Fitness Seller

Van Moskou naar Peking met de trein via de transsiberische spoorlijn..

Ik ga dit van de zomer doen, nja, wel naar peking maar niet de reis zoals op het plaatje. Die gaan namelijk naar Vladivostok of Komsomolsk-Na-Amure. Vanuit Vladivostok zou je denk ik via Noord-Korea het snelst in China zijn maar dat lijkt me een wat omslachtige reis als Peking je hoofddoel is. Die reis komt een ander keertje nog wel. :-)
De prijzen vallen wel mee hoor. Ik zie hier bedragen voorbij komen die een stuk hoger zijn dan wat ik moet betalen.

Mijn reis:

Ik stap in Amsterdam op de trein naar Praag en blijf hier 2-3 dagen.
Vanuit Praag ga ik naar Budapest, waar ik ook weer een paar dagen beetje rondhang, en dan naar Kiev om Tsjernobyl te bezoeken.
Vanuit Kiev naar Moskou, daar ook weer 3 dagen rondbanjeren.
In Moskou stap ik op de trein naar het Baikalmeer. Daar blijven we 5 dagen, geloof ik. Beetje rondrijden/varen en van de natuur genieten.
Van Irk*tsk gaan we naar Ulaan Baator om daar een weekje paard te rijden in park Terelj.
Na die week het laatste stuk van de heenreis, namelijk UB-Datong-Peking, waar we nog ongeveer een week vertoeven.
Ik ga dan weer in m'n eentje het hele eind terugreizen met de trein vanuit Peking naar Amsterdam want ik wil niet met het vliegtuig. M'n groepsgenoten vliegen terug.

Totale prijs:
Amsterdam-Praag-Budapest-Kiev-Moskou: 500e (kan ook al voor 299e, dan ben je er in 1.5 dag)
Moskou-Irk*tsk-UB-Peking-Amsterdam: 1700e (zonder Peking-Amsterdam 1059e)
Visa: 450e (omdat ik 2x alle landen in en uit kom, enkel visapakket: 270e)
Vervoer & excursies: 500e
Hotels & overnachtingen overal: 500e
Inentingen & Vaccinaties: 200e

Dus in mijn geval kost het 3850 euro, totaal. Alleen nog eten komt er boven op. En dat voor een reis van een goede 45 dagen vind ik best goed te doen.

Als het je alleen gaat om de eindbestemmingen dan kun je Amsterdam-Peking-Amsterdam voor zo'n 1200-1500 euro doen, met een treinreis heen en een vliegreis terug.

Exacte verblijf in trein van Moskou-Baikal is 6 dagen, Baikal-UB 1 dag en UB-Peking ook 1 dag. Dus 8 dagen totaal voor Moskou-Bejing. Wellicht dat een rechtstreekse trein nog 1 dag sneller is.

Thx, & mss idd beter eerst eens zoiets doen. Van Warschau met de trein naar Moskou en dan naar St. Petersburg lijkt mij ook al een mooi avontuur om mee te starten.

Een avontuur is volgens mij alles zelf regelen. Ik zie de lol niet in van 9000km treinen in 3 weken waar alle reizen alle hotels geregeld zijn. Dan mag je 3 weken slaafs het programma van die reis volgen.

Het duurt wat langer alles zelf doen en ik zou de reis ook in delen splitsen. In een vakantie Moskou en als het meezit wat verder lijkt mij een mooi begin.

@Tjok ga jij nu door Wit Rusland of ga je eromheen?

Een avontuur is volgens mij alles zelf regelen. Ik zie de lol niet in van 9000km treinen in 3 weken waar alle reizen alle hotels geregeld zijn. Dan mag je 3 weken slaafs het programma van die reis volgen.

Het duurt wat langer alles zelf doen en ik zou de reis ook in delen splitsen. In een vakantie Moskou en als het meezit wat verder lijkt mij een mooi begin.

Corleone heeft natuurlijk tijd genoeg om er echt een avontuur van te maken maar in sommige gevallen is het handiger om een gedeelte uit handen te geven en georganiseerd te doen. Regel liever ook alles zelf maar een reis als deze zou ik de tijd er niet voor hebben om er een zelf georganiseerde reis van te maken. Meeste reisorganisaties die zich richten op dit soort reizen kennen nog wel een bepaalde mate van vrijheid, excursies zijn vaak facultatief wat ruimte laat om zelf op verkenning te gaan.

Moet er niet aan denken, word al gek als ik langer dan 10 min met dat #@** OV mee moet. Er gaat niets boven een eigen wagen en kunnen stoppen waar je maar wilt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga dit van de zomer doen, nja, wel naar peking maar niet de reis zoals op het plaatje. Die gaan namelijk naar Vladivostok of Komsomolsk-Na-Amure. Vanuit Vladivostok zou je denk ik via Noord-Korea het snelst in China zijn maar dat lijkt me een wat omslachtige reis als Peking je hoofddoel is. Die reis komt een ander keertje nog wel. :-)
De prijzen vallen wel mee hoor. Ik zie hier bedragen voorbij komen die een stuk hoger zijn dan wat ik moet betalen.

Mijn reis:

Ik stap in Amsterdam op de trein naar Praag en blijf hier 2-3 dagen.
Vanuit Praag ga ik naar Budapest, waar ik ook weer een paar dagen beetje rondhang, en dan naar Kiev om Tsjernobyl te bezoeken.
Vanuit Kiev naar Moskou, daar ook weer 3 dagen rondbanjeren.
In Moskou stap ik op de trein naar het Baikalmeer. Daar blijven we 5 dagen, geloof ik. Beetje rondrijden/varen en van de natuur genieten.
Van Irk*tsk gaan we naar Ulaan Baator om daar een weekje paard te rijden in park Terelj.
Na die week het laatste stuk van de heenreis, namelijk UB-Datong-Peking, waar we nog ongeveer een week vertoeven.
Ik ga dan weer in m'n eentje het hele eind terugreizen met de trein vanuit Peking naar Amsterdam want ik wil niet met het vliegtuig. M'n groepsgenoten vliegen terug.

Totale prijs:
Amsterdam-Praag-Budapest-Kiev-Moskou: 500e (kan ook al voor 299e, dan ben je er in 1.5 dag)
Moskou-Irk*tsk-UB-Peking-Amsterdam: 1700e (zonder Peking-Amsterdam 1059e)
Visa: 450e (omdat ik 2x alle landen in en uit kom, enkel visapakket: 270e)
Vervoer & excursies: 500e
Hotels & overnachtingen overal: 500e
Inentingen & Vaccinaties: 200e

Dus in mijn geval kost het 3850 euro, totaal. Alleen nog eten komt er boven op. En dat voor een reis van een goede 45 dagen vind ik best goed te doen.

Als het je alleen gaat om de eindbestemmingen dan kun je Amsterdam-Peking-Amsterdam voor zo'n 1200-1500 euro doen, met een treinreis heen en een vliegreis terug.

Exacte verblijf in trein van Moskou-Baikal is 6 dagen, Baikal-UB 1 dag en UB-Peking ook 1 dag. Dus 8 dagen totaal voor Moskou-Bejing. Wellicht dat een rechtstreekse trein nog 1 dag sneller is.

Thx. Moet je wel zien zitten om heen en terug met de trein te gaan maar je hebt dan wel 2 keer de route gedaan en nog meer gezien en meegemaakt, dus waarom niet idd. Plaatje klopt idd niet, zou zelf ook het liefst de route doen naar Peking, die ook dwars door Mongolië gaat.

Prijs valt idd goed mee voor een reis van 45 dagen, is alleen wel een pak geld dus zal wss niet voor de eerste jaren zijn. Ga denk ik eerst eens met de trein naar Moskou reizen en zien wat dit geeft.

& reis je voor die prijs dan 1ste of 2de klas?

Laat dan ook iets weten hoe het verlopen is en of het niet té uitputtend was en zo..:p

Echt avontuurlijk is het dan idd niet meer, maar als je zo'n verre en grote reis doet zou ik toch liever willen dat alles op voorhand geregeld is, heb je enige gemoedsrust.:D Minder verre reizen doorheen Europa en West-Rusland zou ik wel avontuurlijker aanpakken.

Corleone heeft natuurlijk tijd genoeg om er echt een avontuur van te maken maar in sommige gevallen is het handiger om een gedeelte uit handen te geven en georganiseerd te doen. Regel liever ook alles zelf maar een reis als deze zou ik de tijd er niet voor hebben om er een zelf georganiseerde reis van te maken. Meeste reisorganisaties die zich richten op dit soort reizen kennen nog wel een bepaalde mate van vrijheid, excursies zijn vaak facultatief wat ruimte laat om zelf op verkenning te gaan.

Precies. Heb zelf ook het liefst zoveel mogelijk vrijheid maar een dergelijke reis zou ik toch ook wel via een reisorganisatie regelen.

Terugreis wel door Wit-Rusland, heenreis niet.

