AndroidHealthClinic

Vitamine D

Hoelang ben je nu al bezig en met wat voor IU sTiiWaZz?

• Topic Starter Topic Starter
Heb nu ook 5000 IU besteld, hopelijk krijg ik ze vandaag binnen. Kan de energie wel gebruiken door de dag.

Ik doe het een half uur voor mijn ontbijt samen met creatine en Multi pro tablet.
Dit doe ik omdat het dan snel opgenomen kan worden voor dat je maag aan de slag gaat met alle carbs van je ontbijt.

Of dit ook daadwerkelijk beter is weet ik niet, maar het werkt.

Vitamine D is een vetoplosbare vitamine, dus waarschijnlijk poep je alle vitamine D dan gewoon uit ;)

Wrong, het word dus opgeslagen in je vetmassa, daarom kan een vetoplosbare vitamine dus toxisch worden ;)

In lever vooral en ook vet. Toxiciteit ligt heel hoog. 10000iu per dag voor 4 jaar is veilig bevonden in onderzoek. Lichaam kan tot 5 keer zoveel aanmaken bij veel zon.

Ik neem om die reden van opslag 25000iu per week in 1 dosis (D-cure).

Laatst bewerkt:
In lever vooral en ook vet. Toxiciteit ligt heel hoog. 10000iu per dag voor 4 jaar is veilig bevonden in onderzoek. Lichaam kan tot 5 keer zoveel aanmaken bij veel zon.

Ik neem om die reden van opslag 25000iu per week in 1 dosis (D-cure).

Waarom alles in 1 keer en niet elke dag een pilletje?

Wanneer is het nou het beste dan om je vitD in te nemen? Ik word liever niet vergiftigd tbh

Ik neem het nu samen in met Omega 3-6-9, ook een vet.
Denk dat het verder niet veel uitmaakt, maar zou het gewoon met je maaltijd innemen.

Wanneer is het nou het beste dan om je vitD in te nemen? Ik word liever niet vergiftigd tbh

Ik zelf neem bij ontbijt en bij de kwark voor het slapen gaan. eentje bij avondeten kan ook chill zijn als je later op de avond nog wilt fappen

Ik na mijn eerste grote maaltijd en op trainingsdagen ook 1 heel kort voor de workout, zal vast niks uitmaken maar is bijgeloof :D

Haha, dit soort bijgeloofjes werken wel altijd :D

Toen ik net met wheyshake begon dacht ik dat ik helemaal gepompt er van werd en ging ik zelfs faken dat ik trilde xD, maar het helpt zeker weten om een betere training neer te zetten omdat je je meer focused.

---------- Post toegevoegd Thu 1 Mar 2012 om 00:17 ----------

Gemakkelijk en goedkoper. Betaal 4 euro voor 4 ampullen van 25000iu bij de apotheek.
http://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/d-cure-4-ampoules/

Ik 12€ voor 180 pills van 5000IU, ..

Dat is heel goedkoop. Van wel merk zijn deze?

In de ochtend en in de avond. Bij voorkeur innemen met een maaltijd of met visoliecapsules. Er moet immers wat vet in de maag zitten om de opneembaarheid optimaal te maken. Vitamine D is een vet oplosbare vitamine.

Die capsules zijn meestal al van olijolie o.i.d. , dan is het toch al vet ?

In de ochtend en in de avond. Bij voorkeur innemen met een maaltijd of met visoliecapsules. Er moet immers wat vet in de maag zitten om de opneembaarheid optimaal te maken. Vitamine D is een vet oplosbare vitamine.

Ik neem ze sochtends samen met een grote Omega 3-6-9 capsule, idem voor 's avonds. Gaat dus goed :D

Terug
Naar boven