MuscleMeat

vet verliezen

En ook denk ik niet dat je bij 1m80 en pakt een 65 kg een beachwaardige fysiek gaat hebben.

Dus mijn spieren kunnen niet groeien/groter worden tijdens het cutten? Als ik bijv, veel eiwit eet en toch hard train?

Ja kan wel, maar ligt aan hoe je cut en hoe de balans tussen je voeding en energie verbruik ligt.
Om vet te verbranden zal je meer energie moeten gebruiken dan je eet.

En ik denk niet dat je met 1m80 en pakt een 65 kg een beachwaardige fysiek gaat hebben.
Ja kan wel, maar ligt aan hoe je cut en hoe de balans tussen je voeding en energie verbruik ligt.
Om vet te verbranden zal je meer energie moeten gebruiken dan je eet.

Ik betwijfel of hij spieren gaat opbouwen als hij op 8% vet wil gaan geraken.

En ik denk niet dat je met 1m80 en pakt een 65 kg een beachwaardige fysiek gaat hebben.
Skinny abs! Ja, daar gaan de vrouwen.. eh, 12-jarige meisjes van kwijlen :D
Ik betwijfel of hij spieren gaat opbouwen als hij op 8% vet wil gaan geraken.
Ik weet eigenlijk wel zeker van niet met zijn huidige stats, het ontbreken van compound oefeningen in zijn gehele workout én geen optimaal dieet. Als hij überhaupt zo laag komt.

Ik weet eigenlijk wel zeker van niet met zijn huidige stats, het ontbreken van compound oefeningen in zijn gehele workout én geen optimaal dieet. Als hij überhaupt zo laag komt.

Ik denk dat de TS onderschat hoe zwaar het kan zijn om op een zo laag VP te geraken.zeker die laatste procentjes.

Zo hard afzien voor een paar dagen een "beachfysiek" (die in mijn ogen op niet veel gaat trekken 1m80 en veel te laag in gewicht)te hebben.Want ik denk niet dat hij lang op 8% gaat blijven zitten.

Zijn huidige stats zijn niet het einddoel dus niet relevant natuurlijk. Als TS door de juiste hoeveelheid voeding en training alleen al VVM/spiermassa verhoogt zonder vetmassa te verhogen daalt het bf% al.
Zo moeilijk is het niet.

Waarom zou ontbreken van compound oefeningen een issue zijn voor verlagen van bf%? Ik kan me overigens niet voorstellen dat er mensen zijn die geheel geen compound oefeningen gebruiken.

Optimaal dieet is idd wel een erg belangrijke factor.

TS doet wat hij wil natuurlijk.Maar denk dat hij van een kale reis thuis gaat komen.

Heel veel Als en Als in dat verhaal.

Ik zie de TS niet door vvm te winnen van 16% naar 8% gaan.

8% die hij toch niet gaat blijven behouden vrees ik.Maar als hij dat wil doen voor zn beachfysiek die enorm gaat tegenslagen volgens mij dan moet hij dat zeker doen.

Volgens mij onderschat TS het cutten naar 8%.

Laatst bewerkt:
TS doet wat hij wil natuurlijk.Maar denk dat hij van een kale reis thuis gaat komen.

Heel veel Als en Als in dat verhaal.

Ik zie de TS niet door vvm te winnen van 16% naar 8% gaan.

8% die hij toch niet gaat blijven behouden vrees ik.Maar als hij dat wil doen voor zn beachfysiek die enorm gaat tegenslagen volgens mij dan moet hij dat zeker doen.

Volgens mij onderschat TS het cutten naar 8%.
Van 16% naar 8% door alleen VVM te winnen is idd zeer moeilijk en bijna niet te doen.
Maar de eerste procentjes gaan nog vrij makkelijk. Daarna zal er scherp met een goed dieet moeten worden gewerkt als iemand geen spiermassa wilt inleveren vanaf dat punt.

8% vasthouden lijkt me ook geen doel dat nodig is. Mooiste is lekker rond de 10% en 12% hangen. Dat is een mooi doel en af en toe iets lager dan 10% voor beach fysiek zonder massa verlies.

Van 16% naar 8% door alleen VVM te winnen is idd zeer moeilijk en bijna niet te doen.
Maar de eerste procentjes gaan nog vrij makkelijk. Daarna zal er scherp met een goed dieet moeten worden gewerkt als iemand geen spiermassa wilt inleveren vanaf dat punt.

8% vasthouden lijkt me ook geen doel dat nodig is. Mooiste is lekker rond de 10% en 12% hangen. Dat is een mooi doel en af en toe iets lager dan 10% voor beach fysiek zonder massa verlies.

TS is nu 1m80 en 74 kg op 16% zn beachfysiek die hij voor ogen heeft op 8% gaat denk ik wel tegenslaan.

