XXL Nutrition

Verdorie

LTune

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
79kg
Ben ik net bijna een jaar keihard aan het knallen en groeien, ben ik vorige week met mijn 6e set deadliften bezig, bij de vierde rep een steek in mijn heup! Kon niet meer naar beneden of naar boven..
Nog geprobeerd wat lichte oefeningen te doen om het los te maken oid, maar de pijn werd alleen maar erger. (Overigens wel een goede warming up gedaan met fietsen, crosstrainer en rek- en strek oefeningen)

Zitten, staan, lopen, liggen.. Alles deed pijn en ondertussen straalde het uit naar mijn knieen, bovenbenen en kuiten! Tja, wat moet je dan? Een week rust genomen, alles deed zeer dus was er weinig keus. Veel proberen te blijven lopen en niet te lang op kantoor stilzitten.

Vandaag bij de dokter geweest, en die spreekt van een hernia. Lijkt me nogal kort de bocht, maar wie ben ik? Ze raadt dus aan een paar maanden (!) niet te trainen.. Vervelende is dat ook met borst, schouder oefeningen de klachten toenemen. Zelfs buikspieroefeningen lukken niet.

Ik zelf zou het heel zonde vinden om nu te stoppen! Net lekker aangekomen, kracht en massa ontwikkeld en dan zou ik het nu volledig weggooien. Ik ben vast niet de eerste die tegen de lamp loopt. Zijn hier wellicht mensen met tips/trucs om sneller te genezen of manieren om toch nog wat te kunnen doen?

Heb geen idee maar zou persoonlijk een goeie fysio proberen denk ik...

weet je ook zeker dat je deadlift form goed is? Ik zie nog te vaak mensen verkeerd deadliften (kromme rug) waardoor er dus dit soort ongevallen gebeuren

Balen kerel. Zou idd langs fysio gaan en toch je rust pakken

Als het uitstraalt naar je knieen is het toch vaak je heup.

Ik zou even langs een andere doc gaan als ik jou was. Vervolgens kan doc je doorverwijzen voor foto's of fysio.

(Fysio via doc scheelt intake bij fysio, +/- 40 balle)

Hoi Ltune ik heb het zelfde meegemaakt alleen heb ik een nekhernia heb van een aantal bb ers gehoort dat ik een laaggedoseerde deca kuur moest nemen

---------- Toegevoegd om 06:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:48 ----------

Heb het nog niet gedaan wil dr nog effe wat meer over weten

Hoi Ltune ik heb het zelfde meegemaakt alleen heb ik een nekhernia heb van een aantal bb ers gehoort dat ik een laaggedoseerde deca kuur moest nemen

---------- Toegevoegd om 06:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:48 ----------

Deca voor een nekhernia!!! ??? Jij bent ook zo'n goedgelovige Thomas.

Even beginnen bij het begin. Waar zit jouw heup en op welke plek heb jij last?

Ik heb zelf vanaf februari een nekhernia (met uitstraling naar mijn linkerarm die krachtverlies heeft en een beschadigde zenuw). Beter is eerst rust te houden en een goede fysio te zoeken. Als je een goede fysio hebt kan die je verder helpen. Ik had nog wat meer klachten erbij (artrose op alle niveaus in mijn nek en veel last van schouders en rug) maar met een ca. 4 maanden (met in die tijd behandelingen bij de fysio (ik heb een sportfysio)en oefeningen die ik tot op heden nog elke dag doe) kon ik mijn training weer oppakken en zelfs weer opbouwen tot de gewichten die ik ervoor kon pakken.

ik heb zelf ook een lichte hernia en deze symptonen komen mij bekend voor.
wanneer je niet kunt gaan of staan van de pijn is het wel heftig, gedwongen rust.
Pas op dit wordt chronisch als je dr niet goed mee omgaat
Wel lastig als je moet werken...
Fysio en/of manuele therapeut bezoeken

Effe update voor wat betreft mijn behandeling heb dus een hernia tussen c6&c7 linker kant ben glucosamine en calsium met vitad3 gaan slikken verder heeft de fysio mijn rug op een bepaalde manier in getaped, bindweefsel reorganiseren noemde hij het ik heb geen klachten meer kan ik melden heb de tape verwijderd na een paar dagen en voel me echt goed.

Terug
Naar boven