Ik vind trouwens ook dat je gelijk hebt met dat slaafse gedoe. In mijn reis hebben we zelf grotendeels de touwtjes in handen gehad qua planning, Amsterdam-Moskou regelen we bijvoorbeeld alles zelf ter plekke, maar niet de hele reis helaas. Twee mensen van m'n groep van vier wilden alles perse van Moskou-Peking vastleggen voooooor de reis. Dat hebben we dan ook maar laten doen... Dit betekent dus dat we zelf wel vantevoren hebben besloten waar we heen gaan e.d., en dat dan hebben laten reserveren.
Inderdaad wel saaiig, maar dat krijg je als er een panische, controlfreakachtige vrouw in je groepje zit.

Ik was zelf van plan daar gewoon een beetje op m'n gemakje heen te kachelen en dan te kijken wat er allemaal te regelen valt. Het heeft me ook wel wat moeite gekost om het bovenstaande compromis te sluiten met de rest. Maar het gaat me niet alleen om het avontuurlijke eigenlijk maar ook om gewoon eens een totaal andere wereld te ervaren. Ik ben nog nooit buiten europa geweest en het lijkt me fantastisch om door de eindeloze taiga te rijden terwijl je niemand verstaat, over de mongoolse steppes te beesten en hier en daar wat rare shit te eten. Dat we dan niet zelf onze overnachtingen en vervoer ter plekke kunnen regelen maar dat hier al geregeld hebben, slik ik dan maar.

---------- Post toegevoegd Thu 12 Apr 2012 om 23:59 ----------

Thx. Moet je wel zien zitten om heen en terug met de trein te gaan maar je hebt dan wel 2 keer de route gedaan en nog meer gezien en meegemaakt, dus waarom niet idd. Plaatje klopt idd niet, zou zelf ook het liefst de route doen naar Peking, die ook dwars door Mongolië gaat.

Prijs valt idd goed mee voor een reis van 45 dagen, is alleen wel een pak geld dus zal wss niet voor de eerste jaren zijn. Ga denk ik eerst eens met de trein naar Moskou reizen en zien wat dit geeft.

& reis je voor die prijs dan 1ste of 2de klas?

Laat dan ook iets weten hoe het verlopen is en of het niet té uitputtend was en zo..:p

Echt avontuurlijk is het dan idd niet meer, maar als je zo'n verre en grote reis doet zou ik toch liever willen dat alles op voorhand geregeld is, heb je enige gemoedsrust.:D Minder verre reizen doorheen Europa en West-Rusland zou ik wel avontuurlijker aanpakken.

Precies. Heb zelf ook het liefst zoveel mogelijk vrijheid maar een dergelijke reis zou ik toch ook wel via een reisorganisatie regelen.
Nja, het is geen kwestie van willen maar 'moeten'. Ik durf simpelweg niet met het vliegtuig te gaan. :P Dit dwingt me dan gelukkig dat ik hopelijk wat meer van de wereld zie dan wanneer ik wel met het vliegtuig had gegaan.

Voor die prijs is alles tweedeklas. (maar gelukkig niet 3e of lagere klas, dat is echt 'hel' maar wel lekker goedkoop) Ik geloof dat eersteklas iets van 1000e duurder zou zijn. Zat ik eigenlijk nog over te twijfelen, i.v.m. lekker slapen 's nachts, maar vond dat eigenlijk wel erg voor de bourgeoisie en anti-avontuurlijk. Misschien dat je dan ook haat over je heen roept van de wat minder rijke lokale bevolking... Tweedeklas is een mooie compromis.

Laatst bewerkt:
Klinkt als je laatste reis.

Waarom dat nou weer? :roflol:

Vraag of je een groepskorting kunt krijgen bij de ocmw

een enkeltje Siberisch werkkamp voor Corleoné :D

• Topic Starter Topic Starter
Nja, het is geen kwestie van willen maar 'moeten'. Ik durf simpelweg niet met het vliegtuig te gaan. :P Dit dwingt me dan gelukkig dat ik hopelijk wat meer van de wereld zie dan wanneer ik wel met het vliegtuig had gegaan.

Voor die prijs is alles tweedeklas. (maar gelukkig niet 3e of lagere klas, dat is echt 'hel' maar wel lekker goedkoop) Ik geloof dat eersteklas iets van 1000e duurder zou zijn. Zat ik eigenlijk nog over te twijfelen, i.v.m. lekker slapen 's nachts, maar vond dat eigenlijk wel erg voor de bourgeoisie en anti-avontuurlijk. Misschien dat je dan ook haat over je heen roept van de wat minder rijke lokale bevolking... Tweedeklas is een mooie compromis.

Hehe ahzo. Dacht al, je moet wel erg hardcore zijn als je voor de terugrit weer de trein verkiest boven het vliegtuig.:p

2de klas lijkt me idd ook het beste, zolang je plat kan liggen om te slapen. Heb alleen wat schrik van die gemeenschappelijke wc en wasbak, weet me dan te zeggen hoe die waren.

Vroeg me ook af of er eig een stopcontact aanwezig is in de trein, maar zie nu dat die er zijn, vind ik ook wel een zeer groot pluspunt.

Vraag of je een groepskorting kunt krijgen bij de ocmw

Goed idee, thx!

een enkeltje Siberisch werkkamp voor Corleoné :D

:roflol::roflol:

Yup.:D Maar hou die zure commentaar eens voor jezelf:roflol::o

Mss wel. Ga er ieg nog even goed over nadenken en meer ervaringen lezen van mensen die het gedaan hebben.

Vind gewoon grappig hoe weinig jij kan :), jij bent de black swan van generation y.

Pak gewoon vliegtuig naar beijing en boek in beijing trein tickets naar xian shanghai of andere grote steden. Geloof me, je zit dan ook wel meer dan 12 uur in de trein als je wil kan je zelfs meer dan 24 uur de trein nemen naar het zuiden. Voor een treinkaartje ben dan maar 20 tot 30 euro kwijt.

Ik ben met de trein van Beijing naar Hong Kong gegaan (24 uur), van Hong Kong naar Shendu (36 uur) en van Shendu naar Tibet (48 uur), en trust me, dat doe je echt niet voor je plezier. Die treinrit van Shendu naar Tibet is wel echt tof en de moeite waard qua uitzich, al is het echt een onwijs lange zit.

Die treinritten kosten btw iets van 60 euro. Het is echt wel leuk om zo'n rit een keer mee te maken, maar na een paar uur heb je dat wel gezien. En tussen Beijing en Hongkong en HongKong en Shendu is het uitzich echt niet spectaculair, eerder belabberd. Een vluch is 10 euro duurder en ik zou dan ook zeker aanraden het vliegtuig te nemen.

En transsiberische expres lijkt me wel best cool, maar zeker de 3 weekse versie nemen zodat je wat tussenstops kan maken. Maar persoonlijk moet ik er niet aan denken om 3 weken in een trein te zitten en een beetje uit het raam te staren. Voor 2000 euro zijn er imo veel meer opties om toffe dingen van de wereld te zien.

Btw hotels boeken en treinritten op voorhand lijkt me ook echt niet relaxed. Gewoon een heenvlucht en terugvlucht boeken vanuit een tof land. En dan vanuit daar alles regelen. Misschien ff hosteltje voor de 1e en laatste paar dagen. Paar lonely planets mee en klaar. Sommige plaatsen zijn veel toffer dan je dacht, dan kan je daar een weekje blijven. Andere wil je na 2 dagen al weg. Dat kan je allemaal op dat moment makkelijk regelen.

Lonely Planets zuigen, sta je daar naast een hele horde rugzaktoeristen die allemaal op zoek zijn naar hetzelfde hostelletje of restaurantje dat volgens LP de beste (budget)optie is.

Ben je beter af met een Bradt guide waar je veel meer achtergrondinfo in vindt en het niet alleen over de platgetreden paden gaat.

Mja, geen problemen gehad met de hostels uit lonely planets, prima bevallen. Ik was zelf ook in het laag seizoen, misschien dat dat scheelt. We hebben ook wel andere hostels gepikt, maar lonely planets waren een prima leidraad.

Mja, geen problemen gehad met de hostels uit lonely planets, prima bevallen. Ik was zelf ook in het laag seizoen, misschien dat dat scheelt. We hebben ook wel andere hostels gepikt, maar lonely planets waren een prima leidraad.

Het zal wel met mijn afkeer van sandalen hippies te maken hebben die de halve wereld over vliegen om in een ver land dan een beetje de schraper uit te hangen en met de LP in de hand samen te klitten in de toeristen getto's. Vooral in Azie kom je dat vaak tegen, in Nepal zelfs meegemaakt dat een stel leipe Israeli's wilden gaan afdingen op een kamer die per nacht iets van 1 euro kostte. Het grappige was dat het dorpje Ghasa heette en ik echt de neiging kreeg om als Palestijn die gasten met stenen te gaan bekogelen.

Heb het zelf in ieder geval niet zo op die toeristen getto's die je vaak vindt in steden en waar de reizigers vooral met elkaar bezig zijn i.p.v. met het locale leven. In die getto's is er een overdaad aan LP-bezitters, vaak ook nog eens oude editie die ze opgesnuffeld hebben bij een tweedehands kraampje.

Terug
Naar boven