Fitness Seller

Verbrand ik hiermee voldoende vet ?

ItsMitch

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m89
Massa
108kg
Vetpercentage
18%
Beste allen,

Ik ben mitch en ik ben 19 Jaar, ik weeg 96kilo en ben 187CM lang.
Ik heb een tijdje geleden mijn body fat gemeten, en dat kwam uit op 18%, dus 4% meer dan het gemiddelde!!

Nu wil ik graag vetverliezen, en ik heb de topics over vetverbranding en cardio hier ook al goed doorgelezen.
Want ik wil eerlijk gezegd geen spier afbraak boeken met het cardio.

Ik doe 4 keer per week aan cardio bij de sportschool, voordat ik cardio doe ben ik 30 minuten ongeveer bezig met kracht training.
Na mijn kracht training ga ik 40 - 45 minuten cardioe.. ik ga altijd voor de 600Kcal op de spinning fiets.
Daarna ga ik ook vaak 10 minutjes baantjes trekken in het zwembad.
Ook moet ik naar de sportschool fietsen 15 min heen en terug.
Bij elkaar genomen misshcien alles zown 800 Kcal dat ik verbrand.

Als ik voor het trainen 1 eiwitshake neem, zal dit dan mijn spierafbraak remmen (of verminderen?) want ik wil ook een beetje met me spier mee groeien.

Ik eet dagelijks 4 bolletjes bruin met kipfilet, 3 sinasappels, eiwitshake bij training, en avond maal (meestal aardappel en groenten of witte rijst) en ik drink Water of crystal clear over de hele dag :D.

Mijn vragen zijn:
1. Kan ik met eiwitshakes mijn spier afbraak afremmen?
2. Is mijn voeding schema voldoende zo? (Geef voorkeur aan vetverlies dan spier opbouw)
3. Is 800Kcal vetverbranding genoeg om op een redelijk tempo af te vallen?

specs op een rij:
19 Jaar
96Kilo
187CM

Ik hoor graag feedback van jullie :D,

Groetjes

Mitch

als je al onder je onderhoud gaat eten val je zowiezo af.
Maar je bent wat je eet zeggen ze hier allemaal

• Topic Starter Topic Starter
als je al onder je onderhoud gaat eten val je zowiezo af.
Maar je bent wat je eet zeggen ze hier allemaal

Bedoel je met onderhoud die 2300Kcal die mannen mogen eten?

Onder de 2300kcal = afvallen ?

of moet ik elke dag op -100 Kcal staan ??

Je kunt beter de eiwitshake na de training nemen ipv ervoor. De shake zorgt ervoor dat je na de training je spieren sneller herstellen en groeien, dit schijnt echt belangrijk te zijn heb ik gelezen in een fitnessblad. Dus neem die supplement in na je training en niet ervoor. Cardio is zoiezo altijd goed maar idd spierafbraak is een risico, maar is te voorkomen met inname van druivesuikers en water tijdens die cardiotraining. Ik fiets zelf ook heel veel en verbrand calorien, soms ruikt mijn kleding naar ammoniak en dat betekent dat je spierweefsel hebt verbrand, da's dus niet goed. Ook ik moet mezelf er toe zetten om tijdens het fietsen continue af en toe wat in te nemen, zoals dextro, chocoladerepen ed.

hoe kom je erbij dat 14% het gemiddelde BF is? Lijkt me wel hoger te zitten.
18% is toch helemaal niet zo hoog?

paar procentjes eraf en klaar...

Je voeding deugt niet veel van, dus daar even in verdiepen. Dat is de sleutel!

• Topic Starter Topic Starter
Je kunt beter de eiwitshake na de training nemen ipv ervoor. De shake zorgt ervoor dat je na de training je spieren sneller herstellen en groeien, dit schijnt echt belangrijk te zijn heb ik gelezen in een fitnessblad. Dus neem die supplement in na je training en niet ervoor. Cardio is zoiezo altijd goed maar idd spierafbraak is een risico, maar is te voorkomen met inname van druivesuikers en water tijdens die cardiotraining. Ik fiets zelf ook heel veel en verbrand calorien, soms ruikt mijn kleding naar ammoniak en dat betekent dat je spierweefsel hebt verbrand, da's dus niet goed. Ook ik moet mezelf er toe zetten om tijdens het fietsen continue af en toe wat in te nemen, zoals dextro, chocoladerepen ed.

