AndroidHealthClinic

Vandaag Inside

Dat ook, misschien. Bij Surinamers weet ik het zo net nog niet, al heb ik weleens vernomen dat mocro's en donkere mensen elkaar niet echt lekker liggen.
Maar goed dat is direct weer doorverwijzen naar hullie als er een vraag wordt gesteld over zullie.

Onder Scheringa werd na Van Stee met Adriaanse nog genoeg met allochtone spelers gespeeld

Tja, als dit is gebeurd kan dit natuurlijk niet. Dries kwam niet echt betrouwbaar over. Ironische zou zijn dat als dit inderdaad is gezegd dat dit precies te maken heeft met waar Derksen het over had m.b.t. de mocro's. Ik geloof ook weining van de uitspraak dat de zwarte jongens van 25 jaar geleden (!) minder zouden verdienen vanwege hun huidskleur.

Verder moeten we niet vergeten dat Gullit, Ten Cate, Gijp etc het IQ van een voetballer hebben.

Ik geloof ook weining van de uitspraak dat de zwarte jongens van 25 jaar geleden (!) minder zouden verdienen vanwege hun huidskleur.
Geloof je niet dat ze minder verdienden en/of dat dit kwam door huidskleur? Eerste moet niet moeilijk te achterhalen zijn lijkt mij.

Geloof je niet dat ze minder verdienden en/of dat dit kwam door huidskleur? Eerste moet niet moeilijk te achterhalen zijn lijkt mij.

Werd gisteren gezegd dat het ervaring/leeftijdsgebonden was. Heb zelf niet de behoefte om er in te duiken, maar ik denk dat de kans groter is dat het met zoiets te maken heeft, en wellicht wat onderhandelen, dan te zeggen dat het door huidskleur kwam. Nu ik er even snel over nadenk is het makkelijk te achterhalen want Rijkaard was er toen als vedette toch?

Werd gisteren gezegd dat het ervaring/leeftijdsgebonden was. Heb zelf niet de behoefte om er in te duiken, maar ik denk dat de kans groter is dat het met zoiets te maken heeft, en wellicht wat onderhandelen, dan te zeggen dat het door huidskleur kwam. Nu ik er even snel over nadenk is het makkelijk te achterhalen want Rijkaard was er toen als vedette toch?
Ik heb werkelijk geen idee, als kind hoorde ik mijn vader zeggen dat ze niet zo moesten wauwelen over geld in het openbaar en hij niet naar studio sport keek voor dergelijk drama. "Kom op met die wedstrijden!"
Verder nooit aandacht aan geschonken.

Met zijn 22 jaar was hij al flink belezen

:roflol:

Maargoed, ik was er niet bij natuurlijk dus ik heb er ook geen kennis van.

:roflol:

Maargoed, ik was er niet bij natuurlijk dus ik heb er ook geen kennis van.
Wel vaker gehoord over hem. Dat hij naar klassieke muziek luistert en boeken leest tijdens reizen.
Lijkt nogal tegenstrijdig als je dat naast zijn misdragingen zet maar goed. Wie zal het zeggen.

Iemand die zijn vrouw in de buik schopt terwijl ze zwanger is, zoiets geloof ik, moet de rest van zijn leven zijn smoel houden in het openbaar over moraliteit.
Waarom journalist Borst zou schrijven dat die spelers lelijk onderbetaald werden, als dat niet zo zou zijn, geen idee. Dus misschien zit er echt iets in, hoe dat ook komt.

In het begin krijg je sowieso een minder contract helemaal in die tijd. En daarna moet je onderhandelen. Denk dat het daar ergens verkeerd ging bij de donkere spelers.

Maar het maakt ook niet uit wat het is er is altijd wel weer wat waarover ze beginnen te zeuren.

Weet je, als jij zegt dat het wel zo is. Dan is het wel zo. Ik ben daar heel makkelijk in. Ik neem vanavond een whiskietje op de bank en ben het weer vergeten.

Weet je, als jij zegt dat het wel zo is. Dan is het wel zo. Ik ben daar heel makkelijk in. Ik neem vanavond een whiskietje op de bank en ben het weer vergeten.
giphy.gif

:roflol: geen karikatuur.

Wat Dries Boussatta zegt is in potentie levensgevaarlijk. Hij wekt de suggestie dat de KNVB racistisch is omdat er weinig zwarte trainers zijn en het bestuur voornamelijk wit is. Maar hij heeft geen enkel idee hoe de dynamiek werkt van deze organisatie. Het is puur cherry picking van 'feiten' om een standpunt te kunnen maken. En het uiteindelijke doel is om alles om te gooien wat racistisch lijkt.

Maar waar eindigt dit? Nu is het de KNVB, maar in de VS is de hashtag #ShutDownSTEM al een populaire. STEM (Science Technology Engineering Mathematics) zou racistisch zijn omdat de academie vol zit met witte mannen. En zo willen ze ook al de politie omgooien en denken hier een beter alternatief voor te hebben. Hun missie en doelen zijn gevaarlijk en ondoordacht. Ze hebben alleen wel een enorm effectieve strategie. Deze combinatie is eng en kan de mensheid naar achteruitgang lanceren als we niet oppassen. Het is precies Evergreen College, maar dan op globale schaal:

Maar Johan Derksen is zo fucking koppig. Hij gooit continu olie op het vuur. Bevestig nou niet telkens wat die linkse rakkers claimen..... Luister naar elkaar en zeg geen respectloze dingen. Want hoe meer je die social justice strijders het harnas injaagt, hoe groter de gevolgen gaan zijn.

Zwarte Piet is beledigend. Ik heb een zwart nichtje, het is totaal klote als zij als enige niet geschminkt hoeft te worden tijdens dat pl**ris feest en dat volwassen mensen daar nog grapjes over maken ook. Totaal respectloos. We moeten elkaar toch kunnen vinden op dit soort lullige onderwerpen?? Maar dit mag niet escaleren... Dat kunnen we alleen voorkomen als we naar elkaar gaan luisteren. Er is racisme.

Laatst bewerkt:
Zal me niks verbazen als Azarkan tegen Dries gezegd heeft hoe hij Derksen te woord moet staan.

Zwarte Piet is beledigend. Ik heb een zwart nichtje, het is totaal klote als zij als enige niet geschminkt hoeft te worden tijdens dat pl**ris feest en dat volwassen mensen daar nog grapjes over maken ook. Totaal respectloos. We moeten elkaar toch kunnen vinden op dit soort lullige onderwerpen?? Maar dit mag niet escaleren... Dat kunnen we alleen voorkomen als we naar elkaar gaan luisteren. Er is racisme.
Mij zal het een rotzorg zijn hoe die piet er inmiddels uit gaat zien, al is die paars. Ben benieuwd hoe de rest er over denkt.

Ik denk dat het niet rap aangepast hoeft te worden, er zijn genoeg mensen met een kleurtje die het niet een rascistisch karakter vinden.
Maar worden mensen gediscrimineerd of voelen ze zich gediscrimineerd. Een gekleurde collega van mij speelt al jaren voor zwarte piet en vind het zelfs leuk dat ze geen pruik op hoeft vanwege haar kroeshaar.

Mag Sinterklaas nog wel een wat dommige oude blanke man blijven?

Terug
Naar boven