MuscleMeat

Vet verliezen en spieren gainen d.m.v eiwitten?

• Topic Starter Topic Starter
voorbeeldschema:

10.00 - wheyshake met 30 gr brinta
13.00 - 150 gr zilvervliesrijst met 100gr kipfilet
15.15 - wheyshake met een banaan of appel
15.45 - 16.45 KT
16.45 - 17.10 cardio
17.10 - wheyshake
17.30 - Avondeten wat de pot schaft
20.00 - 150 gr tonijn in olijfolie met rouwkorst
23.00 - ongebrande noten met 100 gr kipfilet
01.00 - kwark met lijnzaadolie

is dit een bb schema dan daanb?

ik probeer altijd zoveel goed mogelijk eruit te halen, dus blijf komen met hulp altijd welkom :)

voorbeeldschema:

10.00 - wheyshake met 30 gr brinta Doe wat al bran of zo erbij Is erg weinig namelijk
13.00 - 150 gr zilvervliesrijst met 100gr kipfilet Heel goed. Alleen nog groente erbij zoals bonen en aardappels of broccoli.
15.15 - wheyshake met een banaan of appel Het is de bedoeling dat je eet, niet eten vervangt door shakes. Ook hier moet je weer kip eten met bijv een aardappel en groente
15.45 - 16.45 KT
16.45 - 17.10 cardio
17.10 - wheyshake
17.30 - Avondeten wat de pot schaft Probeer hier een biefstukje te eten met een lading asperges en zilvervlies rijst of pasta.
20.00 - 150 gr tonijn in olijfolie met rouwkorst Lekker! ook ff salade toevoegen en een cottagecheese of zo (hüttenkäse)
23.00 - ongebrande noten met 100 gr kipfilet Waarom zo zwaar voor het naar bed gaan? Gewoon kwark doen!! En een Caseïne shake.
01.00 - kwark met lijnzaadolie Moet je allang slapen!

is dit een bb schema dan daanb?

ik probeer altijd zoveel goed mogelijk eruit te halen, dus blijf komen met hulp altijd welkom :)

Nop. Waarom ga je niet vroeger naar bed en vroeger op? Het is belangrijk dat je niet te laat ontbijt. En dat je goed rust voor je spieren. Gewoon 8 uur ontbijten en om 21:00 of max 22:00 je laatste kwark en dan slapen gaan!!!

Majah dat is jouw ding natuurlijk

Bereken eerst je behoefte en ga daar 20 % boven zitten. En bereken dan een schema!!! Nu doe je maar wat.

he antworm thanx voor de hulp alleen het schema wat jij beoordeelt is niet door mij aangegeven maar door iemand anders als vervanging van me eigen eetschema.

Wat is bran, en bedankt voor je hulp.

Hoe kan je nou goed je behoeftes uitrekenen ?

he antworm thanx voor de hulp alleen het schema wat jij beoordeelt is niet door mij aangegeven maar door iemand anders als vervanging van me eigen eetschema.

Wat is bran, en bedankt voor je hulp.

Hoe kan je nou goed je behoeftes uitrekenen ?

Is ergens hier op het forum te vinden hoe dat moet.

Al bran is een soort volkoren corn flakes.
Zullen ze wel zeggen is troep. Majah alleen die Brinta is ook te weinig.

Bedankt, ik ga dalijk is kijken hoe ik dat kan berekenen.

Ik woon op dit moment nog thuis en weet niet of me moeder het zo prettig vind als ik elke keer rijst en kip moet maken. Kan ik bijv de kipfilet ook vervangen door plakjes kipfilet? of is dat appels met peren vergelijken.

Ik begin de dag met 200 gram magere yoghurt en 30 gram havermout

vind je dit een goeie vervangeren voor de brinta en wheyshake?

thanx

Bedankt, ik ga dalijk is kijken hoe ik dat kan berekenen.

Ik woon op dit moment nog thuis en weet niet of me moeder het zo prettig vind als ik elke keer rijst en kip moet maken. Kan ik bijv de kipfilet ook vervangen door plakjes kipfilet? of is dat appels met peren vergelijken.

