XXL Nutrition

Vast met WENDLER...

• Topic Starter Topic Starter
Oke tof!

Met Wendler ga je ook niet helemaal terug. Je gaat terug naar 90% van je huidige max. Of dat nu de 4e of de 10e cycle is. Aangezien ik geen kracht gewonnen heb (cut-fase), zal ik waarschijnlijk wel uitkomen op het punt waar ik begonnen ben.

Klopt, het gaat mij ook het vasthouden van de spieren, niet om het op te bouwen. Ik ben geen genetisch wonder, dus helaas zit dat er voor mij ook niet in tijdens de cut. :p

Die reset is dan ook niet bedoeld om progressie te kunnen maken, maar wel om progressief te kunnen laden (zit een verschil in). Ik had begrepen dat progressief laden (ook in de cut) altijd beter was. Zeker als je een langere tijd moet cutten. Anders zou je een maand of 4/5 met dezelfde gewichten "spelen". Volgens mij ga je dan iets sneller achteruit in spiermassa. Misschien mensen die daar iets meer over weten?

of progressief laden beter is tijdens de cut heb ik niks over gelezen, maar dezelfde gewichten en reps vasthouden werkt tot nu toe prima voor mij. ik varieer daarin wel dus ene keer hogere reps en lager gewicht andere keer lagere reps hoger gewicht maar probeer verder niet te verhogen. wat iig denk ik belangrijk is is de intensiteit hoog houden en het volume niet te hoog.

of progressief laden beter is tijdens de cut heb ik niks over gelezen, maar dezelfde gewichten en reps vasthouden werkt tot nu toe prima voor mij. ik varieer daarin wel dus ene keer hogere reps en lager gewicht andere keer lagere reps hoger gewicht maar probeer verder niet te verhogen.
Blijft dat na maanden ook nog steeds een goede tactiek?

Het voordeel van Wendler (boring but big) is dat je je kracht onderdeel hebt en je volume onderdeel. Lage en hogere reps.

Ik ben zelf al 4 maanden aan het cutten. Ik ben na de bulk doorgegaan met madcow. Telkens resetten en proberen kracht te winnen. Dit was niet te doen. Ik had simpelweg te weinig energie. vervolgens 2 weken gereset en daar op proberen te blijven. Dus gewoon madcow en dat elke week hetzelfde. Ook dit ging snel opbreken en ik moest al snel minder gewicht doen. Vervolgens heb ik het volume aanzienlijk verminderd en ben op alles aantal stappen naar beneden gegaan. 3x5 ramping up. Dit was echter geen goed idee, aantal kilo's in een week verloren en kracht werd snel minder(zonder voeding te veranderen). Nu doe ik 3 zware sets van 5 reps per oefening en ik zit boven de gewichten waar ik mee eindigde op madcow. Voorbeeld:
Ik deed tijdens mijn bulk max 5x5 x100 kg ramping up
5x60
5x70
5x80
5x90
5x100 kg bankdrukken.

Nu doe ik 3 sets van 5 reps met 100 kg. Het bevalt mij in ieder geval erg goed. HOpelijk heb je er wat aan.

nu 8-9 weken bezig, gaat nog prima.

TS zit in zijn 4de cycle normaal dus zover terug is het niet :)

@TS
Ik zal is zien of ik het artikel nog kan vinden :)

Ik kan het artikel niet zo snel meer terugvinden.

Nu BjornG lijkt overtuigd van zijn standpunt dus ik trek mijn woorden terug of ik moet het artikel terug vinden waar het letterlijk instaat. En dan nog "Don't trust the internet" :p.

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf al 4 maanden aan het cutten. Ik ben na de bulk doorgegaan met madcow. Telkens resetten en proberen kracht te winnen. Dit was niet te doen. Ik had simpelweg te weinig energie. vervolgens 2 weken gereset en daar op proberen te blijven. Dus gewoon madcow en dat elke week hetzelfde. Ook dit ging snel opbreken en ik moest al snel minder gewicht doen. Vervolgens heb ik het volume aanzienlijk verminderd en ben op alles aantal stappen naar beneden gegaan. 3x5 ramping up. Dit was echter geen goed idee, aantal kilo's in een week verloren en kracht werd snel minder(zonder voeding te veranderen). Nu doe ik 3 zware sets van 5 reps per oefening en ik zit boven de gewichten waar ik mee eindigde op madcow. Voorbeeld:
Ik deed tijdens mijn bulk max 5x5 x100 kg ramping up
5x60
5x70
5x80
5x90
5x100 kg bankdrukken.

Nu doe ik 3 sets van 5 reps met 100 kg. Het bevalt mij in ieder geval erg goed. HOpelijk heb je er wat aan.
Thanks! Erg fijne trial and erorr informatie! Gelukkig heb ik niet te maken met achteruit hollende kracht en heb ik mijn volume in de cut natuurlijk bijgesteld. Ik was eigenlijk wel redelijk tevreden hoe het ging. Mocht ik in een later stadium teveel inleveren, ga ik je tactiek zeker overwegen!

Gooi je het gewicht ook langzaam omhoog? (of steeds een herhaling meer proberen te maken)

---------- Post toegevoegd Fri 20 Jul 2012 om 14:45 ----------

Ik kan het artikel niet zo snel meer terugvinden.

Nu BjornG heeft wat meer ervaring dan mij dus ik trek mijn woorden terug of ik moet het artikel terug vinden waar het letterlijk instaat. En dan nog "Don't trust the internet" :p.
In ieder geval bedankt voor de moeite!

Nee, er wordt natuurlijk ook zoveel beweerd en er staat zoveel "onjuiste" informatie. Daarom vind ik het fijn om ervaringen van mensen te horen of van betrouwbare bronnen. :)

Thanks! Erg fijne trial and erorr informatie! Gelukkig heb ik niet te maken met achteruit hollende kracht en heb ik mijn volume in de cut natuurlijk bijgesteld. Ik was eigenlijk wel redelijk tevreden hoe het ging. Mocht ik in een later stadium teveel inleveren, ga ik je tactiek zeker overwegen!

Gooi je het gewicht ook langzaam omhoog? (of steeds een herhaling meer proberen te maken)

Graag gedaan;) Ja ik raakte vrij overmoedig dus op een gegeven moment heb ik in 1 week van 3x 5x 95 naar 3x5 x 102.5 verhoogd op bench. Dat raad ik je niet aan. Me linker borst schoot vol en me techniek is volledig ****ed up sindsdien. Wees gewoon dankbaar dat je geen kracht verlies:o idd af en toe een rep meer of na 2 goede weken een keer 1 stap verhogen, is een beter idee.

Graag gedaan;) Ja ik raakte vrij overmoedig dus op een gegeven moment heb ik in 1 week van 3x 5x 95 naar 3x5 x 102.5 verhoogd op bench. Dat raad ik je niet aan. Me linker borst schoot vol en me techniek is volledig ****ed up sindsdien. Wees gewoon dankbaar dat je geen kracht verlies:o idd af en toe een rep meer of na 2 goede weken een keer 1 stap verhogen, is een beter idee.
Hehe, dat klinkt inderdaad niet als een prettige ervaring. :p
Goed, ik probeer gewoon zo lang mogelijk de kracht vast te houden. :)

Terug
Naar boven