MuscleMeat

Vipers 21 Russian Bears

v1per91

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Lengte
1m78
Massa
74kg
Vetpercentage
9%
Beste DBB'rs,

Bij deze mijn eerste gloedje nieuwe log! Ik heb er een aantal gevolgd en vond het enorm motiverend om ook zo mijn progressie bij te houden want ik ben er nu iets serieuzer mee bezig.

Op het moment is het een protoype-test voor een explosief volume schema dat me uit dit huidige ecto pasvormpje laat scheuren.

Het doel is om ongeveer 5-10kg massa te gainen (niet puur spier maar echt massa), ik weet niet of dit haalbaar is want ik hou rekening met een periode van 8 weken maar ik ga mijn uiterste best doen met m'n zelf gebrouwen voedings schema en het reeds bestaande Russian Bear programma. Ik probeer mijzelf klaar te stomen voor 18 Augustus, dan zit ik weer in de USA en begint het trainingscamp American football voor het college team waar ik voor uit ga komen! Ik speel hier op een positie (Free saftey) die zowel snelheid en massa moet hebben, dus mijn uiteindelijke doel is 85kg droog, natuurlijk is dit niet haalbaar in 2 maanden en hoewel ik niet weet of ik in de States doorlog of niet blijf ik naar dat doel doorwerken.

Nu de intro achter de rug is;

*begin stats;
19 jaar
70 kilo
1,82m
??? %BF

*Huidige stats;
19 jaar
72 kilo
1,82m
*power stats;
Begin (28mei 2011)
77,5 kg BP
105 kg SQ
130 kg DL

Huidig
87,5 kg BP
110 kg SQ
155 kg DL

metingen
begin (23-6-'11)
Armen 36cm (flex)
benen 56cm (unflex, rechtopstaand)
taille (smalste punt) 77 cm
borst (op de tepel) 101cm

huidig

"Before pictures (kan de lichtinval/plek precies nabootsen voor "after" pics)"
Back double bicep
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Side chest
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Back lat spread
2lsa6pw.jpg

15-7-2011 - progress pics -> 2 months russian bear schema. Pagina 4

Dus dat waren de stats en "before" pics, het voedings schema en de lift zitten in de bijlage.
Qua voedingsschema ga ik een 21day bulk/cut schema volgen maar de cut is nog onder constructie (begin dan ook met bulk) verder was het bulk schema een estimate aangezien ik dagelijks ander avond eten maak en varieer in de grotere middag en ochtend maaltijd. Maar target blijft tussen de 4200-4500 kcal met een 50-30-20 Carb/Protein/Fat verhouding die naarmate ik bezig ben misschien enig sinds verandert richting vet of proteine afhankelijk van hoe mijn lichaam reageert!
Met de cut wil ik rond de 2000-2300 (basisbehoefte 2800) zitten aangezien ik vooral bij wil komen maar toch nog de metabolic/anabolic switch wil krijgen.

Ik heb er enorme zin in en ben erg gemotiveerd, de training begint maandag 30 Mei en qua voeding ben ik al op aan het bouwen.

Groeten,

Ecto-Viper (future Russian Bear)

Bijlagen

Als je zoveel wilt gainen in 2 maanden (wat niet gaat lukken), waarom ga je dan in godsnaam bulk-cut doen?

Bulk dan gewoon die hard door.

En hoe de **** heb jij dat voor elkaar gekregen in america? :D

• Topic Starter Topic Starter
Als je zoveel wilt gainen in 2 maanden (wat niet gaat lukken), waarom ga je dan in godsnaam bulk-cut doen?

Bulk dan gewoon die hard door.

En hoe de **** heb jij dat voor elkaar gekregen in america? :D

Hehehe ik wil gaan bulk/cutten omdat ik ook nog enigsinds laag % wil blijven omdat ik me snelheid moet behouden en moet nog op vakantie enzo....maar mocht het lekker gaan na 2 weken bulken plak ik er misschien een week of 2 achteraan om te kijken hoe dat gaat. Ik doe het een beetje op gevoel dit keer :).

En dat amerika verhaal nouja toen ik bijna klaar was met me havo had ik geen flauw idee wat ik wou gaan doen/studeren dus toen maakte ik tegen me ma een grapje dat ik naar het buitenland ging verhuizen, hier ging ze een beetje in mee dus toen heb ik me ingeschreven voor een uitwisselings programma, ze was nogal in shock maargoed hahaha! Uiteindelijk stonden ze er toch helemaal achter en heb ik een jaar meegedraait als senior op een amerikaanse highschool, hier ook A.football gedaan!

Nou dit beviel allemaal heel goed, toen kwam ik thuis, meteen van limburg naar Groningen verhuist (voelde met niet meer thuis en op me gemak) maar de studie was niet leuk. *wrap up* ticket naar de States gekocht (Wisconsin) en een private college uitgezocht, er was er een (St. Norbert College) die buitengewoon geinteresseert was. Het is een heel prestigieuze school en een van de best geaccrediteerde in het Mid-westen van het land. Dus die kans heb ik niet laten schieten en heb de plannen doorgezet. Vervolgens met de coaches gepraat en ik mag trainen voor Free Safety, ze willen zien wat voor vlees ik in de kuip heb haha.

Maaargoed dat was dus een snelle samenvatting van de laatste 2,5 jaar!

CHEERS

ps. money wise...don't even ask. Het kost 42.000$ per jaar waarvan ik een beurs van 17.000$ heb. De rest betaal ik out of pocket (allimentatie van gescheiden ouders, geld dat ik verdien heb door 6x p/w te werken, misschien studie financiering, spaargeld enz enz) kom er wss uit met een 30.000 euro schuld wat redelijk laag is voor een college graduate in amerika :)

Laatst bewerkt:
Jezus, das wel aardig wat geld :p

Ontopic, ik denk niet dat je veel gaat behalen met 2 weken bulken.
In 2 maanden bulken ben je echt niet ineens moddervet, gewoon de volle 2 maanden bulken.

hmm merci! ik zie wel waar ik kom, ik luister altijd goed naar me lichaam dus bij deze ook.

Update: zware week @ work gehad (werk 6 dagen in de week) en ben He-le-maal kapot... vanavond 10 uurtjes pitten, flinke maaltijden eten en dan begint vanaf morgen het nieuwe beer programma. SUPER pumped, word al helemaal vrolijk als ik eraan denk. Vanavond de maaltijden voorbereiden. 8 porties nasi met koolvis en 10 porties nasi met gehakt (verschillende recepten), boterhammen en kwarkpotjes ed klaarzetten.

Ook nog lijnzaad voor door het eten en in de kwark gehaald en de havermout ontbreekt nog maar voorlopig eerst de muesli (ook goede voedingswaarde) opmaken, zit helaas vast aan een budget. 'de tuinen' heeft deze week een 2 voor 1 actie dus kijken of ik daar of ergens anders me creatine mono haal. 92% proteine komt volgende week binnen en heb nog een halve pot over :)

Vandaag begint ie; super excited! hele dag vrij vandaag, 28 graden, uitgeslapen tot 10uur en meteen maaltijd 1&2 aan elkaar geplakt. Even het voedsel een uurtje laten zakken, mezelf opfokken en dan richting de gym gaan. Kan het avond trainingsprogramma niet volgen aangezien we bedrijfsuitje hebben en vertik het een lift te missen. Calorie inname gaat nog goed en heb al een aantal maaltijden voorbereid voor de komende week, de rest word vandaag gedaan!

na de lift nog even in het zonnetje en wat andere dingen op orde brengen, trainings stats zet ik er op na de training

Eerste lift afgesloten, tijdens mijn maaltijdje (nasi, wokgroenten, ei en sate) ben ik deze blog aan het schrijven. Vandaag hou ik me niet 100% aan me dieet want ik heb bedrijfsuitje en we gaan wokken (komt dit ff lekker uit in me schema...maximaal rood vlees enz.).

Trainings dag1 (sets met + erachter waren te licht):

Bij Russian bear train je sowiezo niet tot fail, je doet langzame herhalingen en vorm is erg belangrijk, hier heb ik dus ook extra op gelet!

Totaal tijd: 90minuten

A1:Bench
A2:BOR
B1:Squat

A1:
set 1: 65x7
set 2: 60x7+
set 3: 55x7+
set x: 55x7+
set x: 55x7
set12: 60x7
set13: 60x7

De laatste 2 was dus met 5kg meer en die deden 't m, anders kon ik nog wel langer blijven gaan en dat lijkt me niet de bedoeling.

A2:

note: BOR niet vaak gedaan dus houding is nog vrij beperkerd met gewicht
set 1: 50x7+
set 2: 50x7+ (niet gedropt want het ging te makkelijk)
set 3: 50x7+ (niet gedropt want het ging te makkelijk)
set 4: 50x7+
set x: 50x7+
set 9: 55x7 (geraised door te licht gewicht)
set 13: 55x7

Na raise begon vorm meer een issue te worden dus bij set 13 gestopt. Begon wel zwaar te worden maar zeker niet fail, dus ivbm vorm gekapt.

B1:

Note: pas 1 maand terug benen weer beginnen te trainen, deze had ik een jaar verwaarloosd vandaar lage squat.
set 1: 80x7
set 2: 70x7
set 3: 60x7
set x: 60x7
set x: 60x7+
set x: 60x7
set 11: 65x7+
set 12: 65x7
set 13: 70x7
set 14: 70x7

Moeilijk in te schatten met gewicht! benen wel totaal lam na 100 reps :D fietsen tegen de wind in was zwaar minder....

Aantal dingen gemerkt:

* 7 rep gedaan, dit gaat me goed af....meer slow twitch als fast twitch nerves
* Squat kan meer
* Benen meer fast twitch dan slow twitch in verhouding met bovenlichaam
* Ik vind split schema's leuker en motiverender, waardoor dit een extra uitdaging is.
* volgende keer gewicht een 5kg hoger zetten zodat ik na +- 8 sets fail heb.

Voor de rest wel een ervaring opzich, qua eten gaat het me redelijk af, vorm en snelheid van reps lukt me goed en gewicht moet ik nog een balans in zien te vinden. Het feit dat je tot rond de 15 SETS kan gaan bij Russian Bear maakt het een uitdaging om een leuk gewicht te vinden.

Grootste verandering die ik wil gaan toepassen:
Zwaardere ijzers, minder herhalingen. **** fast of slow twitch ik ga buffelen, end of story! Ik schakel me schema toch terug naar 5 reps omdat dat leuker traint.

Gewicht word vanaf nu standaard vlak voor het slapen in een boxershort gewogen. Deze edit ik er dan elke avond bij op mijn log

Bij BOR zou ik niet teveel op het gewicht letten, het is veel belangrijker deze oefening correct en beheerst uit te voeren! (dus niet teveel op gewichten van anderen letten) Hoe verder je voorover buigt hoe meer deze specifiek je rug zal belasten, en bij een lichte buiging gebruik je veel te veel je schouders. Het mooiste is dan om hem boven even vast te houden (als je het gewicht bovenin niet vast kan houden heb je er sowieso teveel gewicht aan hangen en ga je al gauw roppen). Wanneer je verder voorover buigt maak je ook een veel grotere rom omdat je buik veel verder weg is dan bij een hele lichte buiging.

Heb al wel filmpjes gezien van bend over rows waar ik betwijfel of ze deze oefening met 40kg / 50kg minder wel "correct" uit kunnen voeren. Het ziet er wel grappig uit maar ze zouden veel meer resultaat kunnen bereiken door minder naar het gewicht te kijken en meer naar de uitvoering.

Het staat er nu een beetje alsof ik zeg dat jij het niet goed doet, maar zo is dit advies absoluut niet bedoelt.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de tips! ja ik weet 't, heb ook veel opgezocht over ROM van BORren en ik sta vrijwel paralel aan de grond en alles gaat goed. Bij setje 12 en 13 had ik een lichte rip dus daarna gekapt want het begon steeds erger te worden. Maar voor de rest ging het eigelijk best aardig vond ik :) Moet alleen nog wennen aan de houding maar dat komt nog!

Too....much....food....minstens 1kg vlees naar binnen gewerkt @ wok haha meteen junkdag maarja was wel prima vlees van de bakplaat. iemand voedingsinfo van kangoeroe vlees haha? morgen rustig eet dagje en dan woensdag trainings dag 2, dan weer een update

Gisteravond gewogen;
70,8kg --> +0,5kg in 2 dagen? I'm impressed, maar twijfel er zwaar aan, denk dat het gewoon het gemiddelde voedsel dat nog in me lijf zit is, waardoor ik sowiezo eerst een ,5~1kg zwaarder zal worden zonder echt bij te komen.

Bicep omvang gemeten:
35cm flex/koud

Super veel zin om te gaan deadliften vanavond al heb ik wel een beetje last van me onderrug, misschien wat met squats niet helemaal goed gedaan, zal er vrijdag extra goed op letten!

Gisteravond gewogen;
70,8kg --> +0,5kg in 2 dagen? I'm impressed, maar twijfel er zwaar aan, denk dat het gewoon het gemiddelde voedsel dat nog in me lijf zit is, waardoor ik sowiezo eerst een ,5~1kg zwaarder zal worden zonder echt bij te komen.

Bicep omvang gemeten:
35cm flex/koud

Super veel zin om te gaan deadliften vanavond al heb ik wel een beetje last van me onderrug, misschien wat met squats niet helemaal goed gedaan, zal er vrijdag extra goed op letten!

heb je 'so you think you can squat' al gezien? help echt ontzettend goed met het finetunen van je squat ;)

kangaroe vlees is best goed
[Link niet meer beschikbaar]
al de voedingswaarde van wild vlees.
ik ga aan dat pdf formaatje te zien met m'n vader een paar fazanten afknallen en 't op m'n brood douwen.:roflol:

veel succes met alles !

heb je 'so you think you can squat' al gezien? help echt ontzettend goed met het finetunen van je squat ;)

Zal het eens bekijken! Ik squat al aardig lang maar met lichter gewicht begon ik ass to the grass te doen waar ik volgens mij de laatste paar cm een bolle rug kreeg, maar dat is maar een gokje want hij voelde wel recht. Toen ik het in de ochtend zonder gewicht deed was dat wel het bereik waar ik het voelde.

@stentehman;

Lol nice :D ff een tamme eend naar binne werken krijg ik me vetjes en carbs wel! Wat een dikzakken ook die eenden.... lol kangaroe is wel aan te raden trouwens, proeft als een malsig biefstukje <3

HOLY FUUUUUCK ITS OVER 9000!!!!!!!!!!!!!

Deze training ging echt gruwelijk hard, begin de mind**** van Russian Bear op prijs te stellen, een fout gemaakt in de training maargoed prima gecompenseert door RAM hard te vlammennnnn. Wat een energie!

(mocht het onduidelijk zijn, het schema is als volgt: )
set 1: Military press -rust
Deadlift -rust
Set 2: Military Press -rust
Deadlift -rust
Set 3: enz~
----------------------------------
Set 1: Pullups
Set 2: pullups
enz.

A1- Military Press
set 1: 7x 50
set 2: 7x 45
set 3: 7x 40
set x: 7x 40
----enz----
set 14: 7x40 <---al lang niet meer fatsoenlijk schouders aan kunnen pakken vanwege blessure, ben zeer tevreden!

A2- Deadlift (moest pullup zijn)
set 1: 110 x 7
set 2: 100 x 7
set 3: 90 x 7
set x: 90 x 7
set x: 90 x 7
--enz--
set 14: 90 x 7 <---- zwaaaaaaaaaar me onderrug is nu tight as a p*ssy!

B1- Pull up (close grip gedaan ivbm deadlift fout)
7x5, volgende keer hopelijk zelfde resultaat widegrip!

Was echt pumped met het resultaat, binnekort huidplooimeting bij de gym dus maar eens kijken! Na de training zag ik gewoon meer massa alsof ik op het punt stond uit me huid te scheuren, heerlijk! Deze jongen is totaal euforisch...

Toen ging ik net om 11.30pm op de weegschaal staan;
71,4kg <-------WOOOOOWOW meer in de spijsvertering oke maar 1,5kg?? ben benieuwd wat de toekomst breng!

Morgen zal ik wel zwaar spierpijn hebben maar dat word het gevoel van overwinning haha :) deze blije jongen gaat slapen! adios

Laatst bewerkt:
Gister een iets matigere lift, had erg last van me rotary cuffs in me rechter schouder (hier heb ik blessure gehad, en dit schema is volgens mij erg blessure gevoelig), ook me onder rug stond strak dus het ging van alle kanten niet, schema daarom beetje aangepast 'on the go' zodat het nog een uitdaging was

BP(A1);
7 sets * 10 - 40kg

BOR(A2);
7 sets * 10 - 50kg

Superset:
Bicep curl (pulley)
Tricep Pushdown (pulleY)
set 1: 20x 50lbs
set 2: 10x 100lbs
set 3: 8 x 120lbs
set 4: 7 x 130 lbs
set 5: 6 x 150 lbs

Bent over Dumbbell Row:
4*8 24kg <--fail. :(

Squat
5x 60kg
5x 70kg
5x 80kg
5x 90kg
3x 100kg <-- PR! (3e helaas niet helemaal mooi tot paralel, net erboven)

Oblique twist 3x10
Decline crunch 3x20
Side bend (pulley) 3x10

Ach all in all goede training gehad maar niet al te geweldig door k*t spierpijn/blessure.

Daarna gedoucht en naar een examenfeestje, was erg gezellig. Vonden het wel vreemd dat ik ipv bier begon met een .5L proteine shake haha, en om de 3 bier even een watertje (creatine genomen dus dan droog je totaal uit haha). Niet al teveel gedronken en was rond 2u thuis...nu lekker werken met me 5 uurtjes slapen, vanavond even bijslapen en recoveren!! Hopelijk gaat ie maandag beter!

Week 2:

Maandag

Vandaag heb ik het iets rustiger gedaan met MP, of in ieder geval was dat het plan. Uiteindelijk kon het me gestolen worden, en ben ik omhoog gegaan in gewicht en om me rotary cuffs te sparen de bar nog maar tot net onder de 90* armbuiging laten komen (ongeveer kin hoogte).

Military Press (A1)
Warming up:
20x 7
30x 7
40x 7

Set 1: 50x5
Set 2: 45x5
Set 3: 40x5
Set x: 40x5
Set 7: 45x5
Set x: 45x5
Set 11: 50x5
Set 12: 45x5
Set 13: 50x5
Set 14: 50x5

Hoe later in de setjes ik kom, hoe minder last en hoe easier het gewicht word, en 3 setjes van 50x5 is toch een redelijk PR voor mij :), to be continued! volgende keer denk ik maar eens beginnen met 55x5 (afhankelijk hoe mijn schouders en cuffs zich houden op de woensdag training)

Pull ups (Wide grip / A2)

Warming up aan de Lat pull 3 setjes light weight

Set 1: 7x
Set 2: 6x
Set 3: 5x
Set x: 5x
Set 11: 7x
Set 12: 7x
Set 13: 5x

Ik was aangenaam verrast door de grote hoeveelheid sets die ik eruit kon slepen, en zelfs nog 2 setjes van 7. Het is allemaal bodyweight maar toch, ben happy!

DL (B1)

Warming up
10x 70
10x 90

Set 1: 110x 5
Set 2: 100x 5
Set 3: 90x 5
Set x: 90x 5
Set 7: 100x 5
Set 8: 110x 5
DL vervroegd afgesloten (omhoog gegaan in weight en afgekapt) omdat ik met tijdsgebrek zat helaas. Dit is geen ramp want door de raise in gewicht zat ik nog aardig te zweten!

Het was een aangename training, erna een shake en .5L kwark gegeten.

Een prettige avond toegewenst en tot woensdag!

PS. Gewicht: 71.2 <- volgens mij begint me lichaam te wennen aan de verhoogde voedingsiname

Hee vet gast, gaat ie gewoon college football spelen, focking gruwelijk! Ben zelf helemaal weg van American Football, ga zondag naar een wedstrijd kijken in A'foort (Amersfoort Untouchables vs Groningen Giants) en ga waarschijnlijk na de zomer in Amersfoort meespelen. Hoop op een plek als linebacker! Nog ambities voor de NFL Combine ofzo? :p Die gasten reppen daarvoor met 225 lbs echt ziek, komen altijd wel over de 20 reps ook pft... :p Wel eens plyometrics en spring en sprint (in alle richtingen) training overwogen?

Hee vet gast, gaat ie gewoon college football spelen, focking gruwelijk! Ben zelf helemaal weg van American Football, ga zondag naar een wedstrijd kijken in A'foort (Amersfoort Untouchables vs Groningen Giants) en ga waarschijnlijk na de zomer in Amersfoort meespelen. Hoop op een plek als linebacker! Nog ambities voor de NFL Combine ofzo? :p Die gasten reppen daarvoor met 225 lbs echt ziek, komen altijd wel over de 20 reps ook pft... :p Wel eens plyometrics en spring en sprint (in alle richtingen) training overwogen?

hehe zeker, ah zijn leuk om te kijken jong! Ik heb een 2 maandjes bij de Giants gespeeld maar die kerels waren allemaal ouder, was wel erg leuk maar beetje boven mijn niveau en daarna moest ik helaas terug verhuizen :(.

