Fitness Seller

Vetpercentage vs leeftijd

Bezoekers in dit topic

h87

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
11 mei 2009
Berichten
466
Waardering
17
Lengte
1m81
Massa
86kg
Vetpercentage
25%
Hi all,

Heb vandaag een huidplooimeting laten doen, hier kwam een percentage uit van 26.6%
Ik ben sinds een paar maanden 30, als ik nog 29 was zou mijn vetpercentage iets meer dan 24% zijn. Dit lijkt mij niet helemaal kloppen. Wat zal mijn echte vetpercentage zijn? Aangezien het een startpunt is maakt het ook niet heel veel uit maar ben benieuwd naar jullie visie.
 
En op basis van wat moet ik jouw vetpercentage inschatten?
 
Lengte 180 cm gewicht 89,4 (met joggingbroek en t-shirt aan. (linker) bicep 11 (linker) tricep 23 rug 27 taille 19 totaal 80 zou 26,6% vet moeten zijn voor iemand tussen 30-39. Als ik een paar maanden jonger was zou ik op 24.X uitkomen met dezelfde stats.
 
Een rare formule wordt daar gebruikt hoor? Dus je vetpercentage loopt op met de leeftijd? Als volgend jaar je huidplooi meting hetzelfde is blijkt je vetpercentage toch hoger???
 
Een rare formule wordt daar gebruikt hoor? Dus je vetpercentage loopt op met de leeftijd? Als volgend jaar je huidplooi meting hetzelfde is blijkt je vetpercentage toch hoger???

De formule vind ik ook vreemd, maar dat je vetpercentage (statistisch gezien in elk geval) oploopt met de leeftijd klopt wel ja.
 
Dan hopelijk niet met 2,6% per jaar zoals bij hem. :)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Als je ouder wordt verliezen mensen vaak spierweefsel en de botdichtheid wordt minder dus dan zou je percentueel meer vetweefsel hebben. Maar bij BB-ers
en veel andere sporters werkt die formule niet zou ik denken?
 
Hi all,

Heb vandaag een huidplooimeting laten doen, hier kwam een percentage uit van 26.6%
Ik ben sinds een paar maanden 30, als ik nog 29 was zou mijn vetpercentage iets meer dan 24% zijn. Dit lijkt mij niet helemaal kloppen. Wat zal mijn echte vetpercentage zijn? Aangezien het een startpunt is maakt het ook niet heel veel uit maar ben benieuwd naar jullie visie.

Je echte vet percentage is datgene wat objectief gemeten worden met een betrouwbare methode.
Niets meer en niets minder.
 
De hoeveelheid intra-abdominaal vet wordt relatief groter naarmate je ouder wordt. Daarom neemt het vetpercentage toe met je leeftijd in die tabellen, bij gelijkblijvende som van de huidplooien.
 
De hoeveelheid intra-abdominaal vet wordt relatief groter naarmate je ouder wordt. Daarom neemt het vetpercentage toe met je leeftijd in die tabellen, bij gelijkblijvende som van de huidplooien.

Klopt, ook wel het visceraal (buik)'vet genoemd.

Ik heb daarom als Opa ook al een aanzienlijke hoeveelheid Buikbaar Vet opgeslagen, iets waar de TS zich op z´n 30e normaliter nog niet veel zorgen over hoeft te maken. :)
 
Back
Naar boven