XXL Nutrition

Vetverliezen en spiermassa kweken!

Bezoekers in dit topic

ikzelf

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2007
Berichten
657
Waardering
9
Vetverliezen en spiermassa kweken gaat niet samen!!!!! Althans dat is wat ik veel vuldig heb gelezen hier op DBB.
Grofweg => Bij te weinig eten hebben je spieren geen bouwstoffen en bij teveel eten verbanden je lichaam geen vet maar je khten.

Echter;
Maandag: Trainen + SCHOON bulken/eten
Dinsdag: Trainen + SCHOON bulken/eten
Woensdag: Rust + SCHOON Bulken/eten
Donderdag:Trainen + SCHOON bulken/eten
Vrijdag: Trainen + SCHOON bulken/eten
---
Zaterdag: Veel cardio + 90% dagelijkse behoefte schone voeding
Zondag: Cardio + 90% dagelijkse behoefte schone voeding

Door de weeks train je voor schone massa en in het weekend richt je je op het vet verbranden, ik begrijp alleen nog niet waarom dit niet zou lukken?
Wat gaat er fout dat dit geen zin heeft? Ik zou denken dat je op een heel rustig tempo vet verbrand, dus geen kilo's per week natuurlijk..
Alvast bedankt voor antwoorden groeten..
 
Vaak begint een dieet pas na een aantal werken te werken...5 dagen is te kort.
T'is beter bijv 6-14 weken cutten, dan weer 6-14 weken boven je onderhoud te eten tot dat je je weer te vet voelt..dan weer 6-14 weken cutten etc etc..etc..etc..
tenminste zo heb ik mijn lichaam kunnen vormen in de afgeloppen decennia.

"Lukken" doet jou plan ook heus, maar of het optimaal is betwijfel ik.
T'is maar wat men wilt, en wat je doelen zijn.
 
TJh naar mijn mening kan je best spiermassa opbouwen en niet in vet aankomen,
De gulden middenweg noemen ze dat.
Maar je moet er dan wel aanleg voor hebben.

IK ga cutten tot ik super droog ben.
En erna nooit meer bulken, Dan maar wat langzamer massa opbouwen. Wat naar mijn idee niet veel langzamer zal gaan,
 
Vaak begint een dieet pas na een aantal werken te werken...5 dagen is te kort.
T'is beter bijv 6-14 weken cutten, dan weer 6-14 weken boven je onderhoud te eten tot dat je je weer te vet voelt..dan weer 6-14 weken cutten etc etc..etc..etc..

Daar sluit ik me geheel bij aan dat dat het effectiefste is!
 
Ik cut op dit moment 4 dagen per week en doe 3 refeeds (bulkdagjes) per week... gaat prima (maar uiteraard wel een beetje langzaam :)).

Of sommige processen beter gaan als je ze wat langer volhoudt... best mogelijk. Of sommige processen minder gaan als je ze te lang volhoudt... ook prima mogelijk... doe waar je zin in hebt. Probeer het gewoon een paar maanden en zie waar het schip strand. Het is geen wedstrijd ofzo.
 
hele week clean eten en een smokkeldag
 
Gebruik het volgende schematje (doe ik zelf iig wel):

Lichaamsgewicht x 13,8
Lengte in cm x 5
Leeftijd in jaren x 6,8

Uiteindelijk 67 - 3e uitkomst (bij leeftijd)

Dan heb je het totaal aan kcal wat je lichaam ongeveer verbrandt in rusttoestand.

Ga hier iets boven zitten om geen spiermassa te verbranden en maak dit dan goed door te gaan cardio-en.

Dit leidt ertoe dat je lichaam meer kcals binnenkrijgt dan dat het verbrandt in rusttoestand maar dat je uiteindelijke kcalverbranding hoger is dan datgeen wat er binnen komt en dus vetverlies met behoud van spiermassa (of soms zelfs groei in spiermassa).

Eet en train nou sinds kort volgens dit principe en het bevalt me tot nu toe goed.
 
Dus ik heb afgelopen 2 weken voor lucht aan krachttraining gedaan...? ???

Ik dacht dat ik dmv krachttraining spiermassa kon opbouwen, zodat m'n stofwisseling en dus ook verbranding beter worden. Ik doe dan aan het eind van elke training 24 minuten cardio. Mijn dagelijkse cal behoefte is ongeveer 2000, en ik krijg zo'n 500 minder binnen.

Maar dit werkt dus allemaal niet??
 
Dus ik heb afgelopen 2 weken voor lucht aan krachttraining gedaan...? ???

Ik dacht dat ik dmv krachttraining spiermassa kon opbouwen, zodat m'n stofwisseling en dus ook verbranding beter worden. Ik doe dan aan het eind van elke training 24 minuten cardio. Mijn dagelijkse Calorie behoefte is ongeveer 2000, en ik krijg zo'n 500 minder binnen.

Maar dit werkt dus allemaal niet??

Krachttraining doen en slecht eten is altijd nog beter dan geen KT en slecht eten, in combinatie met je cardio zal je met je trainingen/schema je iig wel vet verliezen maar niet veel in spier aankomen. In hoeverre je spier verliest hangt af van wat je eet en wanneer.
 
Krachttraining doen en slecht eten is altijd nog beter dan geen KT en slecht eten, in combinatie met je cardio zal je met je trainingen/schema je iig wel vet verliezen maar niet veel in spier aankomen. In hoeverre je spier verliest hangt af van wat je eet en wanneer.

Dus het is niet zinloos wat ik doe? En als ik m'n calorie inname rond de 2000 zou hebben, wat dus mijn dagelijkse behoefte is, zou dat dan niet een tussenweg zijn?
 
Even een vraag:

Zondag's cardio ik soms rond een uur of 11. 8 uur 1e maaltijd brinta + whey. 10 uur 2e maaltijd blikje tonijn met beetje cashewnoten. Als ik dan rond 11 uur cardio hoef ik toch geen Wheyshake te nemen voor mijn cardiotraining aangezien ik al 2 eiwitmaaltijden heb genuttigd?

Mvg
 
Back
Naar boven