Fitness Seller

Vechten voor het vaderland?

Peiling Peiling Wat doe je?

• Totaal stemmers
    87
:roflol: laatst zei je nog dat jij de eerste zou zijn die de wapens op zou pakken mocht er hier een aggressor binnenvallen

Oorlog = oude mannen die spreken, jonge mannen die sterven. Ik als doorleefde bejaarde probeer die jonge honden warm te maken met luchtige praat. Onder de 30 identificeren ze zich graag, heerst het gevoel van de wereld naar de hand willen zetten nog volop, en viert de drift van zich willen onderscheiden nog volop hoogtij. Als je in zetel hangt en daar wilt blijven zitten moet je je huid met metaforen verkopen, ook al moet je daarvoor liegen dat je barst en bijna lachen om wat je zegt.

Als sturende macht zijn het onderwijssysteem en de entertainment industrie samen, dè kaarten om anderen in ontwetenheid het vuile werk te laten opknappen. Ze willen immers zelf.

Den vaderland getrouwe, blijf ik tot in den dood

Laatst bewerkt:
Zolang HUPHUP beentjes heeft zal hij rennen! :(

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vechten als in: met een geweer?

No ****ing way. Geef me een wit uniform en ik zal doen wat ik kan, maar geen aap ter wereld die me gaat vertellen anderen dood te maken die me nooit wat hebben misdaan en die ik zelfs van geen kanten ken. Absurditeit TEN TOP.

Oorlog is één van de ziekste dingen die ik ken. Walgelijk. Eer en vaderland zijn lapwoorden, op het slagveld is er geen eer of vaderland, alleen gekte en verderf. Ik word liever gefussileerd dan dat ik iemand moet doodschieten van één of ander persoon met veel versiersels op z'n pak. **** dat.

Je komt over als een bange, laffe wezel. Had men een jaar of 65 geleden ook zo gedacht dan leefden we nu misschien met een tiran aan de macht.

Elke soldaat is bang! En wie zegt van niet liegt of is een psychopaat. Wat doet het er trouwens toe dat je als individu bang bent?

Dat je bang bent doet er idd maar weinig toe, het doet er meer toe hoe bang je bent: ben je zodanig bang dat je niet meer kan functioneren of heb je het onder controle en functioneer je juist beter.

Er is een onderzoek waaruit het volgende blijkt: slechts een klein percentage van de soldaten in een oorlog schiet echt om te doden, dat zijn de psychopaten die weinig last hebben achteraf. De meerderheid schiet zonder te mikken omdat ze bang zijn om te doden.

Wat betreft de stoere bodybuilders van dit board die hier na hun vijfde maaltijd van de dag komen beweren dat ze zouden vechten als Rambo's: neem die mensen eens mee en laat ze 5 dagen marcheren met een zware rugzak, bewapening en munitie, full ops zoals dat heet en laat ze enkel de rantsoenen eten zoals die voorzien zijn en kijk na die vijf dagen nog eens of er nog veel wil is om te vechten...

Vechten als in: met een geweer?

No ****ing way. Geef me een wit uniform en ik zal doen wat ik kan, maar geen aap ter wereld die me gaat vertellen anderen dood te maken die me nooit wat hebben misdaan en die ik zelfs van geen kanten ken. Absurditeit TEN TOP.

Oorlog is één van de ziekste dingen die ik ken. Walgelijk. Eer en vaderland zijn lapwoorden, op het slagveld is er geen eer of vaderland, alleen gekte en verderf. Ik word liever gefussileerd dan dat ik iemand moet doodschieten van één of ander persoon met veel versiersels op z'n pak. **** dat.

En als de vijand dorp na dorp dat is ingenomen platbrandt en de vrouwen verkracht? En je weet dat jouw dorp het volgende is? Of als je geronseld wordt en als je niet mee wil vechten je door je kop wordt geschoten of je vrouw verkracht en je kinderen vermoord?

Zo gaat dat in de praktijk natuurlijk eerder dan dat je een soort intellectueel standpunt in kan nemen of je meedoet of niet. Zoals jij het brengt lijkt het alsof soldaten in oorlogen allemaal sociopaten zijn die het heerlijk vinden te schieten op mensen die ze nog nooit eerder gezien hebben.

Punt is gewoon dat mensen veronderstellen bij een natie of land te horen terwijl dat grotendeels binding is aan het systeem in plaats van verblijf op een bepaald stuk grond.

Zijn zat plaatsen op aarde waar ik me net zo thuis zou voelen als hier.

precies. strijden voor een lapje aarde is eigenlijk behoorlijk doelloos geworden.
Zeker in deze tijd waar mensen eigenlijk gemixt zijn over heel de aarde en er meer besef is dat aarde van ons allemaal is.

Je komt over als een bange, laffe wezel. Had men een jaar of 65 geleden ook zo gedacht dan leefden we nu misschien met een tiran aan de macht.

