XXL Nutrition

Vechtsporten aanvullen met wat krachttrainen, wat te doen met eten?

PauseBreak

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Misschien dat ik beter op een fitnessforum deze vraag kan stellen maar ik heb het idee dat jullie hier meer van voeding weten!

Op dit moment ben ik lekker bezig met boksen en train meestal 3 per week. Over mijn gewicht en vetpercentage heb ik weinig te klagen (vind ik zelf dan), echter wil ik gewoon wat meer in vorm komen, er net wat beter uit komen te zien.

Ik ben daarom van plan om 2 keer in de week een full body workout te gaan doen.

Ik weet dat ik niet heel groot ga worden hier mee, maar dat is ook het doel niet. Het doel is om er gewoon wat beter/getrainder/gespierder uit te komen zien.

Echter heb ik me wel ingelezen in hoe het zit met voeding:

Wil je spiermassa kunnen kweken zul je meer moeten eten dan je onderhoud, wil je droger worden ga je cutten (en dmv de verhouding met koolhydraten/vetten/eiwitten kun je dingen bereiken).
[Link niet meer beschikbaar]
http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/beginner-links-and-leesvoer-163090/

Echter dit is volgens mij vooral gebaseerd op mensen die toch zeker 3 tot 4 keer in de week aan krachttraining doen?

Het lijkt mij dus niet handig als ik gelijk begin met 200 caloriën overschot per dag?
Of denken jullie dat dit wel moet kunnen, en zodra ik merk dat ik echt niet meer verder kom weer op onderhoud gaan zitten, en dan met de tijd weer wat meer moet gaan eten als je toch merkt dat het weer minder wordt?

aankomen = eten boven onderhoud

zo simpel is het :)

• Topic Starter Topic Starter
Dat geloof ik meteen,

Maar 5 keer trainen of 2 keer trainen lijkt me wel een ander overschot of niet?

Dat geloof ik meteen,

Maar 5 keer trainen of 2 keer trainen lijkt me wel een ander overschot of niet?

Je moet wel rekening houden dat je met boksen een hoop kcal gaat verbranden, ws een stuk meer dan dat je 5 keer krachttraining gaat doen. Dus hou dat in gedachten als je je behoefte berekent en daar dan 200-500 kcal gaan boven zitten. Afhankelijk van hoeveel je per week wil bijkomen.

Dat geloof ik meteen, Maar 5 keer trainen of 2 keer trainen lijkt me wel een ander overschot of niet?
Ander overschot? Ander energiebehoefte bedoel je denk ik. Natuurlijk ligt je onderhoud lager wanneer je 2x traint ipv 5x. Maar dat veranderd niets aan het feit dat je boven onderhoud moet eten om aan te komen.

Simpel stappenplannetje:

- ga op een x aantal kcals zitten
- gaat je gewicht omhoog, dan zit je boven onderhoud, gaat je vetpercentage te snel omhoog dan zit je te ver boven onderhoud = verlagen
- gaat je gewicht niet omhoog en/of je valt af = onder of op onderhoud = verhogen

Terug
Naar boven