MuscleMeat

Verschil tussen links en rechts

Bezoekers in dit topic

Bram80

Novice
Lid geworden
19 dec 2010
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m68
Hallo,

Wat mij opvalt is dat de groei tussen bv mijn rechterarm en linkerarm wel een verschil in zit.
Ik ben zelf ook rechts maar mijn arm is wel iets groter dan bv mijn linker. Dit is idem voor mijn benen.

Train ik verkeerd? Dat ik bv met rechts (onbewust?) meer kracht zet dan met links?

Ps als ik op het verkeerde subforum zit dan even verplaatsen haha

Groet,

Bram
 
Je vaste hand / been zal je miss iets meer kracht in hebben, maar dat trekt allemaal wel recht.

@ 66kg heb je nog geen zorgen... zorg eerst maar dat alles groeit voordat je je zorgen gaat maken over achterliggende spieren.
 
Thanks!

Ben niet echt dun maar heb wel meer massa nodig. Dus aan mijn armen en benen bij inspanning zie ik wel een duidelijk verschil kwa groei dus ben op dat gebied wel tevreden alleen zag ik dus een verschil tussen links en rechts vandaar mijn vraag.
 
Mijn linkerbeen quadriceps zijn ook groter dan mijn rechter. ( Linkshandig/voetig)

Ben dan ook nog maar 3maand bezig.
 
Begin vanaf nu alles met de andere kant ipv je sterke kant.
Verder veel barbellwerk doen om de zwakkere kant te dwingen mee te gaan.

Trekt verder vanzelf bij, als je genoeg massa hebt dan valt het niet meer op.
 
Begin vanaf nu alles met de andere kant ipv je sterke kant.

En dan natuurlijk wel met elke hand even veel herhalingen maken, ook al heb je nog kracht over in je rechter.
 
En dan natuurlijk wel met elke hand even veel herhalingen maken, ook al heb je nog kracht over in je rechter.

Dat is vanzelfsprekend .......denk ik.
 
Begin vanaf nu alles met de andere kant ipv je sterke kant.
Verder veel barbellwerk doen om de zwakkere kant te dwingen mee te gaan.

Trekt verder vanzelf bij, als je genoeg massa hebt dan valt het niet meer op.

Ik zou juist zeggen meer dumbbell werk doen om de zwakere kant mee te laten gaan. Door unilateraal te trainen kun je je maximaal focussen op je minder sterke arm, en zorgen dat je (al wat cheatend of niet) daarmee even veel herhalingen maakt.

Door je beide armen tegelijk te trainen met een halter zal je sterkste arm altijd een iets groter deel van de belasting op zich nemen. Hetzelfde gebeurd bij bijvoorbeeld leg extensions -> naarmate je setje zwaarder wordt zal je sterkste been ook harder gaan werken.

Ik denk dat dat voor de meeste van zelf sprekend is ja. Als je dat niet doet krijg je de onbalans er nooit uit

Het blijft ook gigantisch moeilijk om onbalans eruit te krijgen, of althans ''om het er helemaal uit te krijgen''.
Kijk maar eens naar de wedstrijd atleten die on-stage alle poses afgaan. Bij een side triceps, side biceps of side chest pose zullen ze altijd voor dezelfde kant kiezen. De kant van hun best ontwikkelde arm.
 
Ik zie zat mesnen die bijvoorbeeld dumbbell press gan doen vanwege het verschil, dan doen ze het een half jaar of langer en resultaat....nope, niks. Nog steeds de ene kant sterker dan de andere.

Je kan de legextensions niet vergelijken met barbell curl of benchpress.
Als je dan met rechts al het werk doet flikkeren vanzelf de schijven op de grond.
Je moet dus je balans houden met de zwakkere kant dus die werkt dubbel zo hard mee.
Daarom is barbellwerk beter om alles meer gelijk te krijgen.
En met one arm werk, altijd met de zwakkere kant beginnen ipv met sterkste kant zoals normaal altijd iedereen doet.

Bovendien, als je legextensions doet en de rechterkant is veel sterker dan ga je compenseren met links, je wil de linkerkant meer werk laten doen dan rechts om sterker te worden, dus alleen een idioot zal dan met rechts meer kracht gaan zetten dan de zwakkere kant.

Met die poses in wedstrijden ga je niet helemaal goed, bij de verplichte poses heb je geen keuze, je hebt beide kanten te laten zien en je draait de kant op die gezegd wordt. Alleen met vrije pose heb je even de kans om je sterke punten te laten zien. Die moeten dan wel uitzonderlijk goed zijn wil de jury daarmee je score flink verhogen.
 
Links is waar uw duim rechts staat en rechts is waar uw duim links staat :cool:
 
Mijn linkerbeen quadriceps zijn ook groter dan mijn rechter. ( Linkshandig/voetig)

Ben dan ook nog maar 3maand bezig.


je kan het ook proberen bijtrekken met sprinten..;pas dan wel op voor blessures.
en zoals reeds gezegd: als je meer massa hebt gaat het vanzelf al niet zo opvallen
 
Dus gewoon blijven trainen :)

Ik zal er nu dus nog maar niet echt op letten en kijk wel hoe het gaat.
Zal wel de dumbs meenemen als advies
 
Rechts heb ik striemen, links niet.
Als ik ze meet zijn ze even groot. Soms slaat het gewoon nergens op :D
 
Lol in het begin was me rechts groter nu is me linkse arm groter :P
 
Is normaal.
Je hart pompt rechts (als ik me niet vergis) naar beneden en links weer omhoog.
Kan dus zijn dat links achterkomt omdat rechts dan al de meeste voedingsstoffen opgenomen heeft. (Heb ik ooit nog eens in Biologie geleerd :p)
 
Is normaal.
Je hart pompt rechts (als ik me niet vergis) naar beneden en links weer omhoog.
Kan dus zijn dat links achterkomt omdat rechts dan al de meeste voedingsstoffen opgenomen heeft. (Heb ik ooit nog eens in Biologie geleerd :p)

epic domme reactie
 
Back
Naar boven