MuscleMeat

Vetpercentage na training

tartaar

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
79kg
Vetpercentage
9%
Beste bb'ers

Ik ben een maand geleden begonnen met bodybuilden en mijn eerste doel was om mijn vetpct naar beneden bij te stellen toen ik begon hij 10,8%.
vandaag, aan het einde van mijn training (dus een maand later) liet ik mijn vetpct meten en was deze 8,5%. Ik dus blij want had er best even voor moeten afzien wat betreft voeding ed. Nu zijn er echter 2 dingen die ik vreemd vind. Een maat van me zei namelijk dat je vetpct na een training altijd lager ligt dan voor een training, klopt dit? en zoja, hoeveel pct ongeveer? En mijn tweede vraag is dat ik een beetje zo'n sixpack wil als deze afbeelding hieronder. Moet ik daarvoor meer krachttraining doen? of mijn vetpct nog wat verder naar beneden brengen?

Beetje lange post, maar het is mijn eerste;)[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoe is je vetpercentage gemeten? Als je echt op 10% zou staan zou je al wel je buikspieren kunnen zien.

En na een training kan je vetpercentage minder zijn, je hebt gezweet en er is dus vocht uit je lichaam weg. Ook staan je spieren opgepompt.

Na het trainen zijn je spieren opgepompt, dit zorgt voor een hoger totaalgewicht.. Je hoeveelheid is wel hetzelfde gebleven, dit resulteert in een lager vp.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, dus moet ik 8,5 corrigeren naar 9? Ja ik zie ze wel maar ze spatten er niet uit. Hoe het is gemeten? via zo'n apparaatje waarmee je beide handen vast moet houden aan zo'n soort stuurtje( is dat niet nauwkeurig?)
edit: ik drink altijd best veel water tijdens een training, dus heb niet heel veel vocht verloren imo

Nooit gelijk na de training (laten) meten. Reden is eerder gezegd en maakt je ten onrechte blij.
Dat doet het zoiezo met zo'n vetmeter als jij beschrijft.

Als je echt op 8,5% bf staat en je ziet je buikspieren niet, dan heb je er gewoon geen...

Na het trainen zijn je spieren opgepompt, dit zorgt voor een hoger totaalgewicht.. Je hoeveelheid is wel hetzelfde gebleven, dit resulteert in een lager vp.

opgepompt met wat .. waar komt dat vandaan dan wat je eerst niet had ?

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jun 2012 om 13:35 ----------

Beste bb'ers

Ik ben een maand geleden begonnen met bodybuilden en mijn eerste doel was om mijn vetpct naar beneden bij te stellen toen ik begon hij 10,8%.
vandaag, aan het einde van mijn training (dus een maand later) liet ik mijn vetpct meten en was deze 8,5%. Ik dus blij want had er best even voor moeten afzien wat betreft voeding ed. Nu zijn er echter 2 dingen die ik vreemd vind. Een maat van me zei namelijk dat je vetpct na een training altijd lager ligt dan voor een training, klopt dit?

correct.

Komt omdat er geen vet gemeten wordt met zo'n metertje, maar weerstand en dat is nogal vocht-afhankelijk. Beetje zweten en je bent zo een stuk minder vet ... (NOT)

en zoja, hoeveel pct ongeveer? En mijn tweede vraag is dat ik een beetje zo'n sixpack wil als deze afbeelding hieronder. Moet ik daarvoor meer krachttraining doen? of mijn vetpct nog wat verder naar beneden brengen?

Waarschijnlijk beide, want je hebt niet genoeg spiermassa om er zo uit te zien.

Laatst bewerkt door een moderator:
opgepompt met wat .. waar komt dat vandaan dan wat je eerst niet had ?

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jun 2012 om 13:35 ----------

correct.

Komt omdat er geen vet gemeten wordt met zo'n metertje, maar weerstand en dat is nogal vocht-afhankelijk. Beetje zweten en je bent zo een stuk minder vet ... (NOT)

Waarschijnlijk beide, want je hebt niet genoeg spiermassa om er zo uit te zien.

Geen idee eiglk :s ik merk tog ook altijd dat ik na mn training voller sta en meer weeg.. Ik veronderstel meer bloed in je spieren? correct me if i'm wrong..

Het komt erop neer dat je voor het trainen moet meten post is een foto je zou ongeveer het zelfde fysiek moeten hebben als ik heb

en hoe is het gemeten??

Laatst bewerkt:
Bloed wordt aangemaakt in het beenmerg als ik me niet vergis? weet niet of dat gebeurd tijdens een training..

En hoeveel bloed zou je dan aanmaken gok je ? En waar komen de benodigde bouwstenen vandaan ... uit de lucht ?

Als er al een gewichtsverlies is voor en na training komt dat door vocht (of je hebt zitten schijten, of je hebt je benen overdreven zwaar getraind en hebt gebruik moeten maken van de emmer naast het squat-rek).

Vochtverlies, maar wel een hoger spiervolume op sommige plaatsen, dus een waardeloze meting met de tang... bio-meting vind ik sowieso niks!
Slechte begeleider trouwens, die dat gedaan heeft... zou niet te veel op deze persoon vertrouwen voor je toekomstige droomlichaam :D

Het komt erop neer dat je voor het trainen moet meten post is een foto je zou ongeveer het zelfde fysiek moeten hebben als ik heb

en hoe is het gemeten??

Dit is op zijn gunstigst, aangespannen. Wil het natuurlijk nog een stuk droger krijgen. Btw. deze foto valt me echt mee, als ik naar mezelf in de spiegel kijk zie ik eigenlijk alleen 4pack maargoed ;). Is dit een beetje hetzelfde als bij jou??

6pack.jpg - 29995

Vochtverlies, maar wel een hoger spiervolume op sommige plaatsen, dus een waardeloze meting met de tang... bio-meting vind ik sowieso niks!
Slechte begeleider trouwens, die dat gedaan heeft... zou niet te veel op deze persoon vertrouwen voor je toekomstige droomlichaam :D

Haha, dat hij had zelf ook nog niet echt een droomlichaamxD

Na een training zijn je spieren (als het goed is :-)) wat opgepomt, waardoor je vel strakker staat en je vetpercentage lager gemeten zal worden dan dat ie is, althans bij een huidplooi meting.

gezien je foto lijkt me je vetpercentage laag genoeg / niet hoger dan die kerel van het plaatje in je eerste post, meer massa zien te krijgen dus?

Bullshit, dat gewicht is anders gewoon bloed en vocht op andere plaatsen. Als je na je training meet moet je dat gewoon altijd doen, want dan zijn de verschillen die je ziet prima te gebruiken.

Bedankt allemaal, ik ga maar eens flink buik trainen dan:). En ehm nog even een vraagje, wat is beter voor je buikspiermassa: 3 x 25 crunches van 51kg of 4 x 25 crunches van 43kg (beiden icm de gebruikelijke sit-ups uiteraard).

4x30 25kg????

Dit is op zijn gunstigst, aangespannen. Wil het natuurlijk nog een stuk droger krijgen. Btw. deze foto valt me echt mee, als ik naar mezelf in de spiegel kijk zie ik eigenlijk alleen 4pack maargoed ;). Is dit een beetje hetzelfde als bij jou??

nee ik sta iets droger denk ik ik zie wat jij hebt als ik niets aanspan en niet getraind heb kan ook dta mijn vp niet klopt en die van jou wel hoor:P

bij mij zie je juist op foto's me abs slechter dan in het echt o mijn camera is gewoon k*t kan ook

Terug
Naar boven