MuscleMeat

Van Moskou naar Peking met de trein via de transsiberische spoorlijn..

Je hebt verschillende arrangementen en je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
Is maar net wat je behoeftes zijn.

Mijn vriend gaat dit van de zomer doen.

Ervaring met reizen van Shoestring Eric?
En zijn er nog van die sites die kwalitatieve reizen aanbieden tegen goede prijzen?

Ervaring met reizen van Shoestring Eric?
En zijn er nog van die sites die kwalitatieve reizen aanbieden tegen goede prijzen?

Ja, ook al regel ik meestal zelf mijn reizen. Maar ben naar Nepal geweest met Shoestring, redelijk basic maar het totaalpakket is vergelijkbaar met dat van duurdere reizen. Dezelfde moedermaatschappij biedt onder Koningaap en Kuoni ook reizen aan die meestal wat duurder zijn maar vaak ook wat luxer.

Voor wereldwijde reizen heb je verder o.a. Djoser en Baobab die net boven het niveau van Shoestring opereren maar lang niet iedere reis is daarmee ook beter qua uitvoering.

Jij bent toch overgevoelig voor externe prikkels Corleone, die trein maakt vast herrie en dat geschreeuw en drukte van die mensen staat jou ook niet aan of is dat alleen op de werkvloer? :p

Jij bent toch overgevoelig voor externe prikkels Corleone, die trein maakt vast herrie en dat geschreeuw en drukte van die mensen staat jou ook niet aan of is dat alleen op de werkvloer? :p

Maar is een mailtje sturen naar de Belgische UWV met een paar DBB links waaruit blijkt dat Corrie de boel flest en niks mankeert. Ik ken zn naam en woonplaats. Daar gaat je spaargeld, C. :evil:

• Like
Waarderingen: koef
Moet een ongelooflijke ervaring zijn! maar al bij al kost het veel geld denk ik...
Succes! en deel zeker je ervaringen ;)

Ik zou toch ook wel even de afweging maken dat je voor dat geld een dikke feest vakantie kan houden, in plaats van duizenden kilometers in een trein zitten.

Pak gewoon vliegtuig naar beijing en boek in beijing trein tickets naar xian shanghai of andere grote steden. Geloof me, je zit dan ook wel meer dan 12 uur in de trein als je wil kan je zelfs meer dan 24 uur de trein nemen naar het zuiden. Voor een treinkaartje ben dan maar 20 tot 30 euro kwijt.

Ik zou toch ook wel even de afweging maken dat je voor dat geld een dikke feest vakantie kan houden, in plaats van duizenden kilometers in een trein zitten.

Feesten kan je ook thuis, zou zelf overigens ook wel twee keer na moeten denken voordat ik het grootste gedeelte van mijn vakantie in een trein ga zitten.

Feesten thuis zit ook wel een verschil in met in een feestvakantie in het buitenland natuurlijk maar point taken. Mijn punt was meer net als EricR, in een trein zitten dag in dag uit gaat je egt tegenstaan.
Persoonlijk denk ik dat er voor dat geld mooiere alternatieven zijn. Het is uiteindelijk natuurlijk ook een kwestie van smaak.

Na die reis kan je geen berk meer zien heb ik me laten vertellen.

Je medereizigers waarschijnlijk ook niet meer gelet op de toch wel krappe ruimte in een tweede klasse compartiment. Zou zelf de paar honderd euro extra wel over hebben voor de eerste klasse.

Voor Corleone moet die paar honderd euro extra gemeenschapsgeld al helemaal geen probleem zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Haha, jij kan echt zo weinig he.

Yup.:D Maar hou die zure commentaar eens voor jezelf:roflol::o

Hou wel rekening met het volk wat je in Rusland in de trein gaat tegen komen, ik ben zelf half Russisch en ben een paar keer in Rusland geweest. Je komt een hoop tuig tegen.

Ok, thx

Met Shoestring ben je iets meer dan 2000 euro kwijt : http://shoestring.nl/azie/rusland/transsiberie-express-china

Scheelt een hoop geregel.

Thx!!

:roflol: Nee, zal wel oordopjes meedoen. & tegen die tijd ben ik mss wel genezen.:grinny:

Maar is een mailtje sturen naar de Belgische UWV met een paar DBB links waaruit blijkt dat Corrie de boel flest en niks mankeert. Ik ken zn naam en woonplaats. Daar gaat je spaargeld, C. :evil:

:roflol:, wie zal zeggen of ik de boel hier niet loop trollen..

