Fitness Seller

Verliest massa cut

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
115
Hallo.

Ik heb 3 vraagjes mbt kuren.

Stel dat je na een kuurtje, nog niet boven je genetische grens zit aan spiermassa. Je gaat hierna cutten. Zal dit hetzelfde % verlies in spiermassa zijn zoals je cut-periodes voordat je ging kuren, of meer? Je lichaam kan dan alles 'gewoon' naturel vasthouden, aangezien je nog niet boven je max zit.

Ook, als je gekuurd hebt en nog niet boven je natuurlijke max zit, gelden dan dezelfde regels voor verlies van spiermassa als voor je kuur (bijv als je ziek bent, raak je in hetzelfde tempo massa kwijt of gaat dit nu sneller?)

Oftewel; Hoe langer je erover doet om iets op te bouwen, hoe minder snel je 't kwijtraakt. Geldt dat ook na een kuur?

Alvast bedankt :)

na een kuur verlies je zowieso altijd wel iets... je kan het beperken met goed blijven te eten, trainen rusten.. voor de rest heeft het niet veel met je genetische grens te maken denk ik...

Kuren verandert niet heel je lichaam van binnen hoor. Je kan gewoon sneller spiermassa enzo aanzetten.

• Topic Starter Topic Starter
Dus als ik 1.90 en straks 120 kg met 10% ben, verliest ik met cutten/ziekzijn/niet trainen op dezelfde snelheid massa als dat ik nu zou doen?

Dus als ik 1.90 en straks 120 kg met 10% ben, verliest ik met cutten/ziekzijn/niet trainen op dezelfde snelheid massa als dat ik nu zou doen?

zolang jij volledig herstelt bent van je kuur wel ja! is je test-gehalte nog niet op normaal niveau zal dit niet zo zijn.

zolang jij volledig herstelt bent van je kuur wel ja! is je test-gehalte nog niet op normaal niveau zal dit niet zo zijn.

Betekend dit ook dat ik mn massa niet langzaam kwijt zal raken, als ik blijf eten/trainen/rusten zoals ik nu doe? Of dat dan weer wel, door 't lagere test-niveau?

Sorry voor de noob vragen, probeer zoveel mogelijk info te winnen :)

Betekend dit ook dat ik mn massa niet langzaam kwijt zal raken, als ik blijf eten/trainen/rusten zoals ik nu doe? Of dat dan weer wel, door 't lagere test-niveau?

Sorry voor de noob vragen, probeer zoveel mogelijk info te winnen :)

Als je, je lichaam gewoon de energie geeft die het nodig heeft zal je niet snel massa kwijtraken.
Wel heb je, wat ik althans heb gehoord/gelezen, met kuren grote schommelingen in gewicht door vocht.
Dus dat zorgt vaak voor de hevige gewichtstoename gedurende en daarna voor de afname na de kuur.
Puur vocht op die momenten dus...

Gedurende en daarna is het gewoon kwestie van goed blijven eten.
Puur het kcal in vs kcal out principe, oftewel je lichaam de energie geven die het nodig heeft.

Wel hoor/lees ik vaak dat wanneer mensen ziek zijn en dergelijke (en gekuurd hebben) vaak snel massa verliezen.
Denk dat, dat mede komt doordat je een onnatuurlijk hoge massa hebt voor je lichaam.
Hierdoor zal je lichaam dit sneller verliezen dan gewoonlijk gedurende die periodes.
Dat is althans zoals ik het interpreteer...

Als je, je lichaam gewoon de energie geeft die het nodig heeft zal je niet snel massa kwijtraken.
Wel heb je, wat ik althans heb gehoord/gelezen, met kuren grote schommelingen in gewicht door vocht.
Dus dat zorgt vaak voor de hevige gewichtstoename gedurende en daarna voor de afname na de kuur.
Puur vocht op die momenten dus...

Gedurende en daarna is het gewoon kwestie van goed blijven eten.
Puur het kcal in vs kcal out principe, oftewel je lichaam de energie geven die het nodig heeft.

Wel hoor/lees ik vaak dat wanneer mensen ziek zijn en dergelijke (en gekuurd hebben) vaak snel massa verliezen.
Denk dat, dat mede komt doordat je een onnatuurlijk hoge massa hebt voor je lichaam.
Hierdoor zal je lichaam dit sneller verliezen dan gewoonlijk gedurende die periodes.

Dat is althans zoals ik het interpreteer...

Krijg je dit nadat je uitgeziekt bent en weer aan de bak gaat weer terug door spiergeheugen?

Krijg je dit nadat je uitgeziekt bent en weer aan de bak gaat weer terug door spiergeheugen?

Bedoel wel echt flink ziek zijn hè...
Niet een griepje hebben ofzo

Gevoelsmatig zeg ik nee, want het is voor bij je natuurlijke grens.
Dus je lichaam haalt alleen weer datzelfde niveau als je opnieuw een kuur zou doen.

Terug
Naar boven