Fitness Seller

vetophoping/dik worden/bulk/buik

Ano_43562

Huge Freak
uitgeschakeld
Waardering
210
Lengte
1m92
Massa
104kg
Vetpercentage
13%
Mensen zeggen altijd als ik bulk word ik vet en krijg een buik maar isset het zo dat je altijd een dikke buik krijgt als je "vervet" en is er een verband waarom direct buik en niet armen of billen?

Ik krijg juist wel alles op de benen en reet, terwijl abs zichtbaar blijven ???
icm een dikke squatreet = monsterreet

nja bij mij zit AL mijn vet rond mijn buik... en een beetje op de borst(al kan dit wel gyno zijn...)

Naar mijn mening is het genetisch bepaald waar vet wordt opgeslagen, zo ook aan de vorafgaande replies te zien. De een slaat meer vet op, op z'n buik, ander kont, ander borst, maar niet zo heel gauw op de armen.
Dit komt omdat je armen veel gebruikt worden tijdens dagelijkse activiteiten (om het zo maar even te omschrijven), hierdoor zou overtollig vet(wat je immers krijgt met bulken) in de weg gaan zitten. Het lichaam wil het dus gaan opslaan op een plek waar het niet zo heel erg in de weg zit, dat is bijvoorbeeld een buik. Hierom hebben veel mensen ook bijna geen vet op de handen en de voeten.
Om deze reden gaat denk ik ook het vet bij de buik meestal het laatste weg, want het zit het minste in de weg.

Dit is natuurlijk maar een mening

• Topic Starter Topic Starter
In theorie alsje ferm bulkt kan je elke dag abs trainen en kom je geen buikvet bij wat dus niet klopt :S

kan me hier wel in vinden :)

In theorie alsje ferm bulkt kan je elke dag abs trainen en kom je geen buikvet bij wat dus niet klopt :S

Hoe bedoel je dit?

Ik zeg dat het lichaam eerst vet gaat opslaan waar het niet zo in de weg zit (genetisch bepaald), voor velen bijvoorbeeld de buik. Dan zeg jij met elke dag buik trainen komt er daar geen vet bij. Daar ben ik het niet mee eens.
Het vet zit niet in de weg op de buik. Je doet hooguit een halfuur abs oefeningen, dat staat in schril contrast met de rest van je leven waarbij dat buikvet minder in de weg zou zitten dan bijvoorbeeld een dikke laag vet op je hand.
We naderen hier het punt van plaatselijke vetverbranding, daar geloof ik niet zo in (het is echt maar miniem denk ik). Daarentegen geloof ik wel dat je lichaam op bepaalde plekken eerder vet op slaat, wat we dus ook waarnemen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die in een bulk fase de buik vetvrij kunnen houden en die gene die daar een oplossing voor hebben, please post het ;)

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die in een bulk fase de buik vetvrij kunnen houden en die gene die daar een oplossing voor hebben, please post het ;)

een beetje cardio kan het in toom houden, spijtig genoeg niet tegenhouden :D

Gewoon clean bulken 250cals boven onderhoud no way dat je sixpack verliest onder een laagje. Dit ga ik doen als ik op 8% zit. Nog wat cardio erbij en groeien maar in vvm

Je moet niet eens vetvrij willen bulken. Dat is namelijk een indicatie dat je lichaam niet genoeg energie binnenkrijgt om je spieren optimaal te laten groeien. Om een goeie gain in spiermassa te realiseren heb je veel energie nodig. Dat je wat vet erbij krijgt geeft aan dat de energie die je binnen krijgt om te kunnen groeien voldoende is. Dit is zeer belangrijk, zonder energie zullen je spieren niet groeien. Vet% mag/moet dus langzaam stijgen in een bulk.

What Is Caloric Excess?

Now some people start with a pretty big margin of bodyfat (approaching 20% or more), these people already have significant caloric excess built into their base diet. Most of them find that they can hold their calories constant and for a while they will add muscle and the maintenance of that muscle will use up the excess calories that are currently going toward maintaining their excess fat. This won't last forever but it will likely get them down to the mid to low teens without any issues. Everybody with lower bodyfat needs to add excess to their base diet as this body recomposition lowers bodyfat by nature and it gets harder and harder to pull off. And really even holding bodyfat constant and gaining muscle requires a proportion of the gain to be fat just to maintain the ratio.

Now this sounds like common sense but here is the kicker. There are a lot of people who really put a lot of effort into their diet and maintain fairly lean physiques. They carefully calculate and maintain a constant diet and precise level of caloric excess - nothing wrong with that. The only problem is that their calculations might not fully reflect their activity level or the requirements of their own individual body.

Keep in mind that they are already fairly lean so there is obviously little to no caloric excess in their base diets. Also understand that the lower your BF is, the less willing your body is to add muscle - very logically, muscle is calorically expensive and increases risk of death from famine, if fat stores are already low, it is very hard to convince the body to add muscle (the people with this genetic makeup died millions of years ago). This is also why people loose muscle when cutting (this is all based on natural lifters, steroids enhance certain abilities but don't erase restrictions completely). Granted a total novice can pull it off for a short while if there's a margin present but that's still suboptimal and generally they'd do fine adding excess, gaining a little fat and adding a whole lot more muscle.

bron:http://www.geocities.com/elitemadcow1/Topics/Diet.htm

Ik denk aan dat het genetische bepaald is. Bij mij had ik veel vet op me reet en benen en beetje me buik en me borst( misschien ook wel een klein beetje gyno). Nu zit ik in me bulk en merk ik dat het vet vooral op me buik wordt opgeslagen. Dat komt sinds ik krachtraning doe. Normaal werd me vet altijd opgeslagen op me benen en me reet.

je weegt nu 88kg, je bent aan het bulken en je doel voor 2009 is 84kg?? Moet je mij toch eens uitleggen :D

Ik ben al voorbij mijn doel. Mijn huidige stats zijn 88 kilo. En me doel was om 1 januarie 84 kilo te zijn.

SNap evu;)

ahzo :D zou je erbij kunnen zetten :D nu oogt het wat raar :p
in ieder geval toch al een mooi behaald doel ^^

Terug
Naar boven