XXL Nutrition

Verb

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Monster log gaat dit worden met die filmpjes erbij! En WTF, single arm rows met 77.5kg!!

De rest is btw ook ziek..je fysiek wordt steeds beter te begrijpen! er worden echt serieuze gewichten verplaatst!:bow:

• Topic Starter Topic Starter
training van vandaag:

1) Squat light: 5x3x147.5kg: chill

2) Bench press heavy: 5x3x125kg: in het vierde en vijfde setje gefaald bij de derde rep. Ook voor het eerst ooit lichte pijn in mn linkerschouder.

3) Chin ups heavy: 5x3xBW+25kg: niet perfect uitgevoerd. Volgende keer ga ik eerst bankdrukken, dan pas squatten en dan optrekken, want 'k had het gevoel dat mn armen nog te vermoeid waren van het bp om meteen goed op te trekken.

4) CGBP: 2x12x80kg: eerste setje vlot, tweede setje was heel zwaar en na de 8ste rep een paar seconden pauze gepakt.

5) Arnold press: 2x12x25kg: behoorlijk chill, enkel linkerschouder deed wat lastig door het bp.

6) Calve raise: 2x12x155kg: chill

7) Shrugs: 2x12x115kg: chill

Training heeft weer veel te lang geduurd door het vele opwarmen voor squat (anders hebk last van tendinitis in mn linkerknie) en de lange pauzes tijdens het bp en optrekken. (+ we trainden met drie man in mijn squatkooi)

Als 147.5 light is, wat is dan medium en heavy?

Voor je rug zou ik het gewoon houden op chins, zware t-bar rows of yates rows en reverse grip pull downs voor lower lats te benadrukken. Je kan eventueel ook cable rows doen aan een lage pulley.

---------- Toegevoegd om 21:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:32 ----------

Ik ga nu vier weken aan een stuk bij elke training 2.5kg toe te voegen, dus normaal gezien wordt het woensdag 150kg voor medium en zaterdag eens 155kg proberen voor heavy :)

ik kan me moeilijk inbeelden dat 2.5 kg het verschil maakt tussen light en medium of medium en heavy. Je zit zogoed als op het zelfde gewicht.

Dan kan je imo beter light: 100-120
medium: 140
heavy: 155 +

Voor rug heb ik al alles gedaan wat mogelijk is. Alle soorten oefeningen, alle soorten rep/setverhoudingen, ... niets lijkt te helpen. Ligt aan de bouw van mn latissimus dorsi denkik. Qua kracht zit het wel goed voor mn rug, er zit ook veel massa op, maar qua wijdte blijft dat achterlopen. Snap het niet, mijn benen groeien bij wijze van spreken al door een trap op te lopen, men triceps door te rukken, ... maar die k*trug :mad:

Dat is balen, ook al eens geprobeerd 2x pw rug te trainen?

Dat is balen, ook al eens geprobeerd 2x pw rug te trainen?

ik heb vroeger nog met splitschema's getraind waarbij ik elke spiergroep 2x pw trainde, en nu met mijn fullbodyschema train ik hem drie x met de beste oef voor rug die er zijn imo: BOR, dbrow en pullups/chinups...
Niets helpt om hem wijder te maken :)

Een latissimus dorsi implantatie dan maar ;)

ik heb vroeger nog met splitschema's getraind waarbij ik elke spiergroep 2x pw trainde, en nu met mijn fullbodyschema train ik hem drie x met de beste oef voor rug die er zijn imo: BOR, dbrow en pullups/chinups...
Niets helpt om hem wijder te maken :)

Oke, jammer, maar je heb tenminste voor de rest goede genen :)

Voor rug heb ik al alles gedaan wat mogelijk is. Alle soorten oefeningen, alle soorten rep/setverhoudingen, ... niets lijkt te helpen. Ligt aan de bouw van mn latissimus dorsi denkik. Qua kracht zit het wel goed voor mn rug, er zit ook veel massa op, maar qua wijdte blijft dat achterlopen. Snap het niet, mijn benen groeien bij wijze van spreken al door een trap op te lopen, men triceps door te rukken, ... maar die k*trug :mad:

Strekte gij uwe arm helemaal bij het rukken :p
Volgens mij is dat meer bicepwerk lol :D

Strekte gij uwe arm helemaal bij het rukken :p
Volgens mij is dat meer bicepwerk lol :D

Wisselwerking tss biceps en triceps. De tricepsbeweging wordt idd niet volledig gedaan, maar 'k heb al veel filmpjes gezien van bb'ers die hun oefeningen ook niet altijd perfect uitvoeren, en ze worden toch ook groot hé! hehehe :p

Ongelofelijke k*ttraining! ben overdreven pissed op mezelf momenteel.

