MuscleMeat

Vitamine D

omdat wij BBers meer verbruiken lijkt mij, en omdat we meer test willen.

Niemand raadt het hier aan hoor, is alleen de vraag welke waarde het beste werkt.

Ook omdat ze serieus achterstaan met hun aanbevelingen.

Er wordt in Amerika 1000 a 2000iu aangeraden al.

Ik heb altijd een enorm goed inlevings vermogen gehad en krijg dit ook vaak tehoren.
Ook betreft situaties die ik totaal niet heb meegemaakt of bij mensen die een heel ander pedagogische achtergrond hebben.

Kan me niet voorstellen dat dit komt door oestrogeen, want de meeste vrouwen die ik ken zijn echt RUDE as Phuck, maar denk dat het komt door aanleg ofzo.

En idd, D3 en Vit.D zijn hetzelfde.
Ja ok veel vrouwen zijn inderdaad zo.. Dan weet ik ook niet waar het door komt. Misschien de verhouding ertussen (test en oestrogenen). Wel wordt testosteron in verband gebracht met agressie etc. Typische manneneigenschappen. Maar vrouwen kunnen er ook wat van, op hun manier :o.

Ok nvm geblaat.

Waarom wordt altijd zoveel Vit D aangeraden? De ADH is 6µg of ongeveer 240IU.

Nu weet ik dat ADH over het algemeen veel gezeik is maar toch.

Naar ADH moet je niet kijken. Ieder persoon is verschillend en de enigste manier om te zien of je goed doseert, is door na enkele maanden je vit D in je bloed te laten bepalen. Dan weet je of meer of minder moet nemen. Als ik op vakantie naar het Zuiden ga, neem ik niks. Ik krijg dan al genoeg vit D door de zon. En al dat gezeik over emoties die veranderen door vit D is dikke zever. In het begin dat je het neemt, zal je je misschien een klein beetje energieker voelen en wat beter uit je bed kunnen maar dat is niet blijvend. Je lichaam wordt het ook gewoon.

Naar ADH moet je niet kijken. Ieder persoon is verschillend en de enigste manier om te zien of je goed doseert, is door na enkele maanden je vit D in je bloed te laten bepalen. Dan weet je of meer of minder moet nemen. Als ik op vakantie naar het Zuiden ga, neem ik niks. Ik krijg dan al genoeg vit D door de zon. En al dat gezeik over emoties die veranderen door vit D is dikke zever. In het begin dat je het neemt, zal je je misschien een klein beetje energieker voelen en wat beter uit je bed kunnen maar dat is niet blijvend. Je lichaam wordt het ook gewoon.

Vitamine D is een prohormoon, maar bij de vitamines gezet omdat het alleen uit externe bronnen verkrijgbaar is.

Dus de effecten op je mood kan wel eens groter zijn dan vitamines. Zeker gezien de anti-oestrogene werking via aromatase inhibitie. Dit komt overeen met de testosteron stijging in onderzoek.

Tissue-Selective Regulation of Aromatase Expression by Calcitriol: Implications for Breast Cancer Therapy
http://endo.endojournals.org/content/151/1/32.abstract

Association of Vitamin D Status with Serum Androgen Levels in Men
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20050857

Laatst bewerkt:
Stel dat het zomer is en je smeert je volledig van kop tot teen in dan wordt volgens wikipedia de opname van vitamine D met 99% verminderd als je beschermingsfactor 15 aanbrengt, je neemt dus nog maar 1% op.

Maar stel dat je je voeten bijvoorbeeld niet insmeert. Kan de vitamine D dan via je voeten voor 100% binnen of zal de opname dan bijvoorbeeld 5% zijn i.p.v. 1 %?
Karma voor serieuze antwoorden.

Wat als je maar 9 tenen hebt?

Stel dat het zomer is en je smeert je volledig van kop tot teen in dan wordt volgens wikipedia de opname van vitamine D met 99% verminderd als je beschermingsfactor 15 aanbrengt, je neemt dus nog maar 1% op.

Maar stel dat je je voeten bijvoorbeeld niet insmeert. Kan de vitamine D dan via je voeten voor 100% binnen of zal de opname dan bijvoorbeeld 5% zijn i.p.v. 1 %?

Bij je voeten zul je 100% opname hebben. Maar omdat de rest van je lichaam is ingesmeert zul je dus maar een klein gedeelte aanmaken. Je lichaam maakt altijd de maximale hoeveelheid vitamine D aan, dit is per gebiedseenheid.

Waarom zou je je lichaam insmeren met zo'n hoge factor. De vuistregel is: hoe hoger de factor, hoe hoger het aantal gifstoffen er in de zonnebrand wordt gestopt. Ik zou kiezen voor een lagere factor en de blootstelling aan de zon langzaam opbouwen. Als je dan toch de hele dag in de zon zit dan kun je beter regelmatig een zonnebrand met een lage factor opnieuw aanbreken.

Daarnaast adviseer ik je om nu al te beginnen met het eten van tomatenpuree, omdat dit kan voor je huid een effect kan hebben van een milde zonnebrand.

