AndroidHealthClinic

Verb

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
vraagje voor de kenners: heeft het nut om na elke oefening nog een setje met hele zware gewichten te doen, en enkel de negatieve beweging heel langzaam en gecontroleerd te doen? (zou dit enkel doen als men maat bij me komt trainen uiteraard, dus dat is niet elke training)

edit: laat maar, heb al antwoord gekregen :D

Laatst bewerkt:
Niet enkel naar mij luisteren éh :p
Hier zit volk met meer ervaring dan ik lol
Ben wel benieuwd wat de rest ervan vind.

vraagje voor de kenners: heeft het nut om na elke oefening nog een setje met hele zware gewichten te doen, en enkel de negatieve beweging heel langzaam en gecontroleerd te doen? (zou dit enkel doen als men maat bij me komt trainen uiteraard, dus dat is niet elke training)

edit: laat maar, heb al antwoord gekregen :D

Oeeeeee, wat is het antwoord, ik wil het ook weten!:eek:

toptraining! het is dus enkel men bovenlichaam dat wat oververmoeid lijkt te zijn, benen gaan duidelijk nog goed!

1) Squat heavy: 3x5x157.5kg, PR! ( in het derde setje wel jammer genoeg gefaald op de vierde rep, i love my cage :D )

eerste setje:

http://www.youtube.com/watch?v=ObuL_7jBny4

2) Calve raise: 2x12x150kg

3) Dragonflags: 2x12: damn, was duidelijk dat het al heel lang geleden was dat ik buikspieren nog getraind heb, zo branden...

zowiezo netjes kerel, je bent echt sterk!! Wat ik alleen niet zo goed begrijp is wat je het nut vind van zo zwaar te gaan en dan telkens daardoor na elke rep lang te moeten rusten. Werkt dat voor jou kijkend naar groei?

zowiezo netjes kerel, je bent echt sterk!! Wat ik alleen niet zo goed begrijp is wat je het nut vind van zo zwaar te gaan en dan telkens daardoor na elke rep lang te moeten rusten. Werkt dat voor jou kijkend naar groei?

Ik vind dat men benen toch al behoorlijk gegroeid sinds ik vorig jaar ben beginnen squatten... En ik ben geen bodybuilder, vooral op bp en squat wil ik echt sterk worden en zware gewichten verzetten (deadlift zou ook moeten normaal gezien, maar ik haat die oefening dus die interesseert me niet) .

high bar en lekker diep, zo zie ik ze graag :P

Ik vind dat men benen toch al behoorlijk gegroeid sinds ik vorig jaar ben beginnen squatten... En ik ben geen bodybuilder, vooral op bp en squat wil ik echt sterk worden en zware gewichten verzetten (deadlift zou ook moeten normaal gezien, maar ik haat die oefening dus die interesseert me niet) .

ah ok, je hebt nl wel echt de bouw van een BB en ook echt de genen gast!!! Succes verder!

Ingediend door Rybeara op Don, 22/07/2010 - 17:42.

Die negatieve moet je doen als je een spotter hebt, als je maat er dus bij is.
Maar niet als extra setje, ik zie je nu bv soms 3*5 benchpress doen,
waar je een set hebt van 1*3 + 1*1 + 1*1 Inhaken en die extra reps halen.
Als je een spotter hebt doe je gewoon de 1*5 en helpt hij licht om het gewicht naar boven te krijgen en doe jij de volledige negatieve rom.
Als je er nog een set achteraan zwierd, zou ik daar een lichter gewicht hanteren en eerder wat pompen, om de spier vol bloed te krijgen
icon_wink.gif

Mooie tractor JONGUUUHHHH...

Bruute squat goed diep, zou proberen om je ellebogen iets meer naar beneden te laten wijzen.

nette training verb!

Mooie trekker en mooie squats! Je rust wel veel tussen elke herhaling? Doe je dat met een reden of gewoon omdat 't zo'n hoog gewicht is?

Oké dat vermoedde ik al ja :) Mooie training verder en volgens mij ben je wel een kanshebber hierzo.

Ingediend door Rybeara op Don, 22/07/2010 - 17:42.

Die negatieve moet je doen als je een spotter hebt, als je maat er dus bij is.
Maar niet als extra setje, ik zie je nu bv soms 3*5 benchpress doen,
waar je een set hebt van 1*3 + 1*1 + 1*1 Inhaken en die extra reps halen.
Als je een spotter hebt doe je gewoon de 1*5 en helpt hij licht om het gewicht naar boven te krijgen en doe jij de volledige negatieve rom.
Als je er nog een set achteraan zwierd, zou ik daar een lichter gewicht hanteren en eerder wat pompen, om de spier vol bloed te krijgen
icon_wink.gif

Dat is ook de reden waarom cheaten (bij andere oefeningen) wel zo zijn voordelen kan hebben aangezien de negatieve rom (excentrische beweging) spierkracht/groei veroorzaakt.
http://www.ergogenics.org/training4.html

lichte bb training, alles ongelofelijk langzaam en strikt uitgevoerd

1) Incline bench press medium: 2x12x80kg

2) Chin ups light: 3x5xBW+5kg

3) DB row: 2x12x50kg

4) Upright row: 1x12x55kg (bedoeling was 45kg maar had me misteld) en 1x12x45kg

5) Gay barbell curl: 1x12x45kg en 1x12x40kg

6) Shrugs: 2x12x100kg

heb dan ook nog eens een oefening geprobeerd die ik in jeppe zijn log eens heb zien voorbijkomen, voor de achterkant van de schouders (soort van side raises, terwijl je voorovergebogen zit op je bank): 2x12x10kg

vond het wel nog een lekkere training, al zeker omdat ze zo snel gedaan was :D

ik ga wel incline bp en bp verwisselen. Aangezien krachtstats op bp prioritair zijn, lijkt het me verstandiger om het op zaterdag te doen ipv op woensdag, na military press op maandag.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven