Ben zelf ook die links aan het lezen.. goed gedaan An_G!
Wist er al van , dankzij eerdere discussies hierzo. Maar iedere keer blijkt dat nog niet iedereen er van op de hoogte is.
Even wat topics aanhalen dan
Search bovenin aanklikken (voor het geval je die knop nog niet gezien had) en EPOC* intikken.
[Link niet meer beschikbaar]
Eerste wat ik aanklikte was een stukje wat ik zelf gepost heb.. was het vergeten.
[Link niet meer beschikbaar]
Er wordt gesteld dat voor mensen die vet willen verbranden het beter was om KT te doen met weinig hh. Dat was effectiever ivm EPOC dan met hoge hh.
Is gelijk antwoord op mijn vraag of ik nu hoge of lage reps moet doen om droger te worden.
Ik ben in korte tijd namelijk heel veel beenspiervolume kwijt... en ik weet niet of het spiermassa of vet is!
Ik heb benen de afgelopen 4 weken getraind volgens aanwijzingen van fysiotherapeute. Dit hield in dat ik 3 sets tot falen afwerkte (soms aangegeven hoeveelheid, soms opdracht tot falen te gaan) met 8 verschillende been oefeningen.
Omdat ik laag in de KH zit wegens keto-achtig dieet.. raakte ik compleet door de glycogeen heen en moest ter plekke vaak KH bijdrinken/eten om de training te kunnen voltooien.
Ik zag laatst bij Lyle McDonald's site de opmerking dat je glycogeen depletie niet TE ver moest doorvoeren omdat dit anders spieren kon kosten..
Echter... hier op PL afdelinkje
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=9985
staat weer een link, die doet vermoeden dat hoge hh-sets evt toch nuttig zijn..
http://www.nfpt.com/Library/Articles/rngechrt.html
In the
(20-25) rep range column, Fat Conversion is the relative goal and needs to be further defined.
Fat conversion -
a process in which fat stores are mobilized and used for energy during muscle recovery and glycogen replacement. The greater the energy expenditure, the greater the post-workout fat release. At 100% intensity, you are exacting the productive damage caused to
Red Slow Twitch Fibers (fibers with the greatest energy storage potential). As a side note, it should be known that concentrating in this rep range is most effective for resistance trainees wishing to minimize body fat, and for endurance athletes wishing to improve upon their muscle energy storage capacity.
For some of you more advanced readers, this chart can be applied to muscle fiber components as well. In the (4-6) rep range column,
myofibril components receive the greatest stress and maximal growth results. In the (12-15) rep range column, new myofibrils and new mitochondria are produced. And in the (20-25) rep range column, mitochodria exhaust and new mitochodria alone are produced
INTENSITY DURING SET & AFFECT ON TISSUES
Effect on Tissue at:Rep Range4 - 6 12 - 15 20 - 25 70%Maintain StrengthMaintain StaminaSome Fat Conversion80%Increase StrengthIncrease StaminaModerate Fat Conversion90%Maximize StrengthMaximize StaminaMaximum Fat Conversion100%Build White TissueBuild Red Slow TissueBuild Red Fast Tissue110%Tissue Damage
Spike zegt dat het nonsens is wat er in staat, maar ondertussen ben ik in de war!