Ik begin de dag met 200 gram magere yoghurt en 30 gram havermout

vind je dit een goeie vervangeren voor de brinta en wheyshake?

thanx
nee de whey shake moet je echt innemen. Wat meer havermout misschien iets meer. Je moeder moet niet klagen :d

nee die plakjes is heel iets anders. Je moet echte kipfilet hebben. Desnoods van je zakgeld :p

dan ga ik nu alsnog de whey shake maken als extra, was beetje laat wakker vandaag.

kan ik dan bijv als ik om 2 uur me eerste maal heb gegeten en ik eet om 5 uur warm, kan ik dan om 7 uur nog rijst eten of loopt het dan helemaal langs elkaar heen??

dan ga ik nu alsnog de whey shake maken als extra, was beetje laat wakker vandaag.

kan ik dan bijv als ik om 2 uur me eerste maal heb gegeten en ik eet om 5 uur warm, kan ik dan om 7 uur nog rijst eten of loopt het dan helemaal langs elkaar heen??

Dat kan inderdaad. Stel je hebt 4000 nodig en dat spreid je over 6 maaltijden dan moet je ongeveer 670 kcal per maaltijd binnen krijgen. En natuurlijk de bijhorende eiwitten. Carbs en vetten.

Maar ik zou zeggen ga normaal leven en vroeg opstaan.
Ben je werkeloos? Of ga je nog naar school? Want je gaat laat naar bed en laat op ???
Een ritme is altijd goed. ;)

Je kan trouwens karma vinden als je op het weegschaaltje klikt :P ;)

Ik heb via www.caloriecalculator.nl me gegevens ingevoerd en me status op training gezet en krijg dit resultaat:

BMI: 30.27
BMI Categorie: Obesitas (ernstig overgewicht)

BMR: 2315 calorieen Base Metabolic Rate: De hoeveelheid calorieen die u verbrandt als u absoluut niets doet.

TDEE: 3994 calorieen De hoeveelheid calorieeen die u verbrandt gebaseerd op uw levensstijl.

Dus ik moet dus elke dag bijna 4000 calorieen eten? is dat niet teveel haha

Ik heb via www.caloriecalculator.nl me gegevens ingevoerd en me status op training gezet en krijg dit resultaat:

BMI: 30.27
BMI Categorie: Obesitas (ernstig overgewicht)

BMR: 2315 calorieen Base Metabolic Rate: De hoeveelheid calorieen die u verbrandt als u absoluut niets doet.

TDEE: 3994 calorieen De hoeveelheid calorieeen die u verbrandt gebaseerd op uw levensstijl.

Dus ik moet dus elke dag bijna 4000 calorieen eten? is dat niet teveel haha

Als je overgewicht hebt zonder ooit goed getraind te hebben. Dus echt door vet dan zou ik zo snel mogelijk gaan cutten en daarna pas gaan bulken.
En anders lekker boeie want ik heb ook zogenaamd overgewicht :P

Tja wat noem je veel. Je hebt het nodig dus dat valt dan toch wel mee? Gewoon delen door 6 en dan verdelen over de dag. Kom je op de berekening die ik boven heb gemaakt 670 per maaltijd.

Ik heb idd overgewicht en heb een beetje gebungeld tussen wel trainen en niet trainen maar nooit echt serieus lange tijd, heb een half jaar getraind ben toen 15 kilo afgevallen maar dat is er nu 2x bij ofzo.

Wat zie jij als verschil tussen cutten en bulken dan?

kan ik wel gewoon 4000 calorieen gaan eten met 6 maaltijden dus?

goestavo, ik ben ook een noob wat bb-en betreft maar ik raad je aan om de sticky's te lezen die big-Theeft geplaatst over cutten en bulken en over voedingsschema's, kom je al een heel eind mee!

Ik heb idd overgewicht en heb een beetje gebungeld tussen wel trainen en niet trainen maar nooit echt serieus lange tijd, heb een half jaar getraind ben toen 15 kilo afgevallen maar dat is er nu 2x bij ofzo.

Wat zie jij als verschil tussen cutten en bulken dan?

kan ik wel gewoon 4000 calorieen gaan eten met 6 maaltijden dus?

