AndroidHealthClinic

vetpercentage neemt toe tijdens cut?

mamicka

Novice
Waardering
1
zit nu 2 maanden in mijn cut,
5 x per week cardio( 30-40 min) en 4 keer krachttraining.
Ik eet elke dag 500 kcal onder onderhoudsniveau
toen ik begon was ik volgens een weegschaal die vetpercentage meet 24 %, wat me al heel veel leek, nu ben ik 9 kilo kwijt en ben ik 26%. Toch zijn mijn abs duidelijkers zichbaarder en zijn aflijningen rond schouders en borst beter zichtbaar. DUS ik denk dat die weegschaal eigenlijk onzin is.. iemand anders ervaring met weegschalen die vetpercentages meet? is zeer demotiverend en frusterend

Weegschalen kan je niet vertrouwen. Als ik die moet geloven zou ik nog 30% vet hebben.
die dingen zijn gebaseerd op een weerstands meting. alles wordt overal door beinvloed.
Heb je eelt dan heb je meer vet want de geleiding is dan lager. (spieren bevatten vocht en geleiden en vet niet).
Heb je natte voeten heb je opeens minder vet. Warme voeten idem dito... die dingen meten ook nog eens alleen je onderlijf en niet je bovenlijf. Kortom.. je reinste onzin wat daaruit komt!

het beste kan je een huidplooimeting laten doen. Dat is het meest nauwkeurig. Maar laat het wel iemand doen met ervaring.

en nog beter.. je ZIET toch dat je niet vetter wordt! meer bevestiging heb je toch niet nodig dat het beter gaat?
En anders even en foto plaatsen. Er zijn hier genoeg mensen die wel een schatting kunnen geven aan de hand daarvan.

• Topic Starter Topic Starter
Weegschalen kan je niet vertrouwen. Als ik die moet geloven zou ik nog 30% vet hebben.
die dingen zijn gebaseerd op een weerstands meting. alles wordt overal door beinvloed.
Heb je eelt dan heb je meer vet want de geleiding is dan lager. (spieren bevatten vocht en geleiden en vet niet).
Heb je natte voeten heb je opeens minder vet. Warme voeten idem dito... die dingen meten ook nog eens alleen je onderlijf en niet je bovenlijf. Kortom.. je reinste onzin wat daaruit komt!

het beste kan je een huidplooimeting laten doen. Dat is het meest nauwkeurig. Maar laat het wel iemand doen met ervaring.

en nog beter.. je ZIET toch dat je niet vetter wordt! meer bevestiging heb je toch niet nodig dat het beter gaat?
En anders even en foto plaatsen. Er zijn hier genoeg mensen die wel een schatting kunnen geven aan de hand daarvan.

gelukkig maar, ik vind het percentage ook te hoog. Vorig jaar stond ik tijdens de cut op 12 % bf dus lijkt me sterk dat ik mijn vetpercentage heb verdubbeld tijdens de bulk. ik zal een foto posten

Ik heb ook zo'n weegschaal. Erg sceptisch heb ik het ding een paar dagen m'n vetpercentage laten "meten" en toen was het duidelijk dat het nergens over ging. De ene dag zat ik op 26%, ik heb zelfs op 70% gezeten :P

Een huidplooimeter is de way to go. Alsnog is het niet perfect accuraat, maar als je consistent wekelijks meet zou je wel een toe/afname in het aantal millimeters moeten kunnen zien. Waar je precies meet verschilt per methode/formule. Bij een aantal methodes kun je zelf meten omdat je niet op je rug meet.

Nog even specifiek over je eten. Als je iedere dag 500 onder onderhoud zit met eten dan zal je lichaam daar op een gegeven moment aan gaan aanpassen en zul je minder resultaten boeken met vetverbranden. Er zijn verschillende manieren om zo'n plateau te doorbreken. Een paar dagen op onderhoud eten, of een weekje/paar dagen bulken tussendoor. Je lichaam krijgt dan weer een "zie je wel, er is genoeg eten"-impuls en je stofwisseling gaat weer omhoog.

Terug
Naar boven