- Waardering
- 912
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 99kg
- Vetpercentage
- 16%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zou een Engelsman dat ook denken over jouw tweede taal?
Die Engelsman mag dat vinden als ik gewoon vanaf klas 1 in Engeland ben. Kom ik halverwege mijn leven in Engeland is dat uiteraard wat anders.
Maar dan nog, correct een andere taal spreken is een kwestie van willen.
Ben ik niet akkoord me, ze willen niet NL klinken. Er zijn véél mensen die een 2de taal perfect spreken. Zij leren meestal al NL vanaf ze al heel jong zijn dus ze zouden het dan ook perfect moeten kunnen uitspreken. Je hebt ook 100% Nederlanders met 100% Nederlandse ouders die zo gaan praten. Meestal crapuul.Ik heb het over het accent dat je behoudt he... Dat een Marokkaan normaal gesproken nooit helemaal als Nederlander klinkt indien als kind Marokkaans/Arabisch is aangeleerd als 1e taal.
Ben ik niet akkoord me, ze willen niet NL klinken. Er zijn véél mensen die een 2de taal perfect spreken. Zij leren meestal al NL vanaf ze al heel jong zijn dus ze zouden het dan ook perfect moeten kunnen uitspreken. Je hebt ook 100% Nederlanders met 100% Nederlandse ouders die zo gaan praten. Meestal crapuul.
Ik heb het over het accent dat je behoudt he... Dat een Marokkaan normaal gesproken nooit helemaal als Nederlander klinkt indien als kind Marokkaans/Arabisch is aangeleerd als 1e taal.
Bullshit!
ik ken genoeg Marokkaanen die perfect Nederlandstalig/franstalige accent hebben.
en zelfs beter praten dan een Hoop Belgen hoor
taal is gewoon iets wat natuurlijk verandert in de loop der tijd toch?
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1236415
Ja, onnodig vind ik dat dus.Ik vind het vervelender dat je wel eens op rtl4 kijkt en ze alleen maar Engelse woorden gebruiken zoals bij de Voice. Stik irritant
Ik denk dat het ook is wat je thuis hoort? Ik weet niet of er bij jou thuis alleen Nederlands gesproken werd vroeger?Zelfs op de uni kom je allochtonen met Arabische roots tegen die heel netjes praten maar toch een beetje Arabisch accent als je begrijpt wat ik bedoel. Dat is echt niet omdat ze het niet willen, maar Arabische klanken als je die aanleert krijg je die amper afgeleerd.
Andersom ook, ik ben half Tunesisch en half Nederlands maar spreek gewoon NL als Nederlander alleen Arabisch is me uitspraak heel gaar terwijl ik wel weet hoe het moet maar dat gaat gewoon amper.
Ik denk dat het ook is wat je thuis hoort? Ik weet niet of er bij jou thuis alleen Nederlands gesproken werd vroeger?
Vaak zie je inderdaad dat de uitspraak moeizamer gaat als de ouders (of 1 van de ouders) niet Nederlands spreekt of met accent. Je leert wat je hoort.
Laatst nog een jochie op straat aangesproken omdat die half buitenland aan het praten was. Van die 'straattaal' met een belachelijke intonatie.. De ghetto's van Arnhem, je weet tog.
Taal verloedering zie ik zelf wel als een probleem ja, maar wat kun je er aan doen? Beetje jammer dat de jeugd zich meer laat inspireren door 'gangsters' uit Amerika en alle talen behalve het Nederlands verwerken in hun straat taaltje