Moet een ongelooflijke ervaring zijn! maar al bij al kost het veel geld denk ik...
Succes! en deel zeker je ervaringen ;)

Thx, zal ik zeker doen, maar zal wss nog enkele jaren duren. New York staat eerst op de planning.

Op vakantie gaan om te feesten en elke dag aan het strand te liggen is echt niks voor mij, vind dit meer geldverspilling. Wil graag zoveel mogelijk bezichtigen, zien van de wereld..

Pak gewoon vliegtuig naar beijing en boek in beijing trein tickets naar xian shanghai of andere grote steden. Geloof me, je zit dan ook wel meer dan 12 uur in de trein als je wil kan je zelfs meer dan 24 uur de trein nemen naar het zuiden. Voor een treinkaartje ben dan maar 20 tot 30 euro kwijt.

Dat zou ik ook zeer graag doen, maar met de trein Siberië en Mongolië doorkruisen lijkt me toch ook een onvergetelijke ervaring en drm ook iets wat ik echt zou willen doen.

---------- Post toegevoegd Thu 12 Apr 2012 om 12:08 ----------

Na die reis kan je geen berk meer zien heb ik me laten vertellen.

:roflol::roflol:

Mijn punt was meer net als EricR, in een trein zitten dag in dag uit gaat je egt tegenstaan.
Persoonlijk denk ik dat er voor dat geld mooiere alternatieven zijn. Het is uiteindelijk natuurlijk ook een kwestie van smaak.

Mss wel. Ga er ieg nog even goed over nadenken en meer ervaringen lezen van mensen die het gedaan hebben.

huisgenootje heeft dit paar maanden terug gedaan verplicht voor haar werk ( werkt bij reisbureau waar ze deze reis aanbieden ) Ze kwam echt gebroken terug, tuurlijk mooi uitzicht, maar het blijft een hele lange zit in een oncomfortabele trein die rammelt aan alle kanten, stinkt, koud is etc...

De mooie plaatsen die je tegenkomt is leuk, maar weegt niet op tegen de kwelling van 8000 km lang zitten in zon wagon. Dan kun je beter een ticktet halen vliegtuig richting het oosten boeken.

Blij dat je de belgische overheid oplicht en niet NL

• Topic Starter Topic Starter
Van de aanbevolen aanbieders van arrangementen ken ik deze:
http://www.treinreiswinkel.nl/

Je kan altijd een offerte vragen, bedenk wat je wil, met hotels onderweg of alleen een stapel kaarten.

Persoonlijk zou ik een vliegticket Warschau of een ander oostblok stad nemen via wizzair. En dan een trein ticket Moskou en dan verder zien.(let op Wit Rusland is een apart en lastig visum) Ik regel altijd kaartjes gewoon aan het loket en die zijn ter plekke veel goedkoper. Is wel met via en overnachten een hoop meer geregel maar dat zou ik als onderdeel van het avontuur zien.

Thx, & mss idd beter eerst eens zoiets doen. Van Warschau met de trein naar Moskou en dan naar St. Petersburg lijkt mij ook al een mooi avontuur om mee te starten.

Check ook Joho.nl ff

Je reist niet voor 250Euro 1e klas, zelfs niet 2e klas. De reis duurt +/- 3 weken en de kosten voor de trein bedragen tussen 3000 - 4000 Euro. Wil je het echt luxe dan tussen de 15000 - 20000 Euro ;) .

Mn pa wilde dit ook nog ooit gaan doen, en een jaar of 4 geleden kwam hij ook aan die bedragen toen hij het uitzocht. Als ik het goed begreep had je buiten de eerste klasse ook geen douchemogelijkheid buiten de momenten waarop je stopt. En dat is elke 3 dagen ofzo. Als je dat een probleem vind (zoals ik) zou ik nog even goed kijken voor je dingen gaat boeken. dit is allemaal info van jaren geleden, dus het kan nu best anders zijn. Wil alleen maar zeggen dat er nogal wat haken en ogen aan een reis van 3 weken zitten waarbij je nooit langer dan een dag op een bepaald punt bent.

Terug
Naar boven