Dat je bang bent doet er idd maar weinig toe, het doet er meer toe hoe bang je bent: ben je zodanig bang dat je niet meer kan functioneren of heb je het onder controle en functioneer je juist beter.

Er is een onderzoek waaruit het volgende blijkt: slechts een klein percentage van de soldaten in een oorlog schiet echt om te doden, dat zijn de psychopaten die weinig last hebben achteraf. De meerderheid schiet zonder te mikken omdat ze bang zijn om te doden.

Wat betreft de stoere bodybuilders van dit board die hier na hun vijfde maaltijd van de dag komen beweren dat ze zouden vechten als Rambo's: neem die mensen eens mee en laat ze 5 dagen marcheren met een zware rugzak, bewapening en munitie, full ops zoals dat heet en laat ze enkel de rantsoenen eten zoals die voorzien zijn en kijk na die vijf dagen nog eens of er nog veel wil is om te vechten...

Ik heb bij de stormfuseliers gezeten en ja dat is zwaar. Wij kregen tijdens die tochten enkel koekjes en makreel uit blikjes van 50 jaar oud.
Inderdaad dat weing eten zou wel doorwegen nu zeker als je gewoon bent van3000 of meer kcal naar binnen te werken.

precies. strijden voor een lapje aarde is eigenlijk behoorlijk doelloos geworden.
Zeker in deze tijd waar mensen eigenlijk gemixt zijn over heel de aarde en er meer besef is dat aarde van ons allemaal is.

haha, probeer eens in Marokko of Afrika te gaan wonen eens kijken of ze er daar ook zo over denken.

vechten natuurlijk

heb er net de eerste week van mijn opleiding bij de landmacht opzitten, Moet er vanavond om 10 uur weer op de kazerne staan

het is zwaar, maar ik kan me niks anders verzinnen wat ik liever zou worden.

nu eerst nog 16 weken basisopleiding, en daarna de functie opleiding bij de pantserinfanterie ;)

Idd. We vergeten nog weleens dat de jaren 30 nog puur het levendje was van die fabrieks arbeider die nog geen woord Engels sprak en op school een uitvoerend arbeidersvak koos en vanaf 14 jaar veelal aan de bak ging. En elke week op de gulden af z'n lasten weer rond had met het gezin. Op de pof kopen bij de kruidenier was in die tijd niets vreemds.

Als ik m'n opa en oma weleens hoorde, geboren in 1899 en 1905. M'n opa werd gek van verveling als hij eens na een jaar zwoegen eens 2 weken vakantie had. De hele dag wachten op de bakker en dan een bakje thee doen met de buren. Het was puur afhankelijk zijn van de fysieke grond waar je op stond, vanaf geboorte af groeide je op op een wijze die in feite enkel verenigbaar was met je geboortegrond.

Wat dat betreft is globalisering een heel groot goed, van de andere kant v/d wereld kun je hedendaags vrij makkelijk je eigen thuis maken na verloop van tijd.

Voor Vlaanderen in Vlaanderen ja.
Tenzij het de groene of spa ofzo zijn die aan de macht zijn en ons in de shit geholpen hebben.... dan vlucht ik..

haha, probeer eens in Marokko of Afrika te gaan wonen eens kijken of ze er daar ook zo over denken.

Vlucht in tijden van oorlog eens naar Australie, Japan, de VS, Canada of ander technologisch ontwikkeld land. Goede beheersing van de Engelse taal stelt je wel in staat om voor bedrijven in de automatisering te gaan werken. Tegenwoordig draaien alle winstgevende bedrijven die een sterke economie maken, op werknemers die digitaal bezig zijn in een office.

Vlucht in tijden van oorlog eens naar Australie, Japan, de VS, Canada of ander technologisch ontwikkeld land. Goede beheersing van de Engelse taal stelt je wel in staat om voor bedrijven in de automatisering te gaan werken. Tegenwoordig draaien alle winstgevende bedrijven die een sterke economie maken, op werknemers die digitaal bezig zijn in een office.

Ik zou niet vluchten in tijden van oorlog, dan sterf ik nog liever.
Deserteurs worden sowieso afgemaakt dus...

Als oud dienstplichtige zou ik 20 jaar geleden voor optie 1 hebben gekozen, maar nu links alles aan het verkwanselen is. Gewoon doen wat het koninklijke huis onder die omstandigheden ook doet. Gezin bij elkaar trommelen, spulletjes inladen en in het 1ste veilige land weer uitladen. :wave:

gwn in rusland gaan wonen, siberie ofzo daar vinden ze je nooit!

Ik vind het een beetje laf om te vluchten of onder te duiken, andere mensen die wél ballen tussen hun benen hebben zitten te vechten voor jouw land terwijl jij te laf bent om mee te helpen, als ik daar zou achterkomen zou ik jou ook doorzeven, lafaards zijn net zo slecht, of het moet om medische redenen gaan natuurlijk.

Als iedereen zo zou denken dan hadden we nu gebogen onder 1 wereldleider.

Terug
Naar boven