AndroidHealthClinic

Vetverlies door Springtouwen??

doe aan touwtje springen in de bokstraining
is wel goed om af te vallen man

Als je te zwaar bent is touwspringen niet de beste manier, aangezien je bij springen meer belasting op je knie en enkel hebt.

+1

ga fietsen (beter voor je knieen en je houdt het veeeeel langer vol) en pas je voeding aan.

+1

ga fietsen (beter voor je knieen en je houdt het veeeeel langer vol) en pas je voeding aan.

ja maar springen met een springtouw tijdens de bokstraining is toch niet zo belastend voor de knieën als je de juiste schoenen draagt en op een zwevende vloer traint

ja maar springen met een springtouw tijdens de bokstraining is toch niet zo belastend voor de knieën als je de juiste schoenen draagt en op een zwevende vloer traint

Het is minder belastend voor je knie, het zal altijd meer belasting geven dan bijv fietsen.

Ik denk dat het voor boksers ook een functionele training is. Dat wil nog niet zeggen dat het ook geschikt is voor iemand met borsten om op af te vallen. Ik denk dat er betere methodes zijn. Geblesseerd raken of na 5 minuten instorten omdat je kapot bent zal een getraind bokser niet snel overkomen, maar een beginner met overgewicht wel.

fietsen is echt idioot voor vetverlies, ga gwn crosstrainer

wat eet je nu zoals per dag TOPIC STARTER?

• Topic Starter Topic Starter
ik let nu meer op mijn voeding , ik vermijd junkfood en ook snacks neem ik niet meer maar eet nu : groente , 2 stuks fruit en veel eiwitten

ik lees nu van mensen dat het niet zou kunne helpen om het borstvet te verbranden ?
touwtjes springen is toch ook cardio of niet soms

Fietsen is inderdaad wat beter door mindere belasting, maar touwspringen is weer veel beter dan hardlopen omdat je alleen een opwaartse beweging maakt en op dezelfde plek blijft en geen stoepranden op of af hoeft waar je je op kunt verstappen, of bochten hoeft te maken.

Om af te vallen zou ik het niet aanraden, het is absurd saai. Ik hield het uit verveling nooit langer vol dan 20 minuten en dan had je ongeveer 500-600x gesprongen met wat pauzes erbij en dan zit je aan 60 kcal verbrand. Dat schoot dus echt niet op.

Op zich is het wel aardig voor wat definitie in armen en schouders maar echt voor de cardio zou ik op een crosstrainer gaan zitten.

Voor boxers gaat het vooral om de conditietraining, als je dubbele draai maakt in 1 sprong dan is het loeizwaar voor je conditie. Je kunt lekker afwisselen met tempo door het langzaam te doen en dan wat op te voeren en uiteindelijk een dubbele te doen voor het echte knallen. Daarom is het ideaal en hoeven ze niet op de loopband.

Fietsen is inderdaad wat beter door mindere belasting, maar touwspringen is weer veel beter dan hardlopen omdat je alleen een opwaartse beweging maakt en op dezelfde plek blijft en geen stoepranden op of af hoeft waar je je op kunt verstappen, of bochten hoeft te maken.

Om af te vallen zou ik het niet aanraden, het is absurd saai. Ik hield het uit verveling nooit langer vol dan 20 minuten en dan had je ongeveer 500-600x gesprongen met wat pauzes erbij en dan zit je aan 60 kcal verbrand. Dat schoot dus echt niet op.

Hoe sloom spring jij dan dat je in 20 minuten maar 60 kcal verbrand ?
Een halfuur springen is goed voor je coördinatie en uithoudingsvermogen en je verbrandt er behoorlijk wat calorieën mee: per minuut 0.14 kcal per kg lichaamsgewicht.

Dat zou voor mij dus ongeveer 250kcal zijn voor die 20 minuutjes ;)
Die berekening lijkt mij ook véél logischer want je hart gaat als een gek te keer met springtouwen.

Per sprong is het ongeveer 0.1kcal. Dus ja kijk maar wat jij in 30 minuten haalt dan. Stel je springt 1 keer per seconde dan zit je op 1800sprongetjes, en dus 180kcal verbrand.

2x per seconde springen houd ik geen 30 minuten vol.

Als je het zo kunt als die kerel uit dat youtube filmpje dan is dat natuurlijk über, maar kost veel oefening. Volgens mij zit er geen touw aan, en is het woesj geluidje er gewoon bijgezet :)

Ligt er beetje aan hoe hard je draait hoe hard je hart tekeer gaat. 1 per seconde vind ik goed uit te houden. dubbele niet echt, dan ga ik aardig kapot.

Per sprong is het ongeveer 0.1kcal. Dus ja kijk maar wat jij in 30 minuten haalt dan. Stel je springt 1 keer per seconde dan zit je op 1800sprongetjes, en dus 180kcal verbrand.

2x per seconde springen houd ik geen 30 minuten vol.

Als je het zo kunt als die kerel uit dat youtube filmpje dan is dat natuurlijk über, maar kost veel oefening. Volgens mij zit er geen touw aan, en is het woesj geluidje er gewoon bijgezet :)

Ligt er beetje aan hoe hard je draait hoe hard je hart tekeer gaat. 1 per seconde vind ik goed uit te houden. dubbele niet echt, dan ga ik aardig kapot.

Het gaat er om dat je hartslag vrij snel hoog is met springtouwen, daardoor verbrand je meer kcal dan dat je bijvoorbeeld 20 minuutjes zou cardio'en

ik doe het al bijna een week en ben nu al 1 kilo kwijtgeraak, het is zoals de meesten het zeggen eigenlijk best wel saai maar het is erg effectief en de enige cardio soort dat je thuis kan uitoefenen.

Terug
Naar boven