XXL Nutrition

Verschil in gewicht front squat tov gewone squat ?

iesiediesie

Novice
Waardering
0
Zoals in de titel al staat ben ik benieuwd wat normaliter het verschil in gewicht is ( misschien is er wel geen verschil ) wat je gebruikt tussen de front squat en gewone squat ?

lowbar backsquat 115 kilo 5 reps
frontsquat 70 kilo 6 reps.... :o

Backsquat 80 kg, frontsquat.. 54kg...was t maar waar met t hetzelfde gewicht:D

back squat 130 frontsquat 1* gedaan en 5*80 eruit geramd :D

Als je geregeld front squat 75-80%

me: 171sq, 120 front (maar kon wel meer denk ik)

op het moment 130 squat.
en 3 x 3 x 72,5 front squat.

front squat gaat iedere week 2,5 omhoog, tot zover helemaal geen moeite mee

• Topic Starter Topic Starter
Waar zit het verschil dan precies in ? Is het de greep ?
Ik zit al tijden met mijn gewone squat te stuntelen, zeker nu ik een tijd Rippetoe geprobeerd heb.
Ik krijg last van mijn onderrug vanwege de diepe zit en mijn benen zijn niet de zwakke schakel bij mijn maximum gewicht.
Ik ben daarom front squats gaan proberen omdat ik las dat je hierbij rechter blijft en dit straks bij gewone squats kan helpen.

Ligt niet ver uit elkaar bij mij. Squat 200kg, frontsquat 160kg. Frontsquat train ik overigens niet meer op kracht. Ik gebruik het voornamelijk om mn benen op te blazen na gewone squats, die ik meestal zwaar en laag in reps doe. Als ik frontsquat ook op die manier zou trainen zou het wss nog dichter bij elkaar liggen.

Waar zit het verschil dan precies in ? Is het de greep ?

Bar ligt verder naar voor -> ander zwaartepunt -> meer rechtop

Ik zit al tijden met mijn gewone squat te stuntelen, zeker nu ik een tijd Rippetoe geprobeerd heb.
Ik krijg last van mijn onderrug vanwege de diepe zit en mijn benen zijn niet de zwakke schakel bij mijn maximum gewicht.

Stretchen (hams, adductoren, etc..)

Ik ben daarom front squats gaan proberen omdat ik las dat je hierbij rechter blijft en dit straks bij gewone squats kan helpen.

Front squats is geen vervanging, deze is niet hip-dominant zoals de squat.

..

Iets van 30-40 kg., of zo'n 15%

Njah , hangt er vanaf he . Als je oly backsquats doet zal dit verschil kleiner zijn . Doe je powersquats en zelden fronts , dan gaat dat een groot verschil zijn .
Ik squat 200 en denk dat mijn front 150+- zal zijn , maar moest ik oly squatten dan zou het verschil mss maar 20 kg zijn oid .

Terug
Naar boven