan
9.00 drie sneeën donkerbrood, 8 plakken kipfilet, 1 ei
11.45 zes sneeën donkerbrood, 1 blik tonijn, 2 plakken kaas, filet usa
14.45 drie sneeën donkerbrood, veel pindakaas met noten, 1 ei
19.30 Aardappels/rijst/pasta, vlees/kip/vis, groente
21.00 2 crackers, 3 plakken kipfilet, veel pindakaas met noten
22.30 500 gram kwark

In het weekend probeerde ik dit ook weg te werken en at er vooral extra dingen bij. Geprobeerd alcohol slechts eenmaal per week. En verder is eten goed geregeld bij mij!

Supplementen
Ik zal maar gewoon een inname schema noteren. Ook deze is een aantal keer gewisseld vanwege soorten supps die ik in bezit had.

Eerste vier weken
6.30 1 XXL MulitVit tab + 2 Amino Acids (de tuinen)
16.45 50 gram Whey Isolate Power Supplements
17.00 2 scoops Labrada Supercharge
19.00 40 gram Whey + 2 Amino Acids (de tuinen)
19.15 6 gram crea pure Power Supplements

Laatste zes weken
6.30 1 XXL MulitVit tab
16.45 50 gram Whey Isolate Power Supplements
17.00 2 scoops Unleash + 3 BCAA tabs Power Supplements
trainen: 1730 – 1900 18.15 3 BCAA tabs + 5 gram crea pure Power Supplements
19.00 5 gram crea pure Power Supplements
19.15 30 gram Whey

Al met al was het niet eens zo heel moeilijk om veel kilo’s te pakken. Het eten ging mij niet tegenstaan en het trainen al helemaal niet. Zolang het tussen de oren maar goed zit en je met trainen ook echt all the way gaat kan het best.

Hoe verder
Ik ben nu gestopt met de creatine en doe dat sowieso nog een week of vier. Ik heb nog twee trainingsweken voor de boeg met mijn ouwe splitschema en daarna heb ik 1 hele week rust en dat is welverdiend. Daarna zal ik een ander schema gaan hanteren waarover ik nog niet helemaal zeker ben. De opzet staat in mijn Log. Wat de verdere plannen zijn kan ik ook nog niet zeggen en zal vanzelf duidelijk worden.

Als je tot hier bent gekomen…bedankt voor het lezen! Ik sta open voor vragen e.d.

en om alles wat extra kleur te geven, een zojuist genomen (half mislukte) lat spread...

oax6jp.jpg - 159587

:cool:

goeie pics sjakie - leuk stukkie by the way - aardig voedings-schema heb je ook - good luck met je nieuwe schema

ik heb weinig toe te voegen , jij snapt het wel

Mooi schema sjaak.
Zou er alleen wel nog DB shrugs op dinsdag tussen gooien en op vrijdag BB shrugs = traps tot aan je oren vriend :thumb:

misschien geen gek idee...traps lopen trouwens goed mee met de rest hoor, dus extra werk zou niet nodig zijn. ik denk erover na, tnx voor je input!

goeie pics sjakie - leuk stukkie by the way - aardig voedings-schema heb je ook - good luck met je nieuwe schema

ik heb weinig toe te voegen , jij snapt het wel

tnx GM! misschien dat ik richting de zomer het grote GM superset systeem ook wel ga toepassen ;)

zou leuk zijn , ben benieuwd hoe je dat ervaart dan

Mooie verhaal sjaak.
Pics zien er oke uit, goede basis. Een zonnebankje kan misschien geen kwaad ;)
Je eet trouwens wel bizar weinig voor iemand die in 10 weken 10kg is aangekomen.
Bizar verhaal trouwens, een kilo per week. Jouw vooruitgang is zelfs met een flinke kuur moeilijk haalbaar...

Succes verder.

Mooie verhaal sjaak.
Pics zien er oke uit, goede basis. Een zonnebankje kan misschien geen kwaad ;)Je eet trouwens wel bizar weinig voor iemand die in 10 weken 10kg is aangekomen.Bizar verhaal trouwens, een kilo per week. Jouw vooruitgang is zelfs met een flinke kuur moeilijk haalbaar...
Succes verder.

Mooi verhaal en goede doelen en een mooi schema! Spreekt mij heel erg aan. ****ing hell was wel een lang verhaal. Je hebt een laag BF% en je komt in 10 weken 10 kg? met zo weinig voedsel??????
10 kg in 10 ****ing weken!!! Deel die megatips met ons of heb je wat uit te leggen Sjaak?:D

@Loo; haalbaar met kuur moet alles meezitten en goed aanslaan inderdaad. Welke kuur zit je Sjaak?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven