MuscleMeat

Vetverbranding

The Raven

Cool Novice
Waardering
0
heeft er iemand hier ervaring met/tips over afvallen (vetverlies) zonder gebruik van medicijnen of middelen. Ik zit nu in zo een fase dat ik blijf hangen.
Mijn BM is 3420 ik krijg 1785 binnen maar de kilos willen er niet vanaf.
Ik train 5 dagen in de week eerst 20 minuten cardio en dan 40 minuten kracht/massa.

Om te beginnen maak je een heeeeele grote fout. namelijk: je moet eerst kracht/massa trainen en dan pas cardio. Want als je in het begin cardio gaat doen train op je glycogeen ofzoiets(weet niet meer precies hoe j het schrijft) maar pas als dat gehalte 'op is' ga je pas vet verbranden. Dus als je eerst gaat kr8trainen dan is dat gehalte al 'op' zeg maar en dan kun je dus lekker gaan vet verbranden...

En ten tweede : je voeding
zorg dat je ook je voeding aanpast ---> minder vetten en kalorien enz

Om te beginnen maak je een heeeeele grote fout. namelijk: je moet eerst kracht/massa trainen en dan pas cardio. Want als je in het begin cardio gaat doen train op je glycogeen ofzoiets(weet niet meer precies hoe j het schrijft) maar pas als dat gehalte 'op is' ga je pas vet verbranden. Dus als je eerst gaat kr8trainen dan is dat gehalte al 'op' zeg maar en dan kun je dus lekker gaan vet verbranden...

Werkt ook andersom negatief.

Omdat je tijdens de cardio al je glycogeen gaat gebruiken/opmaken blijft er niet veel meer over voor je KT terwijl dat je primaire energie voorziening is tijdens je training. Hierdoor zal je training niet echt meer een pretje zijn en zal je waarschijnlijk ook spieren gaan verbranden wat je absoluut niet wil, want hoever ik het mij kan herinneren was het dat elke kilo spier z'n 60 kcal verbrand per dag, hierdoor zal je BM dus ook nog van dalen.

Een lichte warming up cardio kan echter geen kwaad, kan soms zelfs voor betere prestaties zorgen.

En je BM is 3420, hoe uitgerekend?
Als je dan máár 1785 kcal per dag binnen werkt, is dit dan niet veel te weinig??
hierdoor kan het zijn dat je lichaam op een zogenaamde 'spaarstand' is gaan staan..

Misschien als je wat meer gegevens post, voedingsschema? dat een paar van de boys van hier wat meer tips en aan of opmerkengen erover kunnen geven :D

Laatst bewerkt:
Misschien cardio op nuchtere maag?

An_G zei:
Werkt ook andersom negatief.

Omdat je tijdens de cardio al je glycogeen gaat gebruiken/opmaken blijft er niet veel meer over voor je KT terwijl dat je primaire energie voorziening is tijdens je training. Hierdoor zal je training niet echt meer een pretje zijn en zal je waarschijnlijk ook spieren gaan verbranden wat je absoluut niet wil, want hoever ik het mij kan herinneren was het dat elke kilo spier z'n 60 kcal verbrand per dag, hierdoor zal je BM dus ook nog van dalen.

Een lichte warming up cardio kan echter geen kwaad, kan soms zelfs voor betere prestaties zorgen.

En je BM is 3420, hoe uitgerekend?
Als je dan máár 1785 kcal per dag binnen werkt, is dit dan niet veel te weinig??
hierdoor kan het zijn dat je lichaam op een zogenaamde 'spaarstand' is gaan staan..

Misschien als je wat meer gegevens post, voedingsschema? dat een paar van de boys van hier wat meer tips en aan of opmerkengen erover kunnen geven :D

ja maar wat maakt het uit dat hij minder kracht over heeft voor zijn spieren??hij wil toch afvallen en niet massa opbouwen. Dus als ie nou eerst gaat afvallen dan kan ie het daarna omdraaien om wat meer spiermassa te krijgen als ie dat wil

ja maar wat maakt het uit dat hij minder kracht over heeft voor zijn spieren??hij wil toch afvallen en niet massa opbouwen. Dus als ie nou eerst gaat afvallen dan kan ie het daarna omdraaien om wat meer spiermassa te krijgen als ie dat wil

jah maar dat afvallen gaat dus niet lukken wanneer de glycogeen voorraden al op zijn voor je KT, want je lichaam gaat zich dan waarschijnlijk naar de eiwitten richting als energiebron.

Dit heeft als gevolg dat je GEEN vet verbrand, maar juist SPIEREN. en dit brengt ook nog met zich mee dat wanneer je je spieren verbrand dat je er niet alleen dikker vanuit gaat zien, je ook je metabolisme vernagelt, en al helemaal geen vet meer gaat verbranden.

Dit is ook wel een manier van afvallen, maar niet echt de manier waarop de meesten zitten te w8ten :)

Gelijk heb je AnG en sommigen schieten zelfs niet eens zoveel op van cardio. Er is cardio en cardio overigens.
Beste soort cardio is van de interval-achtige soort. Slechtste is zwemmen, omdat dit veelal in te koud water gebeurt wat bij de meesten extreme hongerklop oplevert, waardoor men zich heel moeilijk in de hand kan houden qua voedselinname.
Ik hoor verhalen van mensen die van alleen KT ook al behoorlijk goede resultaten behalen.

Lijkt me ook dat je voedselinname te laag ligt. Ga liever ietsjes hoger zitten, meer maaltijden per dag (dus over dag heen smeren) en dan verder laag in KH (zit nu wat hoger dan voorheen op gem. 100g KH/dag maar fiets ook rond 150km/week alleen aan forensverkeer).

Espi

ey omdat ik het eens un keertje mis hebt hoef je me niet meteen een karma min punt geven :fu:

Met meer spiermassa verbrand je ook meer vet :)

Dus gewoon 's avonds KT en smorgens op nuchter maak cardio...

Maar ik moet je wel vertellen dat het ongelovelijk moeilijk is om smorgens vroeg uit je bedje te kruipen om in de kou wat te gaan rennen..
*spreekt uit eigen ervaring* :(

RendezVous zei:
Maar ik moet je wel vertellen dat het ongelovelijk moeilijk is om smorgens vroeg uit je bedje te kruipen om in de kou wat te gaan rennen..
*spreekt uit eigen ervaring* :(

Ik moet juist zeggen, als je het eenmaal een paar keer heb gedaan (op hetzelfde tijdstip natuurlijk) raakt je lichaam er gewend aan, en op gegeven moment werd ik gewoon vanzelf wakker zonder de wekker te zetten omdat mijn lichaam gewoon wist dat het tijd was om te gaan joggen (klinkt raar maar het is zo)

Stel je gaat eerst krachttraining doen, dan is je glycogeen soort te met op. Dan ga je cardio'en, wat gaat je lichaam gebruiken als eerst gebruiken, eiwit(spier) of vet om aan zijn energie te komen?

Laatst bewerkt:
Hangt er van af.
Ga je in de anaerobe zone zitten en heb je niet bijgetankt met snelle suikers, dan vreet cardio je eiwitten/spieren op, maar ook vetten worden gebruikt.
Ga je aeroob zitten dan worden vnl vetten verbrand.

Ik vind de angst een beetje overdreven.. als je gelijk na de KT wat snelle KH achteroverslaat, dan kan je best nog wel cardio doen.
Andersom ook trouwens... hoop dat maar want ik ben altijd rond 30 (snel) tot 40 min (langzaam) onderweg van/naar sportschool.

Espi

Hey Ruud, ik geloof dat het erop neer komt dat je toch maar meer moet gaan eten :D

• Topic Starter Topic Starter
Als eerste bedankt voor de reacties

hieronder zie je mijn trainingsschema eerst deed ik altijd de cardio er voor maar op julluie tips ga ik het nu er na doen.
Dag 1 (biceps) Maand 1
Cable Jungle 3x8 40,00
Arm Extension 3x8 67,50
French Press 3x8 22,00
Cross over cable 3x8 20,00
Zit gebogen biceps 3x8 16,00
Stande z-bar cable 3x8 35,00

Dag 2 (borst)
Incline bankdrukken 3x8 34,00
Decline bankdrukken 3x8 34,00
Pectoral selection 3x8 60,00
High pully selction 3x8 17,50

Dag 3 (rug)
Vertical traction 3x8 75,00
Pulley selection 3x8 50,00
Lat machine breed 3x8 60,00
Lat machine smal 3x8 60,00

Dag 4 (Schouders)
Delts machine 3x8 45,00
Schoulder press 3x8 40,00
Dumbbell press 3x8 22,00
Zijwaarts heffen 3x8 12,00

Dag 5 (benen)
Squad voor 3x8 60,00
Leg press 3x8 100,00
Leg extension 3x8 30,00
Rotary calf 3x8 50,00

Dag 1 (biceps) Maand 2
Cable Jungle 12 tot 6 45,00
Arm Extension 12 tot 6 72,50
French Press 12 tot 6 22,00
Cross over cable 12 tot 6 25,00
Zit gebogen biceps 12 tot 6 18,00
Stande z-bar cable 12 tot 6 40,00

Dag 2 (borst)
Incline bankdrukken 12 tot 6 36,00
Decline bankdrukken 12 tot 6 36,00
Pectoral selection 12 tot 6 65,00
High pully selction 12 tot 6 22,50

Dag 3 (rug)
Vertical traction 12 tot 6 80,00
Pulley selection 12 tot 6 55,00
Lat machine breed 12 tot 6 65,00
Lat machine smal 12 tot 6 65,00

Dag 4 (Schouders)
Delts machine 12 tot 6 50,00
Schoulder press 12 tot 6 45,00
Dumbbell press 12 tot 6 26,00
Zijwaarts heffen 12 tot 6 14,00

Dag 5 (benen)
Squad voor 12 tot 6 65,00
Leg press 12 tot 6 110,00
Leg extension 12 tot 6 35,00
Rotary calf 12 tot 6 55,00

Een gewone doordeweekse dag ziet er voor mij ongeveer zo uit
06:30 Opstaan
07:00 Sportschool tot 08:00 40 min kracht - 20 min cardio
08:45 Ontbijt op de zaak
Sultana (3pack) banaan halve shake (150cc)
12:00 lunch
bruine bol met kip/kalkoen of soms hagelslag shake (300 cc)
14:00 tussendoor
appel met halve shake (150cc)
18:00 avond eten
150 gram aardappelen 200 gram groente vlees gegrild
22:00 shake 300 cc

Laatst bewerkt:
Dat zijn 66 sets in de week!

Overtraining iemand? Je spieren zullen zo amper de kans krijgen om te herstellen en je gains zullen daarom tegenvallen imo.

Ik zou minstens de helf weglaten en bv schouders/biceps samen op 1 dag doen, en rug en triceps ook bijvoorbeeld. Onthoud, meer is niet altijd beter.

ziet er goed uit, alleen voor je biceps doe je veel te veel, 18sets!? doe maximaal de helft, 6 a 9 sets. Verder lijkt het me niet fijn om een halfuur na opstaan je KT te moeten doen, dan heb je toch nauwelijks kracht en volgens mij ben je dan nog zo catabool als een deur, dit wordt dan door de training slechts versterkt...

Hier is mijn schema trouwens, ik kan het je zeker aanraden (vooral als je nog een beginner bent).

ay 1 : Chest and Back

Chest

Flat Barbell Bench Press : 2 x 6-8 reps
Low Incline Dumbbell Press : 2 x 6-8 reps
Dips : 2 x 6-8 reps

Back

Chin ups : 2 x 6-8 reps
Deadlifts : 2 x 6-8 reps
Barbell Rows : 2 x 6-8 reps
Shrugs : 1 x 10 reps

Day 2 : OFF

Day 3 : Legs

Squats : 2 x 6-8 reps
Hack Squats : 2 x 6-8 reps
Leg Curls : 2 x 6-8 reps
Straight Legged Deadlifts : 2 x 6-8 reps
Standing Calve Raises : 4 x 10 reps

Day 4 : OFF

Day 5 : Shoulders, Triceps and Biceps

Shoulders

Military Press in Rack : 2 x 6-8 reps
Seated Dumbbell Press : 2 x 6-8 reps
Standing Lateral Raises : 2 x 10 reps

Triceps :

Narrow Grip bench Press : 2 x 6-8 reps
French Press : 2 x 6-8 reps

Biceps :

Barbell Curls : 2 x 6-8 reps
Hammer Curls : 1 x 6-8 reps

Day 6 : OFF

Day 7 : OFF

Ook is het belangrijk dat je probeert wat meer maaltijden te eten verspreid over de dag (liefst 5 a 6 keer). Dus kleinere porties, maar wel iedere 2 a 3 uur. Probeer ook veel eiwitten binnen te krijgen (ongeveer 2 gram per kilo lichaamsgewicht). Minderen met de suikers en verzadigde vetten.

Gooi je calorieen maar rustig omhoog.
Als je langdurig laag gaat zitten wordt je stofwisseling ook steeds lager tenzij je veel meer gaat verbranden. Eet juist vaker per dag kleine maaltijden zodat je lichaam over de hele dag wat binnenkrijgt en dan ook geen voedsel in reserve hoeft vast te houden. Jou lichaam doet gewoon alles eraan om dat gene wat het binnenkrijgt vast te houden

Ik heb dezelfde fout als jou gemaakt.
Nu eet ik meer, train nog 3X/week op kracht en ga 2X/week op nuchtere maag joggen (+/-45min)
Ik heb gewonnen in massa en heb tegelijkertijd nooit zo droog gestaan.

Als ik jouw was zou ik de krachttraining maximaal 4 x per week een uur doen. Wat betreft de cardio 20 minuten is toch echt veel te weinig. Je lichaam begint pas na 10 minuten met vet te verbranden. Ik doe zelf 5 x in de week 60 minuten cardio (30 minuten roeien 30 minuten crosstrainer) op de nuchtere maag (dus s'ochtends) Je calorie inname zou ik voorlopig even zo houden op 1750.

En veel water drinken wil vaak ook nog wel eens helpen (minstens 2 liter per dag) Je moet dan wel bijna elke 20 minuten naar de wc maar goed, alles spoelt dan wel lekker goed door :p

En dan moet je echt na 2 weken wel wat afgevallen zijn, anders eet ik mijn hoed op.

P.S.

Je hoeft dit schema natuurlijk niet maanden te doen. Maar net zo lang je op je streefgewicht zit. Daarna kun je gewoon 3 x in de week 30 minuten aan cardio doen. Maar op je voeding letten lijkt me in jouw geval wel atijd zeer belangrijk.

Succes!

Terug
Naar boven