Ik heb alleen gezegd hoe ik had gedaan had destijds, die standaardwaarden zijn misschien beter. Op een lager vetpercentage is het sowieso harder om massa te gainen, naar mijn mening is het beter om nu flink massa op je lichaam te kweken (en als je dit optimaal aanpakt zul je ook wat in vet % stijgen) en inderdaad tegen de lente aan te gaan cutten. Een sixpack in januari komt toch nergens tot zijn recht aangezien je niet naar het strand of op vakantie gaat en waarschijnlijk flink gekleed naar buiten gaat. Daarnaast kan ik je uit ervaring vertellen dat aangezien het erg koud is buiten en je dan nog eens gaat cutten je waarschijnlijk vaak erg koud zult hebben, had zelf last van winterhanden laatste winter tijdens mijn cut. S'ochtends wakker worden was altijd een hel, alleen een warm bad kon me enigzins opwarmen, maar daar kun je ook niet eeuwig in blijven zitten. Cutten rond dit tijd van het jaar is geen pretje, maar uiteindelijk moet je doen wat jouw het beste lijkt, als je gaat cutten wens ik je in ieder geval veel succes toe.