AndroidHealthClinic

vetophoping/dik worden/bulk/buik

In theorie alsje ferm bulkt kan je elke dag abs trainen en kom je geen buikvet bij wat dus niet klopt :S

Abs trainen leidt dan ook niet tot een vetvrije buik, heeft er helemaal niets mee te maken zelfs. Als je het mij vraagt, leidt abs trainen zelfs niet tot strakke abs. Daarmee bedoel ik dan dynamisch abs trainen. Strakke abs krijg je van squats en deadlifts (statisch). En van kakken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Veel mensen denken dat de meeste vet op je buik word opgeslagen. Vet word over het algemeen overal op je lichaam opgeslagen.
Als je bijv. op je buik 25 mm vet heb en dat verglijkt met vet op je biceps is het natuurlijk veel meer maar dat komt ook omdat je armen kleiner zijn dan je buik en middel. Als je op je biceps 5 mm vet heb bij huidplooimeting is dat gewoon veel vet. Als je dat verglijkt met je buik is het minder maar in verhouding is het bijna even veel.
Pas wanneer je op je biceps 2 mm vet heb is dat pas weinig vet op je armen.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen die geen mm vet op hun armen opslaan en alleen maar op hun buik.

ja ik heb dat best erg, Eigelijk bijna niks op me arme echt bijna niks maar aardig wat op me onder buik.. Kan boven nog wel abs zien maar onder echt bulkje vet.. heb ook amper niets op me benen aleen beetje bij me kuit :O ? ben ik nu apart ? :D

als jij alleen vet in je onderbuik heb betekent dat je dat mekkelijk kwijt kan raken,omdat je lichaam dan alleen vet daaruit gebruikt als energie.
als je ergens anders nog veel vet heb heeft je lichaam de keuze waa die de vet van haalt om als brandstof te gerbuiken. dat bepaald het lichaam zelf en dat is genetisch.
als mijn armen kurkdroog zijn betekent ook dat mijn buik droog is..bij mij word het zegmaar gedeeltelijk van overal wat vet verbrand..

is verschillend maar de meeste mannen hebben hun vet op de buik, bij vrouwen is het vaak verspreid over het hele lichaam

Ik heb gelukkig vrouwlijke opslagplaatsen.:(
Reet-Bovenbenen-zwembanden

De plaatsen waar het vet zich ophoopt is volledig genetisch bepaald, bij mij voornamelijk op de buik. Wat overigens bij de meeste mannen zo is

Ik moet er nog achter zien te komen waar mijn vet opgeslagen word aangezien ik hoe veel ik ook eet ik maar geen vet kan kweken (maar ook bijna geen spieren :P) dus dat word bulken met die hap om er achter te komen hehe :p

als jij alleen vet in je onderbuik heb betekent dat je dat mekkelijk kwijt kan raken,omdat je lichaam dan alleen vet daaruit gebruikt als energie.

Ik zou nu ook niet zeggen dat het gemakkelijk kwijt te geraken is ... het is even moeilijk om het kwijt te geraken als iemand die er teveel van heeft op zijn benen. Echter is het zo dat het ergens op andere plaatsen niet echt opvalt, terwijl dit op de onderbuik wel zo is. Als je na je een fulltraining je kleren uitdoet dan staat alles lekker gespannen, maar die vetlaag op je onderbuik niet, dat hangt daar maar. Ik kan ervan meespreken omdat ik het ook heb. Ik weeg slechts 60 kg en sta overal redelijk droog. Je schrijft dat je lichaam vet gaat nemen, daar waar het meest is, zijnde in ons geval de onderbuik. Ik kan je vertellen dat het zo niet is. Je lichaam neemt vet van overal en niet van een specifieke plaats. Als je 4x week 30-45min aan cardio doet, dan ga je overal vet gaan beginnen verliezen. Frustrerende van is dat je zoveel vet moet gaan beginnen verliezen tot dat die onderbuik is verdwenen, maar dan sta je serieus droog. But it's a pain! :mad: vermits het niet specifiek in de regio weggaat. Er is maar 1 oplossing, cardio tot het vet weg is en dat terug beginnen bulken. En in je bulk moet je aan cardio blijven doen, anders komt het gewoon weer terug en mag je terug van 0 beginnen. Ik heb de grote fout gedaan door zwaar te bulken (calorieën) en geen cardio te doen. Het gevolg was effectief dat ik heel goed bijkwam, ook in kracht (logisch), maar had geen interesse naar waar het vet zich opstapelde. Zolang ik maar aankwam om dit later dan om te zetten in spieren. Nooit meer! Zoals je kan clean cutten, kan je ook clean bulken. Do you CARDIO! ALWAYS! Dat is toch mijn motto en tip naar allen die "mager" zijn en willen verdikken.

