Fitness Seller

Vista vs XP: the final battle

Peiling Peiling Vista of XP: the final battle

• Ik ben overgestapt op Vista en ben er tevreden over, het is een verbetering ten opzichte van XP

Stemmen: 28 23,9%
  • Ik heb Vista geprobeerd en vond het niets, ik zit nu weer op XP wat ik een beter en stabieler systee

Stemmen: 20 17,1%
  • Ik zal in de toekomst misschien upgraden naar Vista, maar op dit moment is XP voor mij de betere keu

Stemmen: 20 17,1%
  • Ik blijf bij XP en wacht op W7

Stemmen: 22 18,8%
  • Ik gebruik OSX/Linux/... en heb nergens last van , ha!

Stemmen: 10 8,5%
  • Andere mening / situatie

Stemmen: 17 14,5%

• Totaal stemmers
    117
heb je nog andere argumenten waarom apple beter zou zijn?
Ja.

Maar hoeveel ik ook opnoem....
Je moet het zelf ervaren. want dat is het...een ervaring.

Ik was vroeger ook een MS fanboy....
gelukkig heb ik de overstap gemaakt.

Maar het boeit me geen ruk wat voorn OS jij hebt hoor. Dus ik voel me ook niet geroepen om jou PERCEE om te lullen. Maar mocht ik het toevallig gedaan hebben heb ik er geen spijt van.
Als jij er maar gelukkig mee bent ;)

ik ga binnenkort zelf osx leopard op mn pc installeren en wil het zeker eens proberen, ik verweer me alleen tegen loze apple argumenten zoals in die reclame filmpjes

het komt uiteindelijk neer op wat je zelf vind wat de beste ervaring geeft, maar argumenten zoals microsoft gaat adverteren omdat ze vinden dat vista gefaald heeft is ronduit belachelijk, zeker omdat vista een groot succes is onder de motorkap (kwa uiterlijk is het niet wat het moest zijn zoals gepland in longhorn, maar de interface is imo nog altijd evenwaardig (ik vind vista persoonlijk mooier dan osx

ik ga binnenkort zelf osx leopard op mn pc installeren en wil het zeker eens proberen, ik verweer me alleen tegen loze apple argumenten zoals in die reclame filmpjes

het komt uiteindelijk neer op wat je zelf vind wat de beste ervaring geeft, maar argumenten zoals microsoft gaat adverteren omdat ze vinden dat vista gefaald heeft is ronduit belachelijk, zeker omdat vista een groot succes is onder de motorkap (kwa uiterlijk is het niet wat het moest zijn zoals gepland in longhorn, maar de interface is imo nog altijd evenwaardig (ik vind vista persoonlijk mooier dan osx
Haha. je neemt die filmpjes toch niet letterlijk hoop ik? Dat is gewoon pure marketing van uit Apple.

Ik poste ze gewoon voor de lol om de sfeer een beetje te veranderen.

Ik geloof best dat vista onder de motorkap behoorlijk goed in elkaar zit. echter vertaald dit zich niet in de gebruikers ervaringen. Hopelijk gaat W7 hier een eind aanbrengen.

Ondertussen ben ik nog steeds het meest blij met OSX. Misschien dat W7 hier verandering in brengt.

Maarja...OSX 10.6 duurt ook niet HEEEL lang meer... (wat echter niet veel aan de interface zal veranderen).

sinds iets meer dan een jaar draai ik vista op het merendeel van me pc's...
besturingssysteem valt nog mee..na wat finetune.. lol, vond xp ook helemaal niet zo geweldig ..windows 2000 vond ik vele malen stabieler.

Ivm met dat ram geheuge... vista draait prima op 1gig.. heb het besturingssysteem ook op oude systemen van me getest en draaide ook nog steeds vlekkeloos(Amd Xp 3000+ en zelf een oude 1800+), moet zeggen waarschijnlijk ben ik de enigste lol... maar heb tot nu toe.. een stuk meer problemen gehad met xp...(op n 12 tal pc's) dan met vista....

