- Waardering
- 317
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 115kg
- Vetpercentage
- 18%
Ik ga dit van de zomer doen, nja, wel naar peking maar niet de reis zoals op het plaatje. Die gaan namelijk naar Vladivostok of Komsomolsk-Na-Amure. Vanuit Vladivostok zou je denk ik via Noord-Korea het snelst in China zijn maar dat lijkt me een wat omslachtige reis als Peking je hoofddoel is. Die reis komt een ander keertje nog wel. :-)
De prijzen vallen wel mee hoor. Ik zie hier bedragen voorbij komen die een stuk hoger zijn dan wat ik moet betalen.
Mijn reis:
Ik stap in Amsterdam op de trein naar Praag en blijf hier 2-3 dagen.
Vanuit Praag ga ik naar Budapest, waar ik ook weer een paar dagen beetje rondhang, en dan naar Kiev om Tsjernobyl te bezoeken.
Vanuit Kiev naar Moskou, daar ook weer 3 dagen rondbanjeren.
In Moskou stap ik op de trein naar het Baikalmeer. Daar blijven we 5 dagen, geloof ik. Beetje rondrijden/varen en van de natuur genieten.
Van Irk*tsk gaan we naar Ulaan Baator om daar een weekje paard te rijden in park Terelj.
Na die week het laatste stuk van de heenreis, namelijk UB-Datong-Peking, waar we nog ongeveer een week vertoeven.
Ik ga dan weer in m'n eentje het hele eind terugreizen met de trein vanuit Peking naar Amsterdam want ik wil niet met het vliegtuig. M'n groepsgenoten vliegen terug.
Totale prijs:
Amsterdam-Praag-Budapest-Kiev-Moskou: 500e (kan ook al voor 299e, dan ben je er in 1.5 dag)
Moskou-Irk*tsk-UB-Peking-Amsterdam: 1700e (zonder Peking-Amsterdam 1059e)
Visa: 450e (omdat ik 2x alle landen in en uit kom, enkel visapakket: 270e)
Vervoer & excursies: 500e
Hotels & overnachtingen overal: 500e
Inentingen & Vaccinaties: 200e
Dus in mijn geval kost het 3850 euro, totaal. Alleen nog eten komt er boven op. En dat voor een reis van een goede 45 dagen vind ik best goed te doen.
Als het je alleen gaat om de eindbestemmingen dan kun je Amsterdam-Peking-Amsterdam voor zo'n 1200-1500 euro doen, met een treinreis heen en een vliegreis terug.
Exacte verblijf in trein van Moskou-Baikal is 6 dagen, Baikal-UB 1 dag en UB-Peking ook 1 dag. Dus 8 dagen totaal voor Moskou-Bejing. Wellicht dat een rechtstreekse trein nog 1 dag sneller is.
De prijzen vallen wel mee hoor. Ik zie hier bedragen voorbij komen die een stuk hoger zijn dan wat ik moet betalen.
Mijn reis:
Ik stap in Amsterdam op de trein naar Praag en blijf hier 2-3 dagen.
Vanuit Praag ga ik naar Budapest, waar ik ook weer een paar dagen beetje rondhang, en dan naar Kiev om Tsjernobyl te bezoeken.
Vanuit Kiev naar Moskou, daar ook weer 3 dagen rondbanjeren.
In Moskou stap ik op de trein naar het Baikalmeer. Daar blijven we 5 dagen, geloof ik. Beetje rondrijden/varen en van de natuur genieten.
Van Irk*tsk gaan we naar Ulaan Baator om daar een weekje paard te rijden in park Terelj.
Na die week het laatste stuk van de heenreis, namelijk UB-Datong-Peking, waar we nog ongeveer een week vertoeven.
Ik ga dan weer in m'n eentje het hele eind terugreizen met de trein vanuit Peking naar Amsterdam want ik wil niet met het vliegtuig. M'n groepsgenoten vliegen terug.
Totale prijs:
Amsterdam-Praag-Budapest-Kiev-Moskou: 500e (kan ook al voor 299e, dan ben je er in 1.5 dag)
Moskou-Irk*tsk-UB-Peking-Amsterdam: 1700e (zonder Peking-Amsterdam 1059e)
Visa: 450e (omdat ik 2x alle landen in en uit kom, enkel visapakket: 270e)
Vervoer & excursies: 500e
Hotels & overnachtingen overal: 500e
Inentingen & Vaccinaties: 200e
Dus in mijn geval kost het 3850 euro, totaal. Alleen nog eten komt er boven op. En dat voor een reis van een goede 45 dagen vind ik best goed te doen.
Als het je alleen gaat om de eindbestemmingen dan kun je Amsterdam-Peking-Amsterdam voor zo'n 1200-1500 euro doen, met een treinreis heen en een vliegreis terug.
Exacte verblijf in trein van Moskou-Baikal is 6 dagen, Baikal-UB 1 dag en UB-Peking ook 1 dag. Dus 8 dagen totaal voor Moskou-Bejing. Wellicht dat een rechtstreekse trein nog 1 dag sneller is.

Minder verre reizen doorheen Europa en West-Rusland zou ik wel avontuurlijker aanpakken.
Dit dwingt me dan gelukkig dat ik hopelijk wat meer van de wereld zie dan wanneer ik wel met het vliegtuig had gegaan.

, jij bent de black swan van generation y.