- Waardering
- 778
- Lengte
- 1m50
- Massa
- 40kg
Ben ik niet akkoord me, ze willen niet NL klinken. Er zijn véél mensen die een 2de taal perfect spreken. Zij leren meestal al NL vanaf ze al heel jong zijn dus ze zouden het dan ook perfect moeten kunnen uitspreken. Je hebt ook 100% Nederlanders met 100% Nederlandse ouders die zo gaan praten. Meestal crapuul.
Neem Nederlanders die Engels praten tot en met topmensen in het zakenleven en politiek, goede woordenschat, geen fouten en ze denken dat ze zo goed Engels kunnen. Maar je haalt een Hollander/Belg er bijna altijd uit, de uitspraak is noch Brits noch Amerikaans. Als iemand foutloos kan schrijven en spreken volgens de regels wat maakt een tongval dan uit? Daar mag je zelf ook wel trots op zijn, integreren is niet volledig assimileren
tongval mag best, verschillen zijn ook wel grappig.Verder ben ik het met topic starter helemaal eens, je taal goed gebruiken zoals je ouders je dat geleerd hebben. Kwestie van opvoeding en zelfrespect ook. Zie ook in de reacties een scheiding in de leeftijden van zo 25+ en 25-, over die kloof vraag ik me af van hoe dat komt? Is de scholing plots zo belabberd of interesseert het men niks meer. In dat geval zie ik het als gebrek aan zelfrespect. Je wast je haren, poetst je tanden ziet er verzorgd en sportief uit komt kortom goed over tot dat je je mond open doet/iets opschrijft. Dat is net zoiets als een schitterende vrouw zien die lacht en haar verrotte tanden ontbloot. Een enorme afknapper!
Laatst bewerkt:

dusja vandaar typfouten