AndroidHealthClinic

Veganism topic

In principe niet omdat dan een niet-vegan misschien wel weer nieuw leer gaat aankopen omdat de vegan met het tweedehands leer lopen is, als je snapt wat ik bedoel :'). Maar de meeste vegans dragen wel het leer dat ze al hadden af.

Er is geen veganhandboek ofzo, maar we proberen zo veel mogelijk de juiste dingen te doen voor het milieu/de dieren/mensen.

Van de andere kant. De meeste mensen kopen toch wel nieuwe schoenen als ze dat willen. En eventueel wordt een paar dat nog redelijk uitziet en 'over' is getracht te verkopen. Als iemand zijn tweedehands schoenen verkopen wil, is de kans groot dat als hij ze niet verkoopt dat ze dan weggegooid worden (want de nieuwe zijn meestal al gekocht en mooier). Tweedehands leer kopen lijkt me dan juist heel duurzaam en geeft een product een langer leven.

Hetzelfde denk ik soms bij producten die alleen nog dezelfde dag goed zijn in de supermarkt. Het grootste deel daarvan wordt uiteindelijk weggegooid / afgeschreven. Ik zou dan liever hebben dat iemand (ook vegans) dat halve literpak melk drinkt, Dan dat het die avond in de kliko beland.

Van de andere kant. De meeste mensen kopen toch wel nieuwe schoenen als ze dat willen. En eventueel wordt een paar dat nog redelijk uitziet en 'over' is getracht te verkopen. Als iemand zijn tweedehands schoenen verkopen wil, is de kans groot dat als hij ze niet verkoopt dat ze dan weggegooid worden (want de nieuwe zijn meestal al gekocht en mooier). Tweedehands leer kopen lijkt me dan juist heel duurzaam en geeft een product een langer leven.

Hetzelfde denk ik soms bij producten die alleen nog dezelfde dag goed zijn in de supermarkt. Het grootste deel daarvan wordt uiteindelijk weggegooid / afgeschreven. Ik zou dan liever hebben dat iemand (ook vegans) dat halve literpak melk drinkt, Dan dat het die avond in de kliko beland.
Maar het ding is dat je de vraag naar leer nog steeds vergroot/in stand houdt als je als vegan nog steeds leer zou kopen tweedehands..
Als een vegan die leren jas koopt, is er een leren jas minder te koop waardoor iemand anders een nieuwe moet kopen.

Hoe houd je de vraag naar leer in stand daarmee? Jouw keuze om tweehands leer te kopen, staat toch los van het product dat de persoon waarvan jij her leren product koop gaat kopen. Het kan prima zo zijn dat deze persoon geen leren schoenen koopt (of wel). Feit blijft dat deze persoon sowieso een nieuw paar schoenen heeft gekocht of gaat kopen. En als jij ze niet tweedehands koopt, liggen ze straks bij het vuil (maar dat veranderd niets aan het feit of deze persoon nieuwe schoenen koopt en of deze wel of niet van leer zijn). Dus jouw keuze heeft geen invloed op de keuze van de persoon en dus draagt het niet bij aan instandhouding of vergroten van vraag naar leer.

Hoe houd je de vraag naar leer in stand daarmee? Jouw keuze om tweehands leer te kopen, staat toch los van het product dat de persoon waarvan jij her leren product koop gaat kopen. Het kan prima zo zijn dat deze persoon geen leren schoenen koopt (of wel). Feit blijft dat deze persoon sowieso een nieuw paar schoenen heeft gekocht of gaat kopen. En als jij ze niet tweedehands koopt, liggen ze straks bij het vuil (maar dat veranderd niets aan het feit of deze persoon nieuwe schoenen koopt en of deze wel of niet van leer zijn). Dus jouw keuze heeft geen invloed op de keuze van de persoon en dus draagt het niet bij aan instandhouding of vergroten van vraag naar leer.
Maar het gaat niet over de persoon die het leer verkoopt.. Het gaat over de kopers, als de vegan met het leer gaat lopen, dan is er een ander niet-vegan koper die een nieuw leren paar schoenen gaat kopen omdat er een paar minder op de markt is. Die vegan gaat geen nieuw paar kopen dus kan die beter de tweedehands leren producten laten voor de niet-vegans. Waardoor er dus minder nieuwe leren producten worden gekocht.

Laatst bewerkt:
Hoe zorg je dan door leer tweedehands te kopen van iemand (die het anders bijvoorbeeld weg zou gooien), dat een vraag naar leer instand blijft gehouden?

Ik kan het niet simpeler uitleggen denk ik :')

Perfect leesvoer voor tijdens mijn kipfilet maaltijd.

400gr kipfilet met chilisaus + extra vlees.

Hoe zorg je dan door leer tweedehands te kopen van iemand (die het anders bijvoorbeeld weg zou gooien), dat een vraag naar leer instand blijft gehouden?
Je geeft er geld voor, waardoor de koopkracht van de groep mensen die tweedehandsleerproducten verkoopt toeneemt. Hiermee kunnen ze dan dus weer nieuw leer kopen. Kunt zo een grotere turnover creeëren.

Zelfde met computers, als ik iedere keer mijn computer tweedehands zou kunnen verkopen (en er dus geld voor krijg), heb ik meer geld te besteden en kan ik met een grotere frequentie mijn computer vervangen.

Snap hem al. De theorie is dat andere niet vegans de schoen ook tweedehands zouden kunnen kopen. In de praktijk betekent dit echter ook dat een heleboel goede (al dan niet leren) producten in de prullenbak belanden. Zonde.

Snap hem al. De theorie is dat andere niet vegans de schoen ook tweedehands zouden kunnen kopen. In de praktijk betekent dit echter ook dat een heleboel goede (al dan niet leren) producten in de prullenbak belanden. Zonde.
Weggeven is beter ja.

Als vegans het ook zouden kopen, zou dat betekenen dat er meer vraag is. Wanneer de vraag naar iets stijgt, zonder wijziging van het aanbod, stijgt in de regel de prijs en draag je zo bij aan een grotere koopkracht van de verkopende partij.

Je geeft er geld voor, waardoor de koopkracht van de groep mensen die tweedehandsleerproducten verkopen toeneemt. Hiermee kunnen ze dan dus weer nieuw leer kopen. Kunt zo een grotere turnover creeëren.

Zelfde met computers, als ik iedere keer mijn computer tweedehands zou kunnen verkopen (en er dus geld voor krijg), heb ik meer geld te besteden en kan ik met een grotere frequentie mijn computer vervangen.

Die snap ik. Ze KUNNEN nieuw leer kopen. Of niet. Je weet niet wat ze met dat geld kopen. Maar blijkbaar vindt ik duurzaamheid gewoon belangrijker.

Laatst bewerkt:
Die snap ik. Ze KUNNEN nieuw leer kopen. Of niet. Je weet niet wat ze met dat geld kopen.
Er is geen reden om aan te nemen dat alle tweedehandsleerverkopers geen nieuw leer meer zouden kopen. Er zullen vast een aantal zijn die dat niet doet, maar het gaat om de groep als geheel.

Denk dat jullie gelijk hebben.

Weer wat geleerd.

Veganisten kunnen gewoon honden (huisdieren) hebben hoor, maar enkel uit asielen/geadopteerde honden. Honden gaan kopen in een winkel/bij een kweker is dan weer niet vegan.

Creatief ;) ! Zo had ik er nog niet naar gekeken.

Al ben ik wel overtuigd wat we als mensheid op gebied van milieu erg slecht bezig zijn.

Ik heb een biologisch moestuintje, zonnepanelen en een warmtepomp. Maar ik eet wel vlees. :D

[

Perfect leesvoer voor tijdens mijn kipfilet maaltijd.
400gr kipfilet met chilisaus + extra vlees.

:thumb:

Je geeft er geld voor, waardoor de koopkracht van de groep mensen die tweedehandsleerproducten verkoopt toeneemt. Hiermee kunnen ze dan dus weer nieuw leer kopen. Kunt zo een grotere turnover creeëren.
Ik was het spoor even bijster. Dank voor deze duidelijke uitleg. Nu snap ik het ook.
#wieweetkunnenwetochnogvriendjesworden :kiss:
;)

• Like
Waarderingen: Inb4
Terug
Naar boven