XXL Nutrition

Verb

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Echt beestige shit komt hier voorbij! behoorlijk gifted IMO..

Goed bezig hoor!!!
Heb je wel eens spilt getraind? Of is fullbody effectiever voor je?

• Topic Starter Topic Starter
Goed bezig hoor!!!
Heb je wel eens spilt getraind? Of is fullbody effectiever voor je?

in het begin was het split :

(en helemaal in het begin zaten benen er nog niet eens bij, beginnersfoutje die zovelen maken...)

dinsdag: benen-rug-biceps
woensdag: borst-schouders-triceps
vrijdag: benen-rug-biceps
zaterdag: borst-schouders-triceps

daarna was het heel lang:

dinsdag: benen-rug-biceps
woensdag: borst-schouders-triceps
zaterdag: fb, alle belangrijkste compounds

en nu is het sinds september 2009 dit fb-schema. Of het effectiever is kan ik niet echt zeggen, ik groei met alles even goed eigl... maar ik vind fb gewoon veel aangenamer om te doen.

Eerste training 3x20 zit erop. 'k heb ook met die fiets naar de gym moeten rijden, dus dwz 20 minuten cardio voor en 20 minuten cardio na de KT.

1) Squat heavy: 3x20x70kg: veel vlotter dan verwacht, echt lekker

2) Bench press heavy: 3x20x60kg: ook vlot

3) Chin ups heavy: 3x20 lukt me totaal niet bij optrekken, dus gewoon 3x tot failure gedaan met weinig pauze ertussen: 1x20, 1x9 en 1x6, wat een ongelofelijke k*toefening om veel herhalingen mee te doen
icon_tongue.gif

4) Dips: 3x20xBW, de vermoeidheid begon hier al goed toe te slaan, de pauzes werden al een beetje langer dan bij squat en bp

5) Arnold press: 3x20x13kg: vlot maar toch intensief doordat triceps al behoorlijk ****ed up waren door bp en dips

6) Calve raise: 3x20x100kg: chill

7) Shrugs: 3x20x60kg: chill

Squat en bp waren lekker, daarna was het beste er wat af... Kapotgaan met zulke lichte pussygewichtjes is niet goed voor het ego
icon_biggrin.gif

Wow man ****ing goed man, wil ik ook wel een x proberen 20reps denk wel dat je morgen extreem spierpijn zal hebben.

Hahah lekker man, 20 reps!!

Goed fysiek, en sterk haha.. succes!

Ik steel ff je fullbody schema:D

kan je trainingsschema niet echt volgen hehe, maar wel weer lekker op volume getraind.:cool:

ga zelf vanavond ook een rugtraining op die toer doen, nog behoorlijk last van mijn onderrug....dus zwaar zal ie niet worden.

kan je trainingsschema niet echt volgen hehe, maar wel weer lekker op volume getraind.:cool:

ga zelf vanavond ook een rugtraining op die toer doen, nog behoorlijk last van mijn onderrug....dus zwaar zal ie niet worden.

hoe bedoelje, je kan het niet volgen?

de oefeningen? of de set/repcyclus?

hoe bedoelje, je kan het niet volgen?

de oefeningen? of de set/repcyclus?

haha ik bedoel dat light, heavy en je repcyclus....maar heb me er ook nog niet echt in verdiept. maar maakt niet uit ....je gaat als een speer....dus misschien steel ik je schema wel;):D

haha ik bedoel dat light, heavy en je repcyclus....maar heb me er ook nog niet echt in verdiept. maar maakt niet uit ....je gaat als een speer....dus misschien steel ik je schema wel;):D

light en heavy is gewoon omdat het voor mij onmogelijk is om 3x per week zwaar te squatten en vooruitgang te blijven maken. Idem voor mijn bp. Als ik op zaterdag voluit zou gaan op incline en dus zo zwaar mogelijk nemen, dan gaat mijn gewone bp op maandag daar zeker onder leiden.

De setrepcyclus is om mijn lichaam te blijven prikkelen. Vroeger heb ik heel lang 3x5 getraind, maanden aan een stuk en na een tijdje zat ik op een plateau waar ik niet meer overheen kon... Door nu om de maand te switchen zit ik niet echt meer op een plateau voor een bepaalde oefening, maar blijf ik vooruitgang boeken. (+ het is gewoon veel leuker om af en toe eens iets anders te doen, voortdurend hetzelfde wordt na een tijdje ook maar saai...)

Dit schema heb ik dus volledig op basis van mijn eigen ervaringen met mijn lichaam samengesteld. Voor mij werkt het, voor iemand anders is het mss het slechtste schema ooit... (er zit dus geen wetenschappelijke uitleg ofzo achter, enkel en alleen eigen ervaringen)

Laatst bewerkt:
dus je traind maar 3 x in de week? heb zelf ook wel fullbody 3 x gedaan...maar verveel me op de dagen tussen door :p

maar goed als het doeltreffend is.....en dat is het bij jou zeker.

Laatst bewerkt:
bruut fysiek hoor verb.

je lijkt trouwens echt weinig carbs te nemen met zo'n fysiek. en die filmpjes zijn echt nice, daar scoor je zeker wel punten mee

Opnieuw met de fiets naar de fitness moeten gaan, dus weer 20 min cardio voor en na de kt.

1) Deadlift: 1x20x100kg

2) Squat medium: 3x20x75kg

3) BOR: 3x20x50kg

4) Military press: 3x20x30kg

5) Incline flys: 3x20x15kg

6) Calve raise: 3x20x100kg

7) Side raise: 3x20x13kg

Training was op een 40-tal minuten gedaan. Hartslag schoot nogal de hoogte in haha

Ik heb enorm veel respect voor jouw manier van trainen!
heb je er een idee van wat jouw gemiddelde rusttijd is tussen de sets?

bedankt

Ik heb enorm veel respect voor jouw manier van trainen!
heb je er een idee van wat jouw gemiddelde rusttijd is tussen de sets?

bedankt

bij 3x5 trainingen kan dat oplopen tot 4 a 5 minuten (das dan ook mijn favoriete trainingsmethode hehe, maak me niet graag moe). Bij 3x10 en 4x8 probeer ik onder de minuut te blijven, en bij 3x20 PROBEER ik rond de minuut. (bij het begin vd training lukt dat wel nog, naar het einde toe gaat dat al iets moeilijker ;))

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven