MuscleMeat

Virus

NoSurrender

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
230
Lengte
1m81
Massa
80kg
Ik heb hier nu ook last van. Er werd een virusscanner geopend die ik niet eens op mijn laptop heb. Dit komt door DBB want nergens anders heb ik dit dit is al de tweede keer. De vorige keer logde ik gewoon in op een ander account, niets aan de hand nu is het een ander geval want ik heb geen accounts meer. Ik kan IE niet openen en ook is het niet mogelijk een nieuw account te maken. Ben hier behoorlijk ziek van, wat kan ik er aan doen? En hoe, in normaal Nederlands svp. Ik typ nu op de ipad voor de duidelijkheid.

Bvd

free avast downloaden + ccleaner downloaden.

Beide laten scannen + uitvoeren

daarna opnieuw opstarten

en dan moet het goed zijn.

• Topic Starter Topic Starter
En wat als je ook je browser niet kan opstarten?

veilige modus opstarten, en als dat ook niet werkt. HD uit je pc halen, back-up naar nieuwe computer maken.

HD terug in je eigen PC stoppen en windows opnieuw installeren.

Bij je buurman,broer/zus,... gaan daar downloaden
en met een usb-stick op je pc zetten en dan laten scannen :)

Ik heb hier nu ook last van. Er werd een virusscanner geopend die ik niet eens op mijn laptop heb. Dit komt door DBB want nergens anders heb ik dit dit is al de tweede keer. De vorige keer logde ik gewoon in op een ander account, niets aan de hand nu is het een ander geval want ik heb geen accounts meer. Ik kan IE niet openen en ook is het niet mogelijk een nieuw account te maken. Ben hier behoorlijk ziek van, wat kan ik er aan doen? En hoe, in normaal Nederlands svp. Ik typ nu op de ipad voor de duidelijkheid.

Bvd
Dit komt niet van DBB. Er is absoluut geen virus meer op het forum. Waarschijnlijk zat er nog ergens een verwijzing in je cache.

Voor je probleem, best dit eens draaien: http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free

• Topic Starter Topic Starter
Dit komt niet van DBB. Er is absoluut geen virus meer op het forum. Waarschijnlijk zat er nog ergens een verwijzing in je cache.

Voor je probleem, best dit eens draaien: http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free

Dit komt wel degelijk van dbb en zoals ik al zei kan ik niets in mijn browser openen. Het is al de tweede keer dat ik het van dbb krijg, dat is geen toeval. Ik zag al dat toen ik naar dbb ging dbb niet werd geladen maar een of andere zip.

ik heb deze ochtend juist hetzelfde gehad als jou, ook dat ik mijn pc niet kon opstarten. Wat ik momenteel gedaan heb:
pc blijven opstarten tot hij opgestart is, dan virusscanner laten draaien en alle virussen verwijderen.
cookies verwijderen
dan naar start: settings: control panel: add and remove software: en dan die "virus"scanner dat er plots opstond en verwijderen en pc herstarten.

Ik weet niet of het op termijn helpt, maar mijn pc werkt nu toch wel weer.

Dit komt wel degelijk van dbb en zoals ik al zei kan ik niets in mijn browser openen. Het is al de tweede keer dat ik het van dbb krijg, dat is geen toeval. Ik zag al dat toen ik naar dbb ging dbb niet werd geladen maar een of andere zip.
Het komt van oude DBB cache bestanden op je pc, op dit moment is er geen virus op de site. Wat je moet doen om dit te voorkomen is je browser cache wissen.

Zorg gewoon voor een goede AV, zelfs de gratis versie's zijn goed.

Avira free

en malware bites

Avira moet je wel even zelf instellen op een hogere bescherming als basis.

met malwarebytes kun je niet op elke site komen, maar dat is je beveiliging of je loopt meer kans op virus.

Met Crapcleaner ( Ccleaner)
kun je je tijdelijke bestanden en cache opschonen.

;)

Wat is de exacte naam van die rogue antivirus?
Kan je loggen op veilige modus ?

-Herstart je pc in veilige modus met netwerkondersteuning (gebruik F8 vlak voordat Windows begint te laden) (als je de software "laatste versie" kan dowloaden van een niet geinfecteerde computer op een memory stick is veilige modus voldoende)
-Te installeren SuperAntiSpyware en voer het uit.
-Herstart je pc en ga terug in de veilige modus met netwerkondersteuning.(als je de software "laatste versie" kan dowloaden van een niet geinfecteerde computer op een memory stick is veilige modus voldoende)
-Te installeren MalwareBytes en voer het uit, het doen van een volledige systeemscan uit.
-Herstart je pc opnieuw en voer je normale antivirus-applicatie.
-Op dit punt is uw pc meestal schoon.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven