AndroidHealthClinic

Veel training van buikspieren nodig?

BiieSst

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
78kg
Vetpercentage
14%
Hello :D

ik lees veel dat jochies hier naar oefeningen vragen om tot het befaamde 'sixpack' te komen en zoals ik zelf al was op uitgekomen is het antwoord daarop dat een sixpack vooral in de keuken gemaakt wordt.
Nu vroeg ik me af of het echt intensief trainen van de buikspieren een grote stap vooruit zou kunnen zijn om sneller het 'sixpack' te bereiken? Het is namelijk zo, alles staat redelijk droog bij me nu, maar beetje stubborn buik-vet, dus ga nu blijven doorcutten, maar mijn vraag dus:
Is het intensief trainen van je buikspieren (2-3x per week in 5-daags splitschema) een grote stap vooruit in het sneller zien van de blokjes of is het puur in de keuken dat je zoiets beslist?
Want, ja, ik kan wel blijven cutten tot het zichtbaar wordt, maar dan wordt het maar een skinny-pack :(

Vriendelijke groeten van (in alle duidelijkheid) geen beachboy zoals velen zullen suggereren, maar gewoon iemand die in dit zaakje duidelijkheid wilt zoeken :rolleyes:

2x in de week paar goed zware oefeningen is zat. Maar trainen is el handig ja.

• Topic Starter Topic Starter
2x in de week paar goed zware oefeningen is zat. Maar trainen is el handig ja.

Oke & zijn er echt oefeningen die je aanraadt? Ik train thuis, dus alleen maar standaard dingen ter beschikking (bench, gym-ball, matje, ..), mogelijk kan ik natuurlijk wel nog iets bij aanschaffen zoals een Rollout Wheel?

hanging leg raises

planks- side planks
ab wheel aanschaffen
pull up bar aanschaffen

Zware squats en DL.

Serieus. Daarbij span je je buikspieren echt flink aan. Weighted chins, machine pullovers, pushups en zelfs triceps pushdowns doen mijn buikspieren ook wel pijn, dus zelfs dat zijn oefeningen waarbij ik mijn buikspieren gebruikt.

Planks

heb elke buikspieroefening wel geprobeerd, maar ben met niks zo snel vooruit gegaan als planks. echt een aanrader

• Topic Starter Topic Starter
Planks

heb elke buikspieroefening wel geprobeerd, maar ben met niks zo snel vooruit gegaan als planks. echt een aanrader

Maar wat is eigenlijk de gemiddelde regelmaat in zo'n oefening? Zeg je bijvoorbeeld: "ik doe 4 sets van 12" met bijvoorbeeld 1 rep = .. Seconden ?

2 a 3 oefeningen 2x per week is genoeg voor buikspieren (inclusief obliques).

vraag me zelf altijd af of je onderrug (erector spinae) niet daardoor uit balans raakt ten opzichte van je buikspieren omdat het antagonistische spiergroepen zijn

Bij tricep pulldown moet ik ze wel goed aanspannen

Squat en Deadlift zijn de oefeningen waarbij je je core ook uitstekend train

(weetniet of het goed is maar) Ik doe weighted russian twist, redelijk hoge snelheid maar wel elke rep vooruit eindigen.

Ik doe ze zittend op de grond, benen de lucht in en parallel aan de grond, torso wat achterover buigen en het gewicht niet met helemaal gestrekte armen maar alleen de onderarmen naar voren.

Als ik 1 set heb gehad branden me abs al en doen ze gewoon pijn xD laat staan na 3 sets...

Terug
Naar boven