Ik vind safety echt een grand position dan kan je er zo op los :D maar hun lifts stamt uit dat ze op highschool (vanaf hun 12e) nagenoeg 5 dagen in de week aan het traine zijn. Dus zelfs de kleinste gastjes daar zijn nog aardig getrained, groot verschil met nederland waar iedereen met fitness begiint rond z'n 17e ofzo (ja er zijn uitzondering maar de meeste dan pas).

En yea op highschool vorig jaar veel ladder drills, side pylo's, shuffles, ropejumps, sprint, endurance, climbs ENZ ENZ ENZ gedaan....alle hoeken van het veld gezien om enigsinds op het niveau van die andere kerels te komen.

Trainings log:

HOLY **** LEKKERE LIFT <3

Benchpress A1

Moh wat ging deze lekker gisteravond, felt like a freaken TANK
warmup : 10*20kg / 10*40kg / 10*50kg

set 1: 70x6 PR
set 2: 65x7
set 3: 60x5
set x: 60x5
set 8: 65x5
set x: 65x5
set 13: 70x5
set 14: 70x5
-------------
Volgende lift hou ik het volgende aan:
Set1: 75x5
Set2: 70x5
Set3: 65x5
Setx: 65x5
enz.

BOR A2

Starting to man up, vorm begint goed te lukken met zwaardere ijzers
warmup : 10*20kg / 10*40kg / 10*50kg
set 1: 70x5 PR
set 2: 65x5
set 3: 55x5
set x: 55x5
set 8: 60x5
set x: 60x5
set 14: 60x5

fairly satisfied!

Squats ^^

Per ongeluk vergeten dat 140 me DL max was niet SQ

Warming up: 20*10, 50*5, 70*5,

Set 1: 110x2 PR.
Set 2: 80x5
Set 3: 75x5
Set 4: 70x5 <--decided this is pussyweight and I was right
Set 5: 75x5
Set 6: 80x5
Set 7: 85x5
Set 8: 85x5
Set 9: 90x5
Set 10: 90x4 <-- op rep 5 waren me pootjes zo door dat ik doorzakte <3 safety bars
--------------------
Volgende week:

Set 1: 100x5
Set 2: 90x5
Set 3: 85x5
-repeat till fail

Zou een stuk beter moeten gaan :D gewicht blijft exponentieel stijgen yaya.

Weegschaal gaf aan: 71,5 (300gr gain in 3 dagen :D)

Ik hoop dat dit zo door blijft gaan, het gaat als een trein nl!

hehe zeker, ah zijn leuk om te kijken jong! Ik heb een 2 maandjes bij de Giants gespeeld maar die kerels waren allemaal ouder, was wel erg leuk maar beetje boven mijn niveau en daarna moest ik helaas terug verhuizen :(.

Ik vind safety echt een grand position dan kan je er zo op los :D maar hun lifts stamt uit dat ze op highschool (vanaf hun 12e) nagenoeg 5 dagen in de week aan het traine zijn. Dus zelfs de kleinste gastjes daar zijn nog aardig getrained, groot verschil met nederland waar iedereen met fitness begiint rond z'n 17e ofzo (ja er zijn uitzondering maar de meeste dan pas).

En yea op highschool vorig jaar veel ladder drills, side pylo's, shuffles, ropejumps, sprint, endurance, climbs ENZ ENZ ENZ gedaan....alle hoeken van het veld gezien om enigsinds op het niveau van die andere kerels te komen.

Vet. Amersfoort Untouchables zijn sowieso boven mijn niveau lol, nog nooit serieus American Football gedaan en die gasten hadden vorig jaar naar de 1ste divisie kunnen gaan als ze een clubhuis enzo hadden gehad.
Wel vet dat je serieuze drills hebt gehad daar zeg.
Waarom gebruik je zoveel spoilers bij t neertypen van je trainingen, leest irritant :p Kijk bijvoorbeeld eens in mijn log hoe ik t neerzet (moet je wel ff terugbladeren, zit nu met een gekneusde pols lol).

Terug
Naar boven