AndroidHealthClinic

vetpercentage tijdens (clean) bulk

jphilips

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
76kg
Vetpercentage
12%
EDIT: Indien deze post eerder thuishoort in het subforum voeding, mijn excuses alvast :)

Hallo

Even wat achtergrondinfo:
Vroeger trainde ik 1-2x per week naast 3x basketbal te spelen en kwam amper bij. Na mijn calorie-inname eens uit te rekenen was de reden snel gevonden. Ik ben sinds half januari daarom aan mijn allereerste clean bulk begonnen. stats waren toen 73.5kg & 16.6% voor 1.79m. VP is gemeten met BIA op weegschaal dus geen correcte meting maar m.i. toch een relatieve referentie als ik mij telkens 's morgensvroeg weeg & meet?

Huidige trainingsmethode:
Naast de 3x 1.5-2u basketbal per week, doe ik nu ook een 3 day split rond de big lifts en aangezien mijn doel explosieve kracht is, doe ik meestal 4x6 op de compounds en 3x8-10 op de "assistance" opbouwend in gewicht aan 80-90% 1RM. Wat voeding betreft zit ik nu rond de 3300kcal per dag (via Katch-McArdle) en een EKV-ratio van 25/55/20.
Na 2 maanden trainen weeg ik nu 78.5kg maar mijn vetpercentage is ondertussen al 18.4%.

Mijn vraag is nu of zo'n stijging te groot is tijdens clean bulk of normaal is en wat ik zou kunnen om dit te beperken. bv. mijn macro's wijzigen naar 30/50/20 of 40/40/20 of nog extra cardio doen na mijn workouts of totale calorie-inname gewoon verlagen? Ik zou graag doorgaan tot +/- 85kg om dat te cutten naar +/- 80kg met een VP% rond de 12%. Lijkt dit realistisch?

Alvast bedankt voor jullie ongezouten meningen :D

PS: hoewel ik al heel veel info op dit forum gevonden hebben, had ik graag eens jullie mening over mijn persoonlijk trainings/voedingsprogramma ;)

Laatst bewerkt:
Probeer ietsjes minder te eten (vooral op rustdagen) of iets meer te bewegen. 2x een cardio sessie van 20 minuten per week ofzo.

• Topic Starter Topic Starter
Wat kan ik dan best wel eten op rustdagen, want dat zijn dan de dagen dat ik 1 à 2 uur basketbaltraining of wedstrijd heb...? Of zou je de totale calorie-inname die dagen minderen? Na een basketbaltraining ben ik gemiddeld 1 à 2 kg lichter (wat voornamelijk vocht is, neem ik aan)!

Terug
Naar boven