Bij mij draait Vista ook vlot met 1 giga ram, alvast bij normale taken zoals internet, muziek, office, msn, downloaden..

true, apple is gebruiksvriendelijker, maar ik vind zelf vista al TE gebruiksvriendelijk, xp is gebruiksvriendelijk genoeg, bij apple vind ik het gwn kinderachtig (maar heb het ook nog niet echt gebruikt)

windows 7 is idd een upgrade op de gebruiksvriendelijkheid en een beetje de interface en wat aanpassingen, maar ik zie totaal niet waarom dit wil zeggen dat vista gefaald heeft, zeker juis omdat microsoft totaal niet veel veranderingen doet onder de motorkap (iets wat ze juist wel zouden doen als ze vinden dat vista gefaald is...)

windows 7 behoud de vista feel, als apple fan vermoed ik dus dat je niet gaat overstappen

true, apple is gebruiksvriendelijker, maar ik vind zelf vista al TE gebruiksvriendelijk, xp is gebruiksvriendelijk genoeg, bij apple vind ik het gwn kinderachtig (maar heb het ook nog niet echt gebruikt)

windows 7 is idd een upgrade op de gebruiksvriendelijkheid en een beetje de interface en wat aanpassingen, maar ik zie totaal niet waarom dit wil zeggen dat vista gefaald heeft, zeker juis omdat microsoft totaal niet veel veranderingen doet onder de motorkap (iets wat ze juist wel zouden doen als ze vinden dat vista gefaald is...)

windows 7 behoud de vista feel, als apple fan vermoed ik dus dat je niet gaat overstappen

Ik heb hier een desktop staan van 3300 euro.
Vista SP1 draait gewoon zwaar k*t hierop. veel error's, BSOD's en instant reboots.

Ik heb hier een macbook pro van 2000+ euro.
En hij werkt altijd. en werkt zoals ik het wil. Alles klopt gewoon.
En aan dat gevoel ben ik verslaafd geraakt. de zekerheid van OSX.

Waarschijnlijk zal jou ervaring met OSX anders uitpakken omdat de installatie op niet apple systemen hoogst waarschijnlijk meerdere ongemakken met zich mee zal brengen aangezien het eigenlijk is geschreven voor bepaalde hardware. En het zal dus niet de ervaring zijn die ik er mee heb. maar het komt wel in de buurt misschien.

Het is het totaalplaatje van OSX + Applehardware wat het bij mij helemaal afmaakt.

Maarja laten we het maar weer over vista en xp hebben ;)

Check even topic, mening werd gevraagd.
Ik ben iemand die nog nooit ervaring had met vista en maar een paar keer heeft gebruikt.
En het werkt gewoon k*t, klaar. Eerste indruk betekent het meest nerdje.
Ik ga me niet net zoals jou verdiepen in onzin als het niet nodig is, xp draait gewoon nog perfect hier.

Dat bedoel ik dus, op je teentjes getrapt..anders ga je niet meteen zo reageren;)

Het werkt gewoon goed, als je het maar op een normale pc draait. Ik hoor van niemand klachten en alleen de mensen die het op een mindere pc draaien hoor ik dat het niet goed draait. Ik draai xp op mn laptop simpelweg omdat dat ding een stuk sneller draait op xp ( lees; hardware is te langzaam ).. op mn desktop merk ik niet eens verschil en daar vind ik vista zelf fijner:) Werkt net zo makkelijk als xp, net zo snel etc.

Ik heb hier een desktop staan van 3300 euro.
Vista SP1 draait gewoon zwaar k*t hierop. veel error's, BSOD's en instant reboots.
er is iets ZWAAR mis met ofwel jouw vista installatie ofwel de hardware waar je vista op draait

in al die jaren dat ik windows draai had ik enkel bsods toen er iets mis was met mijn RAM geheugen, daarnaast heb ik nog nooit een blauw scherm gezien, errors heb ik alleen nog maar meegemaakt met software niet met windows zelf

srry maar het is nogal stom om dit op windows af te schuiven terwijl er imo iets mis is met je hardware ofzo

er is iets ZWAAR mis met ofwel jouw vista installatie ofwel de hardware waar je vista op draait

in al die jaren dat ik windows draai had ik enkel bsods toen er iets mis was met mijn RAM geheugen, daarnaast heb ik nog nooit een blauw scherm gezien, errors heb ik alleen nog maar meegemaakt met software niet met windows zelf

srry maar het is nogal stom om dit op windows af te schuiven terwijl er imo iets mis is met je hardware ofzo

Idd er is iets niet goed met je systeem, hardware of je install is verkeerd gegaan. Mijn kleine systeempje van 1500 draait zonder problemen..zelfs mindere systemen draaien perfect;)

Ik zou je systeem dan toch maar is nakijken:)

LoL, ik heb dus 3300 ballen uitgegeven.
En er zijn misschien wel 10 dingen waar het aan kan liggen. dus dat nakijken is niet zo heel makkelijk.