als je ergens anders nog veel vet heb heeft je lichaam de keuze waa die de vet van haalt om als brandstof te gerbuiken. dat bepaald het lichaam zelf en dat is genetisch.
als mijn armen kurkdroog zijn betekent ook dat mijn buik droog is..bij mij word het zegmaar gedeeltelijk van overal wat vet verbrand..

Heb je wel mazzel mee!

Bij de meeste vrouwen is het ook heeeeel anders...
2 mm op mijn biceps maar 5 op mijn triceps, gemeten met de FatTrackGold
meter.
Die is mij overigens erg gunstig gezind.

Ik zou nu ook niet zeggen dat het gemakkelijk kwijt te geraken is ... het is even moeilijk om het kwijt te geraken als iemand die er teveel van heeft op zijn benen. Echter is het zo dat het ergens op andere plaatsen niet echt opvalt, terwijl dit op de onderbuik wel zo is. Als je na je een fulltraining je kleren uitdoet dan staat alles lekker gespannen, maar die vetlaag op je onderbuik niet, dat hangt daar maar. Ik kan ervan meespreken omdat ik het ook heb. Ik weeg slechts 60 kg en sta overal redelijk droog. Je schrijft dat je lichaam vet gaat nemen, daar waar het meest is, zijnde in ons geval de onderbuik. Ik kan je vertellen dat het zo niet is. Je lichaam neemt vet van overal en niet van een specifieke plaats. Als je 4x week 30-45min aan cardio doet, dan ga je overal vet gaan beginnen verliezen. Frustrerende van is dat je zoveel vet moet gaan beginnen verliezen tot dat die onderbuik is verdwenen, maar dan sta je serieus droog. But it's a pain! :mad: vermits het niet specifiek in de regio weggaat. Er is maar 1 oplossing, cardio tot het vet weg is en dat terug beginnen bulken. En in je bulk moet je aan cardio blijven doen, anders komt het gewoon weer terug en mag je terug van 0 beginnen. Ik heb de grote fout gedaan door zwaar te bulken (calorieën) en geen cardio te doen. Het gevolg was effectief dat ik heel goed bijkwam, ook in kracht (logisch), maar had geen interesse naar waar het vet zich opstapelde. Zolang ik maar aankwam om dit later dan om te zetten in spieren. Nooit meer! Zoals je kan clean cutten, kan je ook clean bulken. Do you CARDIO! ALWAYS! Dat is toch mijn motto en tip naar allen die "mager" zijn en willen verdikken.

Hier ben ik het niet mee eens. Er wordt namelijk wel eens gezegd dat de eerste cut het moeilijkste is. De reden hiervoor is het feit dat het vet dat je dan moet verbranden 'oud' is. Hierdoor is de bebloeding ervan slechter en is het er lastiger van af te trainen.
Hierna als je dan helemaal droog was weer bent gaan bulken en dan na een maand of 9 weer gaat cutten, zal het makkelijker gaan aangezien het vet er nog niet zo lang zit.
Maar wat je zegt een beetje cardio in de bulk is niet slecht, al is het alleen om je conditie op peil te houden. Daarentegen hou je vet toch niet tegen met cardio, want om te groeien heb je calorieoverschot nodig wat ook zorgt voor extra vet winst. Dus als je wilt groeien kom je bijna altijd toch wel vet aan.

Hier ben ik het niet mee eens. Er wordt namelijk wel eens gezegd dat de eerste cut het moeilijkste is. De reden hiervoor is het feit dat het vet dat je dan moet verbranden 'oud' is. Hierdoor is de bebloeding ervan slechter en is het er lastiger van af te trainen.
Hierna als je dan helemaal droog was weer bent gaan bulken en dan na een maand of 9 weer gaat cutten, zal het makkelijker gaan aangezien het vet er nog niet zo lang zit.
Maar wat je zegt een beetje cardio in de bulk is niet slecht, al is het alleen om je conditie op peil te houden. Daarentegen hou je vet toch niet tegen met cardio, want om te groeien heb je calorieoverschot nodig wat ook zorgt voor extra vet winst. Dus als je wilt groeien kom je bijna altijd toch wel vet aan.

Hmm interessante theorie. had ik nog niet gehoord

Inderdaad, ik ook niet, vandaar dat ik hierbij toch wel zwaar mijn bedenkingen heb. Eerst en vooral van hetgeen ik vertel, dat ik dit vertel uit eigen ervaring en van dit bij anderen... Oud vet ?? komaan, geloof je toch zelf niet ...

Ik geloof er wel in :p Betekent natuurlijk niet dat het puur de waarheid is. Maar het lijkt mij toch wel logisch dat vet dat je bijvoorbeeld van jongs af aan al hebt lastiger kwijt raakt. Stel je zeult het al 20 jaar (zo niet langer) mee. Dit vet raakt ondoorbloed, waardoor het lastiger te verbranden is. Daarentegen vet dat er pas sinds enkele maanden aanzit is nog redelijk goed doorbloed. Waardoor het er makkelijker vanaf gaat. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je voor dit vet minder cardio oid nodig hebt. Je bereikt het alleen makkelijker.

Misschien kan een ervaren persoon hier wat meer over zeggen

Iedereen wil hier cutten en nog es cutten!!
Cutten kan je met een deftig dieet en regime in 8weken! kijk maar naar indiky als vb.
Massa bouwen duurt jarennnnnnn!
Ik zit al jaren op 3800Kcal per dag, 1maal gecut van 15% naar 8%.
Nu terug op 14% in de bulk bij 98kg met 1,77m
Om te cutten moet je eerste massa genoeg hebben.
Maar ja das mijn mening, ieder heeft andere doel stellingen.

Als je het mij vraagt, leidt abs trainen zelfs niet tot strakke abs. Daarmee bedoel ik dan dynamisch abs trainen. Strakke abs krijg je van squats en deadlifts (statisch). En van kakken.
En arm trainen leidt dan ook niet tot gespierde armen... rug trainingen leiden niet tot een sterke rug. Dat krijg je alleen van het spelen met je lul.

Ik ga me er nog niet druk om maken iig, 1.91 met 77 kilo bijna droog op de weegschaal dus tja :P nu eerst ff flink bulken en dan over jaartje ga ik deze discussie maar eens goed lezen en dan cutten :P

als je genoeg massa heb is het makkelijker om te cutten omdat je spieren dan meer verbranden..wat eigenlijk het beste is lijkt me genoeg massa bouwen en dan cutten..maar met bouwen bedoel ik niet hoger dan 15% bf..

je kan trouwens echt wel op zelfde bf blijven en dan massa bouwen..gewoon 300 cal meer eten dan nodig en 2 keer 20 min cardio per week.als je dan schoon eet zal je lichaam die 300 extra cal puur voor je spieren gebruiken en niet opslaan als vet..
wat sommige doen met bulken is zoveel mogelijk eten en maakt niet uit wat ja, tuurlijk gaat je bf dan veel hoger..

als je genoeg massa heb is het makkelijker om te cutten omdat je spieren dan meer verbranden..

Minder dan je denkt.

wat eigenlijk het beste is lijkt me genoeg massa bouwen en dan cutten..maar met bouwen bedoel ik niet hoger dan 15% bf..

true

je kan trouwens echt wel op zelfde bf blijven en dan massa bouwen..gewoon 300 cal meer eten dan nodig en 2 keer 20 min cardio per week.als je dan schoon eet zal je lichaam die 300 extra cal puur voor je spieren gebruiken en niet opslaan als vet..

minder dan je denkt

wat sommige doen met bulken is zoveel mogelijk eten en maakt niet uit wat ja, tuurlijk gaat je bf dan veel hoger..

true.

alles naar de zwembandjes hier ^^

Terug
Naar boven