Als je dat hebt moet je gaan cutten. Afvallen zonder spierverlies. Bulken is vreten om spier op te bouwen. Daar wordt je meestal nog dikker van. Als ik jouw was zou ik eerst gaan afvallen. Ga niet afvallen op gewicht maar op body fat. Ik weet niet hoeveel je nu bent maar cutten tot ongeveer 14 of 15 % BF zou mooi zijn. En dan lekker gaan bulken ( helaas weer dikker worden) En dan weer cutten om die mooie gewonnen spieren naar voren te laten komen.

inderdaad de stickies lezen. Je zult nu onder je onderhoud moeten gaan zitten. En er niet boven. Anders wordt je nog dikker :P

---------- Toegevoegd om 19:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:31 ----------

goestavo, ik ben ook een noob wat bb-en betreft maar ik raad je aan om de sticky's te lezen die big-Theeft geplaatst over cutten en bulken en over voedingsschema's, kom je al een heel eind mee!

Het is Big-T :P haha theeft ??? :P

dat houd dus in dat ik onder de 2400 +- calorieen moet gaan zitten ?

en dat verdeeld over 6 maaltijden ?

Het totale aantal kilocalorieën dat je vandaag hebt binnengekregen is: 1896 kcal

Het aantal grammen verzadigd vet is: 14 gr
Het aantal grammen vet is: 38 gr

Ontbijt:

200 gram Magere Yoghurt 66 Kcal 0 gram totaal vet
060 gram Havermout 218 Kcal 4 gram totaal vet
1 beker Halfvolle melk 118 Kcal 4 gram totaal vet

Totaal: 401 Kcal 8 gram vet waarvan 3 gram verzadigd

Lunch:

150 gram Zilvervliesrijst gekookt 179 Kcal 2 gram vet
150 gram Kipfilet zonder vel 275 Kcal 12 gram vet
200 gram Sperziebonen gekookt 048 Kcal 0 gram vet

Totaal: 501 Kcal 14 gram vet waarvan 6 gram verzadigd

Avondmaal:

150 gram Aardappelen gekookt 114 Kcal 0 gram vet
200 gram Sperziebonen gekookt 048 Kcal 0 gram vet
100 gram Biefstuk 139 Kcal 3 gram vet

Totaal: 301 Kcal 3 gram vet waarvan 1 gram verzadigd

3x Tussendoor:

250 gram Magere kwark 153 Kcal 2 gram vet
1 appel 120 Kcal 0 gram vet

Totaal: 273 Kcal 2 gram vet waarvan 1 gram verzadigd

1 blikje tonijn in olie 166 Kcal 9 gram vet
100 gram Rauwkost 14 Kcal 0 gram vet

250 gram Magere kwark 153 Kcal 2 gram vet
1 appel 120 Kcal 0 gram vet
1 banaan 88 Kcal 0 gram vet

Totaal 361 Kcal 2 gram vet waarvan 1 gram verzadigd

dat houd dus in dat ik onder de 2400 +- calorieen moet gaan zitten ?

en dat verdeeld over 6 maaltijden ?

Nee! TDEE: 3994 calorieen vertelde jij.

Dus dan moet je circa 30% onder je TDEE gaan zitten. :D

Die 1800 is veeeeeel te weinig. Dan kan je net zo goed gaan Sonja bakkeren.

Weet je zeker dat je TDEE klopt?

Hij vraagt om je lichaamsbeweging, 1st had ik training gedaan kreeg je dat.

Nu heb ik dagelijks trainen gedaan dan krijg je dit:

TDEE: 4399 calorieen De hoeveelheid calorieeen die u verbrandt gebaseerd op uw levensstijl.

En bij redelijk krijg ik:

TDEE: 3183 calorieen De hoeveelheid calorieeen die u verbrandt gebaseerd op uw levensstijl.

Hij vraagt om je lichaamsbeweging, 1st had ik training gedaan kreeg je dat.

Nu heb ik dagelijks trainen gedaan dan krijg je dit:

TDEE: 4399 calorieen De hoeveelheid calorieeen die u verbrandt gebaseerd op uw levensstijl.

En bij redelijk krijg ik:

TDEE: 3183 calorieen De hoeveelheid calorieeen die u verbrandt gebaseerd op uw levensstijl.

Ik zou redelijk doen. Wat doe je zoal? Ga je drie keer in de week KT en cardio doen? Schatten we het op ongeveer 3300 voor je. Ga daar 20 - 30 % onder zitten en met de eiwitten, carbs en vetten rekening houden. Lees je ook wel bij de stickies over hoe je moet cutten. Of het boek BFFM. Is ook wel te krijgen op dit forum :D

Terug
Naar boven