Zijn huidige stats zijn niet het einddoel dus niet relevant natuurlijk. Als TS door de juiste hoeveelheid voeding en training alleen al VVM/spiermassa verhoogt zonder vetmassa te verhogen daalt het bf% al.
Zo moeilijk is het niet.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar alleen daarmee raak je echt niet in de buurt van 8%. Waarom zó clean gainen, als hij ook moeiteloos iets minder clean kan gaan en dan nog een kleine cut moet doen, om uiteindelijk minstens even snel op hetzelfde bf% te komen met meer spiermassa?
Waarom zou ontbreken van compound oefeningen een issue zijn voor verlagen van bf%? Ik kan me overigens niet voorstellen dat er mensen zijn die geheel geen compound oefeningen gebruiken.
Ik denk dat je voor dergelijke beginners (ik val daar ook nog onder) redelijk kunt stellen dat meer kracht opbouwen = meer spiermassa ontwikkelen. En van compound oefeningen word je het sterkst, even zwart/wit gesproken. Massa pakken gaat gewoon nog heel erg snel, aanvankelijk. Als je bij het ontbreken van een fatsoenlijke 'bodem' aan kracht al zo zwaar gaat cutten, houd je niets meer over. Dat bedoelde ik.

Ik bedoel 'ontbreken van kracht' overigens zeker niet negatief; TS is 15 jaar dus je kunt moeilijk verwachten dat hij 80kg bencht of zo. Echter, moet hij ook niet van zichzelf verwachten dat hij er nog gespierd uitziet als hij op 8% gaat zitten.

Mijn advies blijft: lekker veel eten, begin met 'the big five' en let maar eens op hoe snel je dan gaint kerel. Als je dan veel zwaarder bent met meer spiermassa, en daardoor misschien rond de 12-14% bf% zit, kun je ook veel makkelijker aan die 8-10% komen.

Hij gaat er volgens mij op 8% kijkende naar zijn beginstats helemaal niet gespierd uitzien.

En hoe lang gaat hij op 8% kunnen blijven zitten?Want het is TS zn doel die 8% om op het strand rond te lopen.

Als hij echt die 8% wil halen kan het mss zijn dat hij zo fel moet cutten dat hij de energie zelfs niet meer heeft om op het strand te gaan rondwandelen.

yep.

TS moet eerst maar eens lekker droge massa aanzetten en eventueel wat vet te verbranden. Daarna pas druk gaan maken om eventueel naar 8% te werken.

Hele verhalen maar ik zou lekker goed gaan bulken en je beginnergains pakken. Je zal snel veel vvm bijkomen en zoals al is gezegd door stijging van je vvm zal je vp automatisch dalen. Je totale vetmassa zal dit misschien niet doen, al kan je geluk hebben als je niet al te veel boven onderhoud eet dat je als beginner alsnog vvm opbouwt en wat vet verliest. 8% zou je doel niet moeten zijn imo.

Hele verhalen maar ik zou lekker goed gaan bulken en je beginnergains pakken. Je zal snel veel vvm bijkomen en zoals al is gezegd door stijging van je vvm zal je vp automatisch dalen. Je totale vetmassa zal dit misschien niet doen, al kan je geluk hebben als je niet al te veel boven onderhoud eet dat je als beginner alsnog vvm opbouwt en wat vet verliest. 8% zou je doel niet moeten zijn imo.

Dit

Ik heb niet het hele topic gelezen maar voor een goed bulkschema kan je evt de stickies in de voedingsectie doorlezen, en je kunt de zoekfunctie gebruiken en zoeken naar "Startersguide". Succes met wat je beslist ;).

Ik heb niet het hele topic gelezen maar voor een goed bulkschema kan je evt de stickies in de voedingsectie doorlezen, en je kunt de zoekfunctie gebruiken en zoeken naar "Startersguide". Succes met wat je beslist ;).

Probleem is dat TS op 8% wil staan om deze zomer op het strand rond te wandelen.Dus weet niet of hij onze raad wil aannemen om dat plan te laten voor wat het is en voor massa te gaan trainen en eten.

Probleem is dat TS op 8% wil staan om deze zomer op het strand rond te wandelen.Dus weet niet of hij onze raad wil aannemen om dat plan te laten voor wat het is en voor massa te gaan trainen en eten.
Tsja, blijft z'n eigen keus. We kunnen hem alleen advies geven :p. Als je iets tegen je zin gaat doen, gaat het ook tegenwerken wss..

Tsja, blijft z'n eigen keus. We kunnen hem alleen advies geven :p. Als je iets tegen je zin gaat doen, gaat het ook tegenwerken wss..

iets tegen zn zin moet hij zeker niet doen :) Maar beetje sneu dat TS zoveel moeite gaat steken om op 8% te raken als hij dat uberhaupt al haalt.En dan een slechte fysiek te hebben.Want 1m80 en dan mss 64 kg vind ik niet gespierd maar gewoon skinny.

Misschien goed voor TS om voorlopig een lean-clean bulk te doen.
Dus lean bulk met alleen schone en gezonde voeding om geen of zo weinig mogelijk vet aan te zetten.
Eventueel hier en daar wat hiit toevoegen. Dan later een lichte cut er tegenaan gooien.

• Topic Starter Topic Starter
Na dit allemaal gelezen te hebben denk ik toch idd eerst wat massa eerst opbouwen en de laatste 1/2 maanden cutten. Het is meer de gedachte omdat ik met een goeie vriend train en die is altijd rond de 8-9%

Terug
Naar boven