Install is wel goed gegaan. want heb het al eens opnieuw geinstalleerd (ook met andere vista versies).

dan is er iets mis met de hardware, kan echt vanalles zijn moet je echt is grondig laten nakijken, bsods, errors en instant reboots is niet normaal hoor

Hardware (offtopic):
Intel quad extreme QX6850
Corsair TWIN2X4096-6400C5 G 4GB 800 MHz
2x Asus GeForce EN8800GTX 768 MB, PCI-e 16x
Asus striker extreme
2x WD Caviar RE2 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
1x WD raptor 74gb 10000rpm

Nja...waar zal het aan liggen....
En het k*tte is dat ik dan bijvoorbeeld weer moet dokken voor nieuw ram. terwijl ik al zoveel geld heb uitgegeven. maarja...shit happens.

tekst opschrijven die je op zo'n blauw scherm ziet

met je specs ben ik niet veel

Vaak iets van page_fault_in_nonpaged_area...

Heb al wel eens wat forums bekeken maar kwordt er niet wijzer van aangezien iedereen weer een andere hardware setup heeft.

beste is dan een volledig nazicht he, zo duur zal dat wel niet zijn...

Vista is gewoon een slechte imitatie van mac osx !

apple had vroeger windows aangeklaagt omdat ze apple z'n idee gewoon helemaal hadden overgecopied, ik heb vele documentaire's over windows en apple gezien. zoek er maar wat op over youtube . apple is gewoon creatief en origineel .windows was en is altijd al een saaie inspiratieloze operating system geweest . wat windows zo groot heeft gemaakt is dat bill gates in z'n beginjaren al snel doorhad dat de software programma's de big bussiness was voor computers en niet alleen de hardware en operating system . Windows had van het begin al meer software programma's dan de concurenten. De software heeft windows groot gemaakt ( een zeer slimme zet van bill gates ) hoewel ie bijna alles gepikt had tijdens de periode dat bill gates software ontwierp voor steve jobs ( apple )

http://www.youtube.com/watch?v=N-2C2gb6ws8

http://www.youtube.com/watch?v=MDNuq94Zg_8

Laatst bewerkt:

Apple Mac OS X Leopard Preview: Who's the Copycat Now?

Sometimes I wonder how Apple CEO Steve Jobs can sleep at night. He appears to spend half his waking hours ridiculing Microsoft's admittedly behind-schedule operating system, Windows Vista, for copying Mac OS X features. But this week at Apple's annual Worldwide Developer Conference (WWDC), he announced ten new features for Leopard, the next version of OS X, most of which will seem more than vaguely familiar to Windows users.

Laatst bewerkt:
@ Xto

Het nakijken is misschien niet zo gebeurd maar als je systeem zo draait ben je er ook niet blij mee! ( tenminste ik zou er niet zo blij van worden.. )
En als het je dan wat geld kost, tsja dat is jammer..maar liever een goed draaiend systeem dan iets wat half werkt voor dat geld ;)

apple had vroeger windows aangeklaagt omdat ze apple z'n idee gewoon helemaal hadden overgecopied, ik heb vele documentaire's over windows en apple gezien. zoek er maar wat op over youtube . apple is gewoon creatief en origineel .windows was en is altijd al een saaie inspiratieloze operating system geweest . wat windows zo groot heeft gemaakt is dat bill gates in z'n beginjaren al snel doorhad dat de software programma's de big bussiness was voor computers en niet alleen de hardware en operating system . Windows had van het begin al meer software programma's dan de concurenten. De software heeft windows groot gemaakt ( een zeer slimme zet van bill gates ) hoewel ie bijna alles gepikt had tijdens de periode dat bill gates software ontwierp voor steve jobs ( apple )
apple is even erger of al dan niet erger bezig met windows te copieren, in plaats van alleen naar steve jobs te luisteren doe wat meer research

als je windows en mac vergelijkt en je ziet toepassingen die verdacht op mekaar lijken waarom lijkt iedereen dan onmiddelijk de conclusie te trekken dat windows het van apple heeft gekopieert en niet andersom?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven