MuscleMeat

Van klein naar afgetraind- Remcoudb's log

Remcoudb

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
63kg
Ik zal me even voorstellen mijn naam is Remco, ik ben 22 jaar en woon in Assen. Ik ben 170cm groot en weeg 63kg.

Ik ben begin dit jaar begonnen met Stronglifts 5x5 en heb dit tot aan April aardig volgehouden, daarna heb ik eigenlijk niet zoveel meer gedaan. Maar ik wil het vanaf vandaag weer op gaan pakken. Ik ben een leek op fitness gebied dus alle tips zijn welkom en ik zal proberen wat met de kritiek te doen. Mijn doel is niet om super breed te worden maar ik wil er afgetraind uitzien. Ik snap dat het nog wel even duurt voordat ik dit bereikt heb, maar wie wat wil zal er voor moeten werken.

Dit is hetgeen ik vandaag gedaan heb:

3x5 Squads 20kg
5x5 Overhead Press 20kg
3x5 Barbell Curl 20kg
3x5 Deadlift 30kg
3x5 Pull-ups

Ik wil het sowieso de oefeningen van SL 5x5 gaan doen en zal dan ook proberen elke keer te verzwaren. De gewichten die ik heb staan zijn de gewichten exclusief stang. Ik begin met 3x5 om mijn spieren er weer aan te laten wenen. Ik heb namelijk altijd last van mijn benen met squaten, kleine pijntjes in spieren bij mijn knieeen en aan mijn hamstrings. Iemand een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen? Als mensen tips hebben of dingen die helpen om mijn doel te bereiken hoor ik het graag! Extra oefeningen zijn ook welkom. Ik train thuis en heb de beschikking over een bankje, een squatrack, gewichten, halterstang en dumbells. Ik ga op maandag, woensdag en vrijdag trainen en wou daar tussen door een abs dag doen.

Abs dag is niet nodig. Zorg voor voldoende rust, genoeg eten en ik zou alles gewoon meteen 5x5 doen. Daarbij zou ik de Barbell Curl na de Deadlift gooien, en deze 3x8 doen (als mede de pull-ups). Gooi er ook nog wat Dips bij voor de triceps, 2/3 van je arm.

SL 5x5 is een goed schema. Begin gewoon met het basic schema. Heb zelf altijd split gedaan, sinds kort even een periode 5x5, daarna weer verder met volume split. Hoe ik t nu indeel is:

A:
Squats
Benchpress
Bent over Row

B:
Deadlifts
Overhead Press
Weighted Pull Ups

Alles 5x5
Verder niet vergeten te eten!

PS. Squads = Squats

• Topic Starter Topic Starter