1) Deadlift: 1x3x185kg: 10kg erbijgelapt ivm vorige week, ging behoorlijk goed. Toch zou ik het liefst van al deze k*toefening uit mn schema zwieren, maar aangezien we geen beachboys zijn is dit geen optie! jammer genoeg... mn haat tov deadlift groeit met de week hehe (hiervoor nog opwarmingssetjes ook gedaan uiteraard, maar hou die gewichten en reps niet bij)

2) Squat medium: 5x3x150kg was de bedoeling, zou normaal gezien geen probleem mogen zijn. MAAR: eerste setje ging probleemloos en vrij vlot zelfs. Maar dan kwam het tweede setje: bij de derde rep ging het licht ineens uit. Ik raakte gewoon niet meer omhoog ??? was zodanig pissed op mezelf dat ik gestopt ben met squatten ipv wat verder te doen met een lichter gewicht. Ik denk eraan om squat uit mn schema te gooien op woensdag, 3x per week squatten is mss wat teveel van het goeie. Men lichaam heeft me nu toch wel een duidelijk signaal in deze richting gegeven... Ik zal maar slim zijn en ernaar luisteren zeker...

3) BOR: 5x3x130kg: ging nog behoorlijk vlot, was dan ook ongelofelijk opgefokt door dat squatten.

4) Military press: 5x3x80kg: idem bor, woede helpt!

5) Incline flys: 2x12x25kg

6) Calve raise: 2x12x160kg

7) Side raise: 2x12x22.5kg

'k Heb om af te sluiten ook nog 2x12 BW chin ups gedaan.
Ik ga stoppen met 5x3 trainen. Enkel nu zaterdag nog eens, maar vanaf maandag is het iets anders. Trainingen duren gewoon veel te lang nu. Volgende week een weekje 3x20 en daarna wordt het 3x10.

---------- Toegevoegd om 21:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:16 ----------

squat vliegt eruit op woensdag en ga ik waarschijnlijk vervangen door chin ups in de hoop mn rug toch wat bij te kunnen trekken.

Laatst bewerkt:
Altijd goed als je je niet uit het veld laat slaan maar je woede leert te gebruiken :D

Drie keer squatten is misschien ook wel veel, of je moet bij light ook een echt stuk lichter gaan dan je doet...

Waarom haat je deadlift trouwens?

Altijd goed als je je niet uit het veld laat slaan maar je woede leert te gebruiken :D

Drie keer squatten is misschien ook wel veel, of je moet bij light ook een echt stuk lichter gaan dan je doet...

Waarom haat je deadlift trouwens?

Geen idee eigenlijk. Squatten, bankdrukken, military press, bor, ... vind ik een voor een heerlijke oefeningen om te doen. Hierbij kan ik me dan ook goed concentreren op een goede techniek, en maak ik steeds een mooie progressie. Maar deadlift ligt me echt niet.
Ik denk dat het vooral het mentale aspect is dat een rol speelt. Ik zie er elke week tegenop om te deadliften. Waarom dit zo is weet ik ook niet. Iedereen zal wel een oefening hebben die hij/zij wat minder graag doet zeker?
Daardoor lukt het me ook nooit om me echt om me 200% te concentreren op de techniek. Ik begin altijd met goede moed, maar eenmaal aan het opwarmen krijg ik een '**** it' gevoel en wil ik zo snel mogelijk gedaan hebben. De techniek is dan ook niet 100% in orde meer daardoor (terwijl ik de techniek wel voldoende onder de knie heb als ik me 200% concentreer) Vandaar ook dat men deadlift qua gewicht serieus achterloopt. Ik besef maar al te goed dat deadlift een gevaarlijke oefening is als je het met een ****ed up techniek doet, en daardoor durf ik het niet aan om echt hoog te gaan in gewicht (opnieuw mentaal dus).

Laatst bewerkt:
je zou evt. altijd rackpulls kunnen doen, ik heb ook een haat/liefde relatie met deadliften, toch doe ik het zo nu en dan.

Vannacht een feestje gehad in carré, dus had verwacht dat de training (lees: squat) niet zoveel zou voorstellen, maar uiteindelijk viel dat heeeeel goed mee.

1) Squat heavy: 4x3x155kg: Behoorlijk vlot, maar voor het vijfde setje niet genoeg pauze gepakt en dik gefaald bij de eerste rep al. Dan maar meteen gestopt.

2) Incline bench press medium: 1x3x110kg en 4x3x105kg: 110kg ging wel, maar niet vlot genoeg. zou teveel pauze moeten nemen hebben om 5x3x110kg deftig te kunnen, dus overgestapt naar 105kg. 105 ging heel vlot met niet zoveel pauze.

3) Chin ups light: 5x3xBW+15kg : strikt uitgevoerd

4) DB row: 5x3x80kg: deftig met links, voor rechts was het iets te zwaar.

5) Upright row: 2x12x52.5kg

6) Gay barbell curl: 2x12x50kg

7) Shrugs: 2x12x120kg

Laatste training 5x3, kruipt gewoon veel teveel tijd in. Volgende week een weekje 3x20.

http://www.bstrong.net/node/5879?page=130#comment-90341

vind het maar beestachtige trainingen voor je leeftijd gozer!

succes !

je hebt me ook een paar flinke poten ouwe!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven