XXL Nutrition

Vegetarisme

Lol? Het is toch gewoon jouw mening (en die van een hele zooi andere vleeseters). Waarom zou die mening van enig belang zijn bij het maken van keuzes of je vegetarier wordt of niet? Iemand die stevig in de schoenen staat laat de mening van een ander alleen meewegen als er keuzes worden gemaakt die potentieel schadelijk voor de eigen persoon kunnen zijn of op het gebied waar de kennis ontbreekt. Voor de rest lijkt me de mening van een ander op het gebied van keuzes maken niet erg relevant.

Is wat jij vind dan van enig belang bij de keuzes die anderen maken? Of denk jij dat iemand voordat de keuze voor vegetarisme gemaakt wordt eerst de raad gaat vragen aan wat vleeseters voordat die keuze wordt gemaakt. Waarschijnlijk is het toch eerder jouw probleem dat je iemands persoonlijke keuze niet kan respecteren. Ooit bedacht dat 100% principele mensen niet bestaan, op geen enkel gebied. Ieder mens is tot op een zekere hoogte hypocriet.

Als iemand voor 10% wil meedoen moet die persoon dat vooral zelf weten.

Een duidelijke omschrijving van het begrip kan wel gewoon imo. Gewoon zodat je zeker weet wat het inhoudt als iemand het zegt. Zo hebben we hier op dit forum bv ook naturals en TRUE naturals. Oooh, wacht eens even... :fuu:

Lol? Het is toch gewoon jouw mening (en die van een hele zooi andere vleeseters). Waarom zou die mening van enig belang zijn bij het maken van keuzes of je vegetarier wordt of niet? Iemand die stevig in de schoenen staat laat de mening van een ander alleen meewegen als er keuzes worden gemaakt die potentieel schadelijk voor de eigen persoon kunnen zijn of op het gebied waar de kennis ontbreekt. Voor de rest lijkt me de mening van een ander op het gebied van keuzes maken niet erg relevant.
Ik vind ook niet dat mensen zich aan mijn mening moeten aanpassen. Ik was alleen van mening dat ik die mensen hypocriet vind en ik legde uit waarom ik dat vind. Ik zal nooit iemand tegenhouden in zijn beslissingen tenzij ze bedoeld zijn met slechte intenties.

Is wat jij vind dan van enig belang bij de keuzes die anderen maken? Of denk jij dat iemand voordat de keuze voor vegetarisme gemaakt wordt eerst de raad gaat vragen aan wat vleeseters voordat die keuze wordt gemaakt. Waarschijnlijk is het toch eerder jouw probleem dat je iemands persoonlijke keuze niet kan respecteren. Ooit bedacht dat 100% principele mensen niet bestaan, op geen enkel gebied. Ieder mens is tot op een zekere hoogte hypocriet.

Als iemand voor 10% wil meedoen moet die persoon dat vooral zelf weten.

Je staat toch lijkt mij gewoon 100% achter je principes. Als jij principes stelt dan respecteren mensen dat lijkt mij, maar als je je niet geheel aan die principes houdt, is het niet meer dan logisch dat mensen het hypocriet gaan vinden toch?

Van principes kun je afwijken, maar het betekent niet dat als jij van je principes afwijkt, dat elke vegetarier dat doet. Zo krijgen mensen juist oordelen over bepaalde groepen, omdat bepaalde lui die zich niet aan de gestelde principes houden toch beweren bij die bepaalde groep te horen.

Hetzelfde bijvoorbeeld als een Moslim tijdens de Ramadan thuis niks eet om zich aan de principes van het geloof in de familie te houden, maar ondertussen zich op zijn werk volpropt.

Hetzelfde bijvoorbeeld als een Moslim tijdens de Ramadan thuis niks eet om zich aan de principes van het geloof in de familie te houden, maar ondertussen zich op zijn werk volpropt.

Of de marokkaanse jongen die thuis bij papa zich voorbeeldig gedraagd en op straat bier drinkt, jointjes rookt en overvallen pleegt ;P

En frikandellen eet :D

Voor de mensen die dit als principes hebben wel. Als jij bepaalde principes hebt en mensen die tot dezelfde groep behoren wijken er vanaf, dan worden de principes van die andere mensen ook geschaad.

Net als vegetariers die het echt perfect willen doen, en ineens horen dat er "vegetariers" zijn die bijvoorbeeld wel vis eten. De rest wordt daar ook op aangekeken en dan zijn de principes gelijk een stuk ongeloofwaardiger.

Je staat toch lijkt mij gewoon 100% achter je principes. Als jij principes stelt dan respecteren mensen dat lijkt mij, maar als je je niet geheel aan die principes houdt, is het niet meer dan logisch dat mensen het hypocriet gaan vinden toch?

Van principes kun je afwijken, maar het betekent niet dat als jij van je principes afwijkt, dat elke vegetarier dat doet. Zo krijgen mensen juist oordelen over bepaalde groepen, omdat bepaalde lui die zich niet aan de gestelde principes houden toch beweren bij die bepaalde groep te horen.

Denk dat daar het verschil in zit tussen vegetariers en gelovigen. Een vegetarier is niet gedoemd om volgens bepaalde dogma's te leven en maakt zelf de keuze in hoeverre hij zijn vegetarisme wil beleven. Daarom bevreemd het mij dat bepaalde keuzes hypocriet worden gevonden als vegetarisme niet volgens de meest strikte vorm wordt beleden. Waarbij het eten van eieren of consumeren van zuivelproducten gewoon onder vegetarisme valt en de keuze voor dat soort producten bij voorbaat niet hypocriet kan zijn. Het volledig uitsluiten van dierlijk leed is niet het uitgangspunt van vegetarisme maar van veganisme. Tot je op het punt komt dat je als Jain door het leven gaat, onhaalbaar voor 99,9999% van alle veganisten.

Voor de mensen die dit als principes hebben wel. Als jij bepaalde principes hebt en mensen die tot dezelfde groep behoren wijken er vanaf, dan worden de principes van die andere mensen ook geschaad.

Net als vegetariers die het echt perfect willen doen, en ineens horen dat er "vegetariers" zijn die bijvoorbeeld wel vis eten. De rest wordt daar ook op aangekeken en dan zijn de principes gelijk een stuk ongeloofwaardiger.
1 van mijn weinige principes is dat ik dingen voor mezelf wil doen. Wat een ander ervan vindt of zelf uitvreet interesseert me jack shit. Tot op een bepaalde hoogte welliswaar :D

Denk dat daar het verschil in zit tussen vegetariers en gelovigen. Een vegetarier is niet gedoemd om volgens bepaalde dogma's te leven en maakt zelf de keuze in hoeverre hij zijn vegetarisme wil beleven. Daarom bevreemd het mij dat bepaalde keuzes hypocriet worden gevonden als vegetarisme niet volgens de meest strikte vorm wordt beleden.

Een ander voorbeeld dan wat buiten het geloof staat. Wij als bodybuilders vinden het belangrijk dat het HELE lichaam wordt getraind. Sommige mensen die willen gaan "bodybuilden" vinden het niet nodig om hun benen te trainen, en sommige trainen zelfs alleen hun armen, borst en buik. Dan worden de principes van echte bodybuilders dus geschonden, omdat het principe is om het hele lichaam te trainen.

Je kunt dan wel zeggen "Dan zijn het geen bodybuilders". Maak hen dat maar wijs. Ze zien zichzelf gewoon als bodybuilder.

Hetzelfde bij vegetariers. Als je besluit dat je vegetarier wordt dan weet je wat de principes zijn van echte vegetariers. En dan kun je niet af en toe ff van je principes afstappen en een stukje ei, vlees of vis pakken. Dan ben je dus geen vegetarier. Als je dan nog volhoudt dat je vegetarier bent, dan zet je echte vegetariers in een verkeerd daglicht en wordt er geoordeeld door buitenstaanders als hypocriet omdat "vegetariers" (dus ook de niet serieuze) er niet serieus mee bezig zijn.

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:04 ----------

1 van mijn weinige principes is dat ik dingen voor mezelf wil doen. Wat een ander ervan vindt of zelf uitvreet interesseert me jack shit. Tot op een bepaalde hoogte welliswaar :D

Nou dat kan toch dan is het een principe voor jou. Als jij van je principes afstapt infecteer je niet een hele groep die er nog wel serieus mee bezig is.

Een ander voorbeeld dan wat buiten het geloof staat. Wij als bodybuilders vinden het belangrijk dat het HELE lichaam wordt getraind. Sommige mensen die willen gaan "bodybuilden" vinden het niet nodig om hun benen te trainen, en sommige trainen zelfs alleen hun armen, borst en buik. Dan worden de principes van echte bodybuilders dus geschonden, omdat het principe is om het hele lichaam te trainen.

Je kunt dan wel zeggen "Dan zijn het geen bodybuilders". Maak hen dat maar wijs. Ze zien zichzelf gewoon als bodybuilder.

denk dat reacties op mensen die geen benen trainen hier op het forum overdreven zijn
in de sportschool kan het niemand schelen of jij je benen wel of niet traint
en wat bodybuilding dan betreft, als jij met chickenlegs op het podium komt wordt je vanzelf uitgelachen en blijf je de volgende keer wel weg :D

denk dat reacties op mensen die geen benen trainen hier op het forum overdreven zijn
in de sportschool kan het niemand schelen of jij je benen wel of niet traint
en wat bodybuilding dan betreft, als jij met chickenlegs op het podium komt wordt je vanzelf uitgelachen en blijf je de volgende keer wel weg :D

Haha het gaat om niet om het benen trainen, maar om de principes. Als bodybuilder train je je hele lichaam, en als vegetarier eet je geen vlees of andere producten waar een dier last van heeft gehad.

Hetzelfde bij vegetariers. Als je besluit dat je vegetarier wordt dan weet je wat de principes zijn van echte vegetariers. En dan kun je niet af en toe ff van je principes afstappen en een stukje ei, vlees of vis pakken. Dan ben je dus geen vegetarier. Als je dan nog volhoudt dat je vegetarier bent, dan zet je echte vegetariers in een verkeerd daglicht en wordt er geoordeeld door buitenstaanders als hypocriet omdat "vegetariers" (dus ook de niet serieuze) er niet serieus mee bezig zijn.

Vis akkoord maar verder heb je waarschijnlijk niet door wat vegetarisme inhoudt. Vegetarisme houdt net zo goed in dat je eieren of zuivelproducten kan consumeren en die consumptie kan dus nooit hypocriet zijn. De meeste strikte vorm van vegetarisme is veganisme maar zelfs als een veganist door omstandigheden (vakantie, onwetendheid over ingredienten product etc) een dierlijk product consumeert is dat verre van hypocriet.

Heb het al eerder neergezet, vegetarisme houdt niet in dat dierenleed volledig voorkomen wordt maar vooral zoveel mogelijk beperking van het dierenleed. Hoe ver je daar in wil gaan blijft een persoonlijke keuze.

"Een groep infecteren door af te wijken van je principes". Dat klinkt toch zo aantrekkelijk.. Het zou een deugd moeten zijn.

Haha het gaat om niet om het benen trainen, maar om de principes. Als bodybuilder train je je hele lichaam, en als vegetarier eet je geen vlees of andere producten waar een dier last van heeft gehad.

A vegetarian is someone living on a diet of grains, pulses, nuts, seeds, vegetables and fruits with or without the use of dairy products and eggs.

http://www.vegsoc.org/info/definitions.html

Aangezien The Vegetarian Society zo'n beetje de term vegetarisme bedacht heeft lijkt me dat hun definitie het meest voor de hand ligt. Met of zonder zuivelproducten en eieren, wat dus zoals eerder gezegd een persoonlijke keuze is en niet vanuit de definitie wordt voorgeschreven.

Zelf ga ik uit van de beperking van het dierlijk leed maar weet dat het zo goed als onontkoombaar is om producten af te nemen waarvoor dieren hebben geleden. Ben jarenlang veganist geweest maar dat levert teveel beperkingen op in diverse situaties.

---------- Toegevoegd om 15:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:26 ----------

"Een groep infecteren door af te wijken van je principes". Dat klinkt toch zo aantrekkelijk.. Het zou een deugd moeten zijn.

Dat lukt alleen bij een stel zwakzinnigen of wankelen van geest.

Cool dat sommige mensen beter weten wat een vegetarier is dan ik. Over die eierkwestie,je kan scharrel/bio/eieren van vrienden met kippen gerust eten. Feit is gewoon dat dieren tegenwoordig op grote schaal machinaal met veel leed en beperkingen aan hun eind komen gewoon om het geld dat het opbrengt.
Zelfde met vis,we zijn de hele oceaan aan het leegscheppen en we smijten ons vuilnis er in de plaats in.

Ik doe er gewoon niet aan mee zover het voor mij gaat,punt.

Trouwens laatst nog een mooi stukje gelezen over de zanger van de cro mags,is bezig er een boek over te schrijven. Voorwoord is best hard en grappig tegelijk :)

NEW BOOK - "MEAT IS FOR PUSSIES"

INTRODUCTION

Who propagated this bullshit that meat makes you macho? My guess is it’s the same big business a**holes that told you the Marlboro man was a stud. Eating defenseless animals doesn’t make you tough numbnuts. It makes you a coward. You wanna eat meat? Instead of purchasing factory killed, slickly packaged animal parts, have some balls and try this: Go out to the woods or jungle, tear down an animal with your bare hands, rip it apart and eat it. I guarantee you you’ll find out just what a big p*ssy you are because you’ll get your ass handed to you like some idiot on that TV show "When Animals Attack."

I’ve met so many weight lifter Neanderthals over the years that were like, "Yo, I need meat, it makes me aggressive." Or my favorite, the protein myth, "Yo, where do you get your protein from guy?" as if the only source for protein is dead, rotting carcasses. In reality there are dozens of sources of protein that doesn’t require the systematic incarceration, torture, and finally, slaughter of animals. And as far as aggression, I know some vegetarians that will rip your ****in’ head off in a New York minute.

These people have all bought into the lies and propaganda put out there by the douche bags running the meat industry who are some of the most powerful lobbyists in the U.S. Do you remember that bullshit ad campaign they ran a while ago? "Beef it’s what’s for dinner…" yeah, and cancer, arterial sclerosis, high blood pressure, impotence, as well as dozens of other meat-eating related diseases… that’s your karmic dessert.

I’m sick of people, who are either ignorant of the facts, or even worse, have hidden agendas, dissing vegetarians because we care about animals and the environment. What do you want to live in a barren wasteland d*ck wad? Now, just so we get off on the right foot here I want you to know my background. I’m not some new age, macro-psychotic wimp trying to get you to eat your sprouts. Most new age people make me ****ing puke. The fact is I’ve probably had a harder life then 90% of you out there. Just read my first book, "The Evolution of a Cro-Magnon." I survived orphanages, abusive foster homes, boy’s homes, NYC’s mean streets in the mid-seventies at 14, shootings, stabbings, lock-ups, drug addiction, homelessness, the music business and the list goes on. So if anyone knows a thing or two about being tough and fighting on it’s me. What I’m giving you in this book is a no-holes-barred, New York style beat down for your brain cells on real health and real nutrition, and I’m not pulling any punches.

To be honest I don’t blame you carnivorous ****ers for being turned off to a vegetarian diet by the looks of a majority of vegetarians. The first thing meat-eaters say to me is, "Damn, you’re a vegetarian?" I know what they mean. Most vegetarians look like weak-as-**** string beans. But I’ve been at this a long time, almost 30 years, and I’m as physical as they come. On any given day it’s not at all uncommon for me to run ten miles, hit the gym, pump some weights, then hit the bags for another hour. As a matter of fact just last year in ’07, I ran the Marine Corps Marathon and I beat every ****er in the running crew I ran with, some of whom were almost half my age. Their reaction as they crossed the finish line to find me cooled off enjoying a snack, "Damn old man…"

At 45 I’m still a stage diving, triathlete maniac and I attribute the longevity to two things… consistency in my training and the most important, proper food choices. Over the years I’ve worked out at so many gyms and watched trainers instructing people and the one thing I find ridiculous is most of these guys don’t know shit about nutrition. I mean, at one old school gym on the Lower East Side I had this Puerto Rican bodybuilder tell me Alpo-burgers are great protein and if its good enough for his pit bull, its good enough for him. That’s an extreme case, but you get my point. If you aren’t hip to what the **** you’re putting in your body it’s like trying to light a fire (training), but constantly throwing water on it at the same time with what you’re stuffing your face with.