Zo kom je uiteindelijk aan je heilzame D, verlaag je het risico op huidkanker en blijf je vrij van gifstoffen die een hoge factor zonnebrand met zich meebrengt.

Ik ben onderhand zo teringbruin dat ik me niet eens meer hoef in te smeren, das pas handig (antillen)

100% opname everyday AAWWYEAAAAH

Mirin, ik ben na 10 minuten verbrand aangezien mn pa n redhead was.

Insmeren is gewoon slecht idd, de straling waar je huidkanker van krijgt gaat er wel doorheen, maar de vitamine D niet.
Beter gewoon korte sessie's zonnen(heel licht rood mag gewoon), zo lekker opbouwen naar een bruin kleurtje en dan heb je geen last meer van het verbranden.
Wel zorgen dat je huid vet blijft, dit kan gewoon met simpele nivea oid.

Insmeren is gewoon slecht idd, de straling waar je huidkanker van krijgt gaat er wel doorheen, maar de vitamine D niet.
Beter gewoon korte sessie's zonnen(heel licht rood mag gewoon), zo lekker opbouwen naar een bruin kleurtje en dan heb je geen last meer van het verbranden.
Wel zorgen dat je huid vet blijft, dit kan gewoon met simpele nivea oid.

Insmeren is gewoon slecht idd <--
hier was ik gestopt met lezen. k*tpost ftw
IEDERE verbranding door zon is schadelijk!

Beste mensen. Als iemand die in de zorg werkt neem dit van mij aan: Melanomen zijn de snelst groeiende en meest agressieve vorm van huidkanker ( plaveiselcelcarcinoom ). Heb je een melanoom in je nek kan dit binnen een paar maanden overslaan naar je hersenen en is het einde oefening

Ga je vooral niet insmeren en laat je lekker verbranden! want oh oh oh, dat beetje d3 en testverhoging is worth the risk!

Insmeren is gewoon slecht idd <--
hier was ik gestopt met lezen. k*tpost ftw
IEDERE verbranding door zon is schadelijk!

Beste mensen. Als iemand die in de zorg werkt neem dit van mij aan: Melanomen zijn de snelst groeiende en meest agressieve vorm van huidkanker ( plaveiselcelcarcinoom ). Heb je een melanoom in je nek kan dit binnen een paar maanden overslaan naar je hersenen en is het einde oefening

Ga je vooral niet insmeren en laat je lekker verbranden! want oh oh oh, dat beetje d3 en testverhoging is worth the risk!

Niet zo slim om een post maar half te lezen...
Ga maar lekker heel de dag in de zon liggen dan, zonnebrand gaat je echt niet helpen tegen huidkanker.

ik schrijf toch ook niet dat je een hele dag in de zon moet gaan liggen of wel?

maar jij komt met een post: insmeren is slecht.. en dan geef je als advies: beter kun je je insmeren met nivea. ffs... <-- broooo science! maar doe vooral waar je zin in hebt..

ik schrijf toch ook niet dat je een hele dag in de zon moet gaan liggen of wel?

maar jij komt met een post: insmeren is slecht.. en dan geef je als advies: beter kun je je insmeren met nivea. ffs... <-- broooo science! maar doe vooral waar je zin in hebt..

1. Jij leest mijn post niet eens
2. Ik kan niet uitmaken uit jou post dat de hele dag zonnen slecht is.
3. Nu maak je ineens een opsomming van mijn post maar de belangrijkste punten laat je achterwegen.

Eigenlijk kom je alleen met wat leuke praat, maar niet tot een oplossing.

okay, ik ga ophouden met viswijven maar serieus:
ga geen advies geven als je er geen verstand van hebt. punt.

okay, ik ga ophouden met viswijven maar serieus:
ga geen advies geven als je er geen verstand van hebt. punt.

Toch nog een goede laatste post van je! :)
Om terug te komen op het huidkanker verhaal.
Weet niet hoe het fabeltje in de wereld is gekomen, maar zonnebrandcrème beschermd NIET tegen huidkanker.
Zonnebrandcrème beschermd tegen het verbranden en rood kleuren van je huid, wat imo een natuurlijke reactie is van je lichaam.
Je lichaam wil juist zeggen ga uit de zon het is gevaarlijk en slecht, door de zonnebrandcrème krijg je deze waarschuwing niet.
Om nog maar te zwijgen over de kankerverwekkende chemicaliën die deze crèmes bevatten.
Een ander negatief punt van zonnebrandcrème is het niet doorlaten van vitamine D, wat juist een zeer belangrijke vitamine is voor de weerstand van je lichaam en TEGEN kanker werkt.

Houd je lichaam dus gewoon vet met een zo simpel mogelijke crème zoals nivea.
Als je bleek bent ga niet te lang in zon liggen, maar bouw het op tot je huid wat donkerder is. (donkere huid beschermt tegen huidkankers)

Ik dacht altijd dat zonnecrème moest, wel beginnen mijn ogen er altijd van te pieken aangezien ik nogal gevoelige ogen heb. Ik ben wel benieuwd naar meer reacties. Graag meer meningen voor meer karma

Terug
Naar boven