AndroidHealthClinic

Vetpercentage snel verlagen in 6 weken!

mersinlii

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
76kg
Vetpercentage
16%
Hallo allemaal,

Ik had al een keer een topic gestart alleen heb ik het met de verkeerde gegevens gedaan helaas.

Ik ben Selim, 19 jaar, 1 meter 75, 75.8 KG en een vetpercentage van 16.5 % . De vorige topic heeft iemand mijn lengte bij de gym verkeerd opgemeten, ik dacht dat ik op 13 procent zat maar dat is dus helaas niet zo. Vandaar dat ik dacht dat ik op schema lag. Ik wou voor de zomer toch op 10 zitten.

Nu is mijn vraag (heb de stickies gelezen maar kan me zelf er niet in vinden):

Hoe kan ik in 6 weken tijd 6 procent vet kwijtraken?

Aan hoeveel calorietekort moet je dan denken? ik ben bereid om alles te doen en het liefst heb ik die 6 procent er gelijk af dus als het ook in 4 weken kan wil ik het doen. ( en ja ik vind het niet erg als er spier verloren gaat). Ik heb doorzettingsvermogen alleen is het probleem dat je niet teveel mag verbranden, anders haal ik makkelijk een cardio workout van 1500 kcal :).

Voor de duidelijkheid, ik heb een tussenjaar en ga 2 keer per dag naar de gym.

iemand?

1000/1500/2000 kcal tekort?

PS. Wat is beter 2000 kcal eten en 1000 kcal verbranden of 1500 kcal eten en 500 kcal verbranden (voorbeeld, jullie snappen vast wel waar ik naar toe wil)

heel erg bedankt !

Edit: Ow... lees nu pas dat je 2x naar de gym gaat.

In de ochtend cardio (op een lege maag) en avond krachttraining.

500 cal onder je caloriebehoefte is goed.

Edit: Ow... lees nu pas dat je 2x naar de gym gaat.

In de ochtend cardio (op een lege maag) en avond krachttraining.

500 cal onder je caloriebehoefte is goed.

Ik lees even mee.
Wat is het voordeel van in de ochtend (op een lege maag) cardio en in de avond kracht training?
En hoe lang moet die cardio dan zijn?
Ik heb namelijk een home-gym en kan dus erg gemakkelijk deze methode ook toe passen.

Ik lees even mee.
Wat is het voordeel van in de ochtend (op een lege maag) cardio en in de avond kracht training?
En hoe lang moet die cardio dan zijn?
Ik heb namelijk een home-gym en kan dus erg gemakkelijk deze methode ook toe passen.

Als je bijvoorbeeld in de middag gaat trainen en je hebt dingen gegeten waar (best veel) koolhydraten in zitten, dan moet je eerst die koolhydraten gaan verbruiken om vervolgens dan je vetten als energiebron te gaan gebruiken. Als je het in de ochtend doet op een lege maag, dan weet je zeker dat je geen koolhydraten binnen hebt gekregen en dat je vrij wel snel je vetten gaat ''aanspreken''.

Ik kan er naast zitten, maar dit is wat ik weet.

Ook zou je aan kracht training kunnen doen en daarna 20 minuutjes cardio, maar daar doe ikzelf niet (meer) aan, ik merkte dat me spiergroei daardoor werd vertraagd.

---------- Toegevoegd om 13:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:02 ----------

Goed eten en hard trainen, dan kom je er wel.

Psmf.

Als je bijvoorbeeld in de middag gaat trainen en je hebt dingen gegeten waar (best veel) koolhydraten in zitten, dan moet je eerst die koolhydraten gaan verbruiken om vervolgens dan je vetten als energiebron te gaan gebruiken. Als je het in de ochtend doet op een lege maag, dan weet je zeker dat je geen koolhydraten binnen hebt gekregen en dat je vrij wel snel je vetten gaat ''aanspreken''.

Ik kan er naast zitten, maar dit is wat ik weet.

Ook zou je aan kracht training kunnen doen en daarna 20 minuutjes cardio, maar daar doe ikzelf niet (meer) aan, ik merkte dat me spiergroei daardoor werd vertraagd.

Ja dit klint wel erg logisch. Soms denk, dat had ik toch zelf ook wel kunnen bedenken... thx.

500 onder behoefte is prima.. Maar denk dat behoefte van TS wel wat hoger zal liggen dan 1500-2000 kcal die hij voorstelt te willen gaan eten .....

Momenteel doe ik zelf stronglifts 5x5 samen met een paleo dieet, ik heb een logje erover hier op het forum: http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/stronglifts-ketosis-cutten-366835/

Kijk er eens naar, ik heb een paleo dieet gevolgd toen ik net begon met boksen 2 jaar geleden september en ben er enorm veel gewicht met kwijtgeraakt! (zeker vet maar ook wel wat spier dmv slechte voeding en intensieve trainingen).

Ik ga hiervoor waarschijnlijk veel commentaar krijgen omdat een paleo dieet enorm zwaar is en je het ook kan doen met 500kcal tekort per dag, maar ik val hier duizend keer effectiever mee af!

Als je er een vraag over hebt, stel gerust :).

• Topic Starter Topic Starter
500 onder behoefte is prima.. Maar denk dat behoefte van TS wel wat hoger zal liggen dan 1500-2000 kcal die hij voorstelt te willen gaan eten .....
jaa dat snap ik , alleen haal ik die 6 procent dan wel?

---------- Toegevoegd om 10:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:20 ----------

Momenteel doe ik zelf stronglifts 5x5 samen met een paleo dieet, ik heb een logje erover hier op het forum: http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/stronglifts-ketosis-cutten-366835/

Kijk er eens naar, ik heb een paleo dieet gevolgd toen ik net begon met boksen 2 jaar geleden september en ben er enorm veel gewicht met kwijtgeraakt! (zeker vet maar ook wel wat spier dmv slechte voeding en intensieve trainingen).

Ik ga hiervoor waarschijnlijk veel commentaar krijgen omdat een paleo dieet enorm zwaar is en je het ook kan doen met 500kcal tekort per dag, maar ik val hier duizend keer effectiever mee af!

Als je er een vraag over hebt, stel gerust :).
1- wat zijn stronglifts?

2- hoeveel calorietekort had je voor die 2,8 procent in 2 weken nodig per dag? lijkt me perfect. 1,5 % vet per week wil ik ook wel dan heb toch geen school

3- Paleo dieet ? weinig kh zeker.

---------- Toegevoegd om 10:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:21 ----------

?

1. Stronglifts 5x5 is een trainingsprogramma bedoeld om kracht op te bouwen door middel van de basic compounds te doen: Squat, bench press, deadlift, overhead press en barbell rows, dit 3x per week en afwisselend tussen 2 workouts:

Workout A: Squat, bench press en barbell rows
Workout B: Squat, deadlifts en overhead press

Na elke workout moet je 2,5kg toevoegen aan de oefeningen die je die dag gedaan hebt, bv:

Maandag:

Squat: 100kg 5x5
Bench press: 70kg 5x5
Barbell rows: 60kg 5x5

Woensdag:

Squat: 102,5kg 5x5
Deadlift: 120kg 1x5
Overhead press: 50kg 5x5

Vrijdag:

Squat: 105kg 5x5
Bench press: 72,5kg 5x5
Barbell rows: 62,5kg 5x5

Je ziet dat bij deadlifts er maar 1x5 staat, dit is omdat je benen echt hammered gaan zijn van al die squats te doen + je squat verbetert je deadlift ook.

Heb je het een beetje nu?

Mijn bedoeling was om mijn lichaam nog de stimulans te geven dat ik geen spiermassa mag verliezen, maar in de plek heb ik juist bijgekregen en veel vet % verloren :p.

2. Ik heb maar een calorietekort van 500-600 calorieën :p.

3. Yes indeed, doet wonderen voor mij, maar is wel meer dan gewoon "weinig kh" :p.

Ben benieuwd naar jou voedingsschema dan, goede resultaten op zo'n kort termijn!;)

@MartijnRS

Ik heb op mijn log net uitleg gegeven over mijn voeding, ik eet niet bepaald iets speciaals, alleen 6 keer per dag mijn benodigde macro's, 23g proteinen en 33g vetten per maaltijd, kom ik op 138g proeinen en 198g vetten per dag uit, gelijk aan 2334kcal per dag (zonder tace amounts van KH).

Ik werk hard, zit in mijn eerste trainingsjaar en reageer extreem goed op ketose in combinatie met zwaar gewichtheffen en vetverlies :).

Ik zou dit sowieso aan anderen aanraden! Maar wees wel bereid om na je cut je KH gehalte per week met 5g te verhogen, anders ga je yoyo'en en weeg je meer dan ervoor.

Ik had een vraag over dat keto dieet. Ik heb een verhouding van 5 kh 35 eiwit en 60 vet. Moet ik ook nog calorieen tellen ofso? ik eet nu 1500 kcal icm ketose alleen wil ik wel wat meer aangezien je geen calorieën moet tellen en alleen carbs.

owja ik ga 6 x per week naar de gym. ( elke dag 500 kcal verbranden)

dankjewel

Ik had een vraag over dat keto dieet. Ik heb een verhouding van 5 kh 35 eiwit en 60 vet. Moet ik ook nog calorieen tellen ofso? ik eet nu 1500 kcal icm ketose alleen wil ik wel wat meer aangezien je geen calorieën moet tellen en alleen carbs.

owja ik ga 6 x per week naar de gym. ( elke dag 500 kcal verbranden)

dankjewel

Wat?? 5 koolhydraat is te weinig en 35 eiwit al helemaal. 1500 kcal is ook te weinig.
(zal wel ergens een typfout in zitten aangezien ik op 700 kcal uitkom)

Wat?? 5 koolhydraat is te weinig en 35 eiwit al helemaal. 1500 kcal is ook te weinig.
(zal wel ergens een typfout in zitten aangezien ik op 700 kcal uitkom)
Ik denk dat jij % bedoeld. ;)
5% kh, 35% eiwit en 60% vet.

Maar dan nog is 1500 kcal veel te weinig.. en daar dan nog 500 kcal @gym vanaf --> sloop je lichaam

Terug
Naar boven