That’s why in this book, the first thing I’m going to do is tell you exactly what all that shit your eating is really doing to your body. Then I’m going to show you alternatives, even show you how to cook great tasting meals and give you a seven-day work out and meal plan. Notice I don’t use the word diet… diets are for pussies. If you’re tired of being an Atkins’, Jenny Craig, or Weight Watcher-type diet p*ssy, man up because this book is for you. But, on the other hand if you’re happy with your yo-yo diets and calorie counting like a fat chick in her Curves calorie class, return my book and continue on with your chronic p*ssy-ism.

I’ll show you what’s worked for me as well as so many others I’ve turned on to this knowledge. Remember, the first part of learning is to keep an open mind and try new things. It’s all about live foods, whole foods, green foods, energy producing foods, foods that have their enzymes in tact, plant based protein foods that don’t put strain on your body’s organs to digest them, and most importantly, foods that taste amazing and are 100% meat-free.

Make no mistake about it; my intention is to get all you Joe-meat-and-potato-head ****ers to stop eating meat for your own sake. That’s why I put some kick-ass, easy to make, nutrient rich meals in the back of this book and some super-food recommendations as well, that will kick you, your metabolism and your libido into overdrive.

If you take advantage of this knowledge and combine it with a good exercise regiment, you’ll become an unstoppable force to be reckoned with instead of a two-pump-chump in the gym, and the bedroom. The choice is yours, you can continue on your path of debilitating health, being weak, tired and miserable, or listen up to what your woman’s been telling you all along, "It’s about longevity" and just in case you didn’t know it, meat not only affects your endurance down the road, but your schlong as well! Ah, now I got your attention, don’t I ****er? Read on and you’ll find out how.

I decided to pen this book at the urging of people I’ve given advice to over the years who were like, "Damn bro, this is easier than I thought." No shit Sherlock. I use the acronym K.I.S.S. as my mantra… Keep It Simple Stupid. It ain’t rocket science. I studied this for almost 30 years and besides having a degree from The University of the Streets in Ass-Kicking-101, I know my info on health better than lots of people in the health field. Bottom line… most doctors are pussies. Why you ask? Because they don’t deal in prevention they just want to sell you the drug company’s medicine to treat the disease. Very expensive medicine I might add. See that’s because there’s no money in the cure. If you’re healthy most of them are out of work, that’s why there’s practically no research conducted in preventive medicine i.e. herbs and natural foods. The FDA is even trying to make herbs & whole food vitamins illegal. Do they suck wooly-mammoth balls or what? So it’s up to you… you can continue to be a p*ssy and **** yourself up, or you can be a real man and pull up your pants.

With my approach I always try to be a little philosophical. As such I hope I don’t overload any brain cells here by quoting the late Eleanor Roosevelt who said, "Somewhere along the line of our development we discover what we really are, and then we make our decision for which we are responsible. Make that decision primarily for yourself because you can never live anyone else’s life." Exactly fella’s, it’s all about you making lifelong changes, and you never retreating back to a life of unhealthiness. Every journey in life starts with a first step. The first step on this journey is to understand that as the harmful effects of meat take a toll on your body…. YOU WILL BECOME A p*ssy.

BTW jongens en meisjes van de vegetarische lobby, wisten jullie dat planten ook levende organismen zijn? Als we het legaal doden van andere levende organismen om te overleven dan toch moord willen noemen, ook al is moord dan een wettelijke term, beschouw het doden van planten dan ook maar als een onethische moordaanslag. Misschien een idee om alleen nog maar op water en afgevallen rot fruit te gaan leven?

BTW jongens en meisjes van de vegetarische lobby, wisten jullie dat planten ook levende organismen zijn? Als we het legaal doden van andere levende organismen om te overleven dan toch moord willen noemen, ook al is moord dan een wettelijke term, beschouw het doden van planten dan ook maar als een onethische moordaanslag. Misschien een idee om alleen nog maar op water en afgevallen rot fruit te gaan leven?

:D Fruitariers bestaan overigens wel, zaden en noten zijn dan ook nog toegestaan.

Fruit mag ook niet. Daar leven organismen op als ze nog in een boom hangen en dan pik je hun woonplaats in.

Terug
Naar boven