Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het zal wel met mijn afkeer van sandalen hippies te maken hebben die de halve wereld over vliegen om in een ver land dan een beetje de schraper uit te hangen en met de LP in de hand samen te klitten in de toeristen getto's. Vooral in Azie kom je dat vaak tegen, in Nepal zelfs meegemaakt dat een stel leipe Israeli's wilden gaan afdingen op een kamer die per nacht iets van 1 euro kostte. Het grappige was dat het dorpje Ghasa heette en ik echt de neiging kreeg om als Palestijn die gasten met stenen te gaan bekogelen.
Heb het zelf in ieder geval niet zo op die toeristen getto's die je vaak vindt in steden en waar de reizigers vooral met elkaar bezig zijn i.p.v. met het locale leven. In die getto's is er een overdaad aan LP-bezitters, vaak ook nog eens oude editie die ze opgesnuffeld hebben bij een tweedehands kraampje.
Ik ga dit van de zomer doen, nja, wel naar peking maar niet de reis zoals op het plaatje. Die gaan namelijk naar Vladivostok of Komsomolsk-Na-Amure. Vanuit Vladivostok zou je denk ik via Noord-Korea het snelst in China zijn maar dat lijkt me een wat omslachtige reis als Peking je hoofddoel is. Die reis komt een ander keertje nog wel. :-)
De prijzen vallen wel mee hoor. Ik zie hier bedragen voorbij komen die een stuk hoger zijn dan wat ik moet betalen.
Mijn reis:
Ik stap in Amsterdam op de trein naar Praag en blijf hier 2-3 dagen.
Vanuit Praag ga ik naar Budapest, waar ik ook weer een paar dagen beetje rondhang, en dan naar Kiev om Tsjernobyl te bezoeken.
Vanuit Kiev naar Moskou, daar ook weer 3 dagen rondbanjeren.
In Moskou stap ik op de trein naar het Baikalmeer. Daar blijven we 5 dagen, geloof ik. Beetje rondrijden/varen en van de natuur genieten.
Van Irk*tsk gaan we naar Ulaan Baator om daar een weekje paard te rijden in park Terelj.
Na die week het laatste stuk van de heenreis, namelijk UB-Datong-Peking, waar we nog ongeveer een week vertoeven.
Ik ga dan weer in m'n eentje het hele eind terugreizen met de trein vanuit Peking naar Amsterdam want ik wil niet met het vliegtuig. M'n groepsgenoten vliegen terug.
Totale prijs:
Amsterdam-Praag-Budapest-Kiev-Moskou: 500e (kan ook al voor 299e, dan ben je er in 1.5 dag)
Moskou-Irk*tsk-UB-Peking-Amsterdam: 1700e (zonder Peking-Amsterdam 1059e)
Visa: 450e (omdat ik 2x alle landen in en uit kom, enkel visapakket: 270e)
Vervoer & excursies: 500e
Hotels & overnachtingen overal: 500e
Inentingen & Vaccinaties: 200e
Dus in mijn geval kost het 3850 euro, totaal. Alleen nog eten komt er boven op. En dat voor een reis van een goede 45 dagen vind ik best goed te doen.
Als het je alleen gaat om de eindbestemmingen dan kun je Amsterdam-Peking-Amsterdam voor zo'n 1200-1500 euro doen, met een treinreis heen en een vliegreis terug.
Exacte verblijf in trein van Moskou-Baikal is 6 dagen, Baikal-UB 1 dag en UB-Peking ook 1 dag. Dus 8 dagen totaal voor Moskou-Bejing. Wellicht dat een rechtstreekse trein nog 1 dag sneller is.
Moet er niet aan denken, word al gek als ik langer dan 10 min met dat #@** OV mee moet. Er gaat niets boven een eigen wagen en kunnen stoppen waar je maar wilt.
, moest ik met de wagen naar Bejing enz kunnen rijden zou dit ook wel mijn voorkeur genieten.Ik ben met de trein van Beijing naar Hong Kong gegaan (24 uur), van Hong Kong naar Shendu (36 uur) en van Shendu naar Tibet (48 uur), en trust me, dat doe je echt niet voor je plezier. Die treinrit van Shendu naar Tibet is wel echt tof en de moeite waard qua uitzich, al is het echt een onwijs lange zit.
Die treinritten kosten btw iets van 60 euro. Het is echt wel leuk om zo'n rit een keer mee te maken, maar na een paar uur heb je dat wel gezien. En tussen Beijing en Hongkong en HongKong en Shendu is het uitzich echt niet spectaculair, eerder belabberd. Een vluch is 10 euro duurder en ik zou dan ook zeker aanraden het vliegtuig te nemen.
En transsiberische expres lijkt me wel best cool, maar zeker de 3 weekse versie nemen zodat je wat tussenstops kan maken. Maar persoonlijk moet ik er niet aan denken om 3 weken in een trein te zitten en een beetje uit het raam te staren. Voor 2000 euro zijn er imo veel meer opties om toffe dingen van de wereld te zien.
Ik heb exact deze reis in 2004 gemaakt. Weet niet meer of de pauzes tussendoor evenlang waren, maar wel hetzelfde traject. Ben alleen zelf vanuit Peking nog doorgereisd naar Thailand om daar nog een week aan het strand te liggen en dan met het vliegtuig vanuit Bangkok terug.
Prachtige vakantie gehad. Weet niet of TS vrienden heeft, maar ik zou het niet alleen doen, ivm veiligheid en je gewoon de t*fus vervelen in die trein. En de tussenstops heb je echt wel nodig, want het is natuurlijk een enorm lange zit. Wat al gezegd is, je komt echt totale debielen tegen in die trein en daarbuiten, vooral in Rusland. Mongolië was voor mij het meest indrukwekkend, ben daar ook een dag of zes gebleven en rondgereden. De reis van Peking naar Bangkok (langs de kust) was echt bikkelen, buiten het georganiseerde om, met zn vieren in de meest vreselijke bussen gezeten, maar was ook wel weer een ervaring. Weekje relaxen aan het strand was wel zeer welkom daarna, het is niet echt ontspanning in zo'n trein/bus.
Maar een absolute aanrader wat mij betreft, mits je het geld hebt.
, moest ik met de wagen naar Bejing enz kunnen rijden zou dit ook wel mijn voorkeur genieten.
Dat was ook eigenlijk m'n allereerste plan.Moet er niet aan denken, word al gek als ik langer dan 10 min met dat #@** OV mee moet. Er gaat niets boven een eigen wagen en kunnen stoppen waar je maar wilt.
Ik dacht, i.p.v. 16000 euro met z'n vieren uit te geven aan een trein, kunnen we ook een auto voor 8000 euro kopen en de rest benzine, onderdak en voedsel.Dat was ook eigenlijk m'n allereerste plan.Ik dacht, i.p.v. 16000 euro met z'n vieren uit te geven aan een trein, kunnen we ook een auto voor 8000 euro kopen en de rest benzine, onderdak en voedsel.
Mijn neef heeft een wereldreis gedaan door gewoon te liften, overnachten bij mensen die hij leerde kennen...en af en toe wat werken voor geld. Moet je wel het karakter voor hebben maar het is wel een hele ervaring.