Okee dank voor de tip :D, maar is deze druiven suiker dus geen dikmaker?

Ik heb dit gemeten bij me sportschool via zown speciale weegschaal.
Maare betreft mijn voeding, meer Eiwitten? of minder eten?

Thnks :D

druivesuiker

Nee die druivesuikers zoals dextro is geen dikmaker. Je moet het zien als een auto die benzine nodig heeft om te kunnen rijden. Je lichaam heeft tijdens cardio, langdurige cardio 1 a 2 uur fietsen extra brandstof nodig.
Anders haalt het zijn brandstof uit je spieren maw spierafbraak. Ik weeg zelf 74 kg ben 1.78 lang en behoorlijk gespierd en droog. Je lijf heeft dat beetje extra nodig zonder dat je hier dik van wordt, althans ik word er niet dikker van integendeel ik blijf op hetzelfde gewicht met inname van die extra's tijdens het fietsen. Dus maak je daar geen zorgen over, leuk he dat fietsen, ik doe het elk weekend ongeveer 100 km, 50 km per dag za en zo. Vanaf maandag weer naar de fitnessschool, gem 4x per week trainen en in het weekend fietsen

Het landelijk gemiddelde voor 19 jarigen zal wel 14% zijn.

yep

yep !!

NB: Als je eet voor en tijdens je cardio (zelfs dextro of BCAA's) zul je geen vet verbranden (nou ja minder in ieder geval) TIJDENS je cardio... maar goed, er blijven nog 23 uur over in de dag, als je je vet dan verbrand is het ook goed. Het gaat er om hoeveel vet je aan het eind van de week kwijt bent, niet hoeveel je er kunt verbranden op een fiets. Gezien het feit dat krachttraining catabool is doe ik zelf liever mijn cardio op andere momenten en eet ik gewoon voor en na een krachttraining.

Anyways, over spierverlies hoef je je nog lang geen zorgen te maken. Gewoon zwaar blijven trainen (zelfde gewicht blijven gebruiken, meer mag ook als kracht toe neemt). Het wordt pas echt een issue als je heel belachelijk gaat doen (extreme dieten) of heel erg laag in je vetpercentage komt te zitten (ver onder de 10)

@Lookinggood:
Ga je hem nou adviseren om chocoladerepen te eten tijdens de cardio? Dat is inderdaad dé manier om te cutten... ???

In ieder geval, of je spieren gaat aanspreken tijdens de training is voornamelijk afhankelijk van je voeding. Zet je voeding eens in een schema en kijk of je dagelijks voldoende eiwitten binnen krijgt, met je huidige voeding zal dat waarschijnlijk niet het geval zijn. Je lichaam gaat dan tijdens de training je glycogeenvoorraden aanspreken waardoor je dan 'spieren gaat verbranden'. Kijk dus eens goed naar voedingsschema's van anderen, lees de stickies en maak dan je eigen schema.

De berekening is trouwens dat je met 7kcal 1gr vet verband. Per sessie zou je dan theoretisch gezien 115gr vet verbranden. Vergeet dan natuurlijk ook niet je verhoogde vetverbranding na de training, dus eigenlijk plus plus plus.

Okee dank voor de tip :D, maar is deze druiven suiker dus geen dikmaker?

Natuurlijk wel... ALLES waar calorieën in zitten is een dikmaker (mits je er genoeg van eet), tenzij je het eet op een dieet waarbij je nog steeds minder binnen krijgt dan je verbrand, dan kun je zelfs afvallen met chocoladerepen (alhoewel er waarschijnlijk slimmerre opties zijn :))

Ik heb dit gemeten bij me sportschool via zown speciale weegschaal.

Die dingen gokken wat naar aanledeiding van electrische weerstand die ook voor een groot gedeelte bepaald wordt door water... zweet je een keer wat van te voren, dan ben je zo 2% vet kwijt (volgens het apparaat).

Maare betreft mijn voeding, meer Eiwitten? of minder eten?

Minder dan wat ? Ik vind 4 bolletjes met kip, sinaasappels en aardappels en groente nu niet echt klinken als een uitgebalanceerd dieet.

Ga maar eens deftig je dieet uitrekenen conform de stickies.

Terug
Naar boven