MuscleMeat

Verschillen schema's cut en bulk

BBHiro

Novice
Waardering
0
Wat me opvalt bij veel mensen (ik weet overigens ook niet precies wat ik ermee moet) is, dat bij het omschakelen van bulk naar cut of andersom het trainingsschema niet direct verandert. Het voedingsschema wordt aangepast op de cut/bulk, maar de training niet.

Ondanks dat er dus met een heel ander doel getraind wordt, verandert de indeling van de krachttraining niet. Er wordt eventueel wel wat cardio toegevoegd. Het is toch vreemd als je een schema opstelt om massa te winnen en dan vervolgens hetzelfde schema gebruikt in de cut?

Wat is jullie mening hierover?
Kun je wel een zwaar schema gebruiken terwijl je onder onderhoud zit?

Jeps alleen het volume zou ik wat omlaag brengen tijdens de cut.
Intensiteit niet want intensiteit ben je nodig om het gewonnen
spiermassa zo veel mogelijk te behouden.

Wel een hele goeie vraag. Ik zou het schema een klein beetje aanpassen en misschien iets meer reps en setjes doen.

Verder heb ik er nauwelijks verstand van omdat ik nog nooit echt gecut heb.

• Topic Starter Topic Starter
Jeps alleen het volume zou ik wat omlaag brengen tijdens de cut.
Waarom? Gewoon omdat je waarschijnlijk minder energie hebt? Of ga je anders spiermassa verliezen?

Intensiteit niet want intensiteit ben je nodig om het gewonnen
spiermassa zo veel mogelijk te behouden.
Hoe werkt dit dan?
Normaal gesproken moet je boven onderhoud zitten + trianing om spiermassa te winnen. Ga je onder onderhoud zitten en train je niet, dan ga je zeker spiermassa verliezen.
Daartussenin is wat mij betreft een grijs gebied...

Waarom meer reps en setjes?

omdat in de post boven die van jou het tegenovergestelde beweerd wordt.

Omdat Luppie gefocust is op spierbehoudt en tijdens een cut wil ik vet verbranden dus meer reps en setjes dan. Spieren worden daardoor ook compacter imo.

Waarom? Gewoon omdat je waarschijnlijk minder energie hebt? Of ga je anders spiermassa verliezen?

Hoe werkt dit dan?
Normaal gesproken moet je boven onderhoud zitten + trianing om spiermassa te winnen. Ga je onder onderhoud zitten en train je niet, dan ga je zeker spiermassa verliezen.
Daartussenin is wat mij betreft een grijs gebied...

Idd omdat je minder energie tot je neemt tijdens een cut en wat energie over moet houden voor de cardio na de training. Het is geen must dat het volume omlaag moet. Het is maar net waar jij je lekker bij voeld.

Intensiteit omdat het wel handig is om de spier zo te prikkelen dat de spier denkt dat het de spiermassa nog nodig is als je begrijpt wat ik bedoel.
Of te wel zwaar trainen om massa te behouden. En de spier laten denken (bewijze van) dat het nog veel kracht moet leveren en dus vetmassa als energie bron gaat gebruiken ipv spiermassa.

Dat idee kun je de spier ook wel laten opwekken om zware 10reppers te maken. Het hoeft dus niet zo zeer 6 reppers te zijn.

Terug
Naar boven