Fitness Seller

Vitamine D

Ik neem nu een week of 2/3 vitamine d 5000iu. Wat mij opvalt is dat ik een stuk minder emotioneel ben. Bepaalde muziek, films kon ik gewoon niet naar kijken/luisteren zonder dat de tranen in me ogen sprongen. Dit is volledig verdwenen. Geen idee of je dat hier aan kan linken. Maar zelfs als ik me echt probeer in te leven geef ik geen kick. Heel apart:p

Sommigen praten hier over vitamine D en andere over vitamine D3. Welke is nu de "beste" om te nemen?

Ik ga ook Super Omega 3-6-9 en Calcium & Magnesium and Zinc supplement aanschaffen.

Zie t maar als hetzelfde ;)

Ik neem nu een week of 2/3 vitamine d 5000iu. Wat mij opvalt is dat ik een stuk minder emotioneel ben. Bepaalde muziek, films kon ik gewoon niet naar kijken/luisteren zonder dat de tranen in me ogen sprongen. Dit is volledig verdwenen. Geen idee of je dat hier aan kan linken. Maar zelfs als ik me echt probeer in te leven geef ik geen kick. Heel apart:p
Vitamine D heeft wel gunstige invloed op je gemoedstoestand. Niet zo gek ook dat mensen vrolijker zijn in de zomer.

Maar het kan altijd verschillende uitwerkingen hebben. Ik ben bijv. opgewekter en energieker, maar kan me nog steeds emotioneel prima inleven, of me emotioneel laten leiden (kan ook door de oestrogeentjes komen :p). Half jaar geleden was mijn vitamine D bloedwaarde 40, nu 107. Meest optimaal is boven 80.

D3 is trouwens het eindproduct. Wordt inderdaad onder dezelfde noemer gegooid.

Vitamine D heeft wel gunstige invloed op je gemoedstoestand. Niet zo gek ook dat mensen vrolijker zijn in de zomer.

Maar het kan altijd verschillende uitwerkingen hebben. Ik ben bijv. opgewekter en energieker, maar kan me nog steeds emotioneel prima inleven, of me emotioneel laten leiden (kan ook door de oestrogeentjes komen :p). Half jaar geleden was mijn vitamine D bloedwaarde 40, nu 107. Meest optimaal is boven 80.

107 wat? nmol/L of ng/ml? want dat is toch een verschil want nmol/L = ng/mL x 2.496

Moeten we niet nu allemaal naar een lagere dosering?

25-hydroxy vitamine D (degene die je moet meten bij bloedtesten) of 1,25-dihydroxy vitamine D (calcitriol, de actieve vorm)?

Is pas toxisch boven 150 ng/ml. Optimaal is rond de 50 (min. 30), maar tot 80 mag en 100 kan zelfs ook.

D3 (cholecalciferol) is trouwens geen eindproduct dus, maar wordt aangemaakt bij dieren onder invloed van zon. D2 (ergocalciferol) wordt door planten aangemaakt.

Laatst bewerkt:
Door het weer?

Niet persé. Het wordt pas bij zeer zeer hoge dosissen toxisch, en daar helpt dit weer misschien net 0.5% bij.

Inderdaad, pas in volle zomer de uv-b straling door de ozonlaag. Door de hoek van de zon nu is dit vrijwel nihil. En dan is 1000 a 2000iu per dag nog aangeraden.

Ik had voordien 9 a 11 ng/ml en nu met 25000iu per week 37,6 ng/ml.

Laatst bewerkt:

Waar heb je die dosering vandaan? 10000 iu kan wel, is veilig bevonden in onderzoek gedurende 3 a 4 jaar. Maar is het nodig? Laat je bloed eens meten. En in de zomer zou ik wel zakken. Normaal is buiten de zomer 4000 a 6000iu voldoende.

107 wat? nmol/L of ng/ml? want dat is toch een verschil want nmol/L = ng/mL x 2.496
nmol/L

Die hoge doseringen van 10.000IU zijn voor testosteronboost. Je serumwaarde zou inderdaad wel voldoende zijn (tenzij je darmen het niet opnemen of zo).

Waar heb je die dosering vandaan? 10000 iu kan wel, is veilig bevonden in onderzoek gedurende 3 a 4 jaar. Maar is het nodig? Laat je bloed eens meten. En in de zomer zou ik wel zakken. Normaal is buiten de zomer 4000 a 6000iu voldoende.

is vitamine D wel zichtbaar in het bloed?

bij mijn weten werden vitamine K A D E, opgenomen in de lymfevaten in vetdruppeltjes.
of komen die hierna wel nog in het bloed terecht?

(B en C daarentegen in de bloedvaten -> uitpisbaar bij overdosis)

is vitamine D wel zichtbaar in het bloed?

bij mijn weten werden vitamine K A D E, opgenomen in de lymfevaten in vetdruppeltjes.
of komen die hierna wel nog in het bloed terecht?

(B en C daarentegen in de bloedvaten -> uitpisbaar bij overdosis)

Bij transport moeten ze alsnog via het bloed he

En het is een hormoon eigenlijk. Maar je pist het niet uit inderdaad want het is vetoplosbaar.

• Topic Starter Topic Starter

Ik heb altijd een enorm goed inlevings vermogen gehad en krijg dit ook vaak tehoren.
Ook betreft situaties die ik totaal niet heb meegemaakt of bij mensen die een heel ander pedagogische achtergrond hebben.

Kan me niet voorstellen dat dit komt door oestrogeen, want de meeste vrouwen die ik ken zijn echt RUDE as Phuck, maar denk dat het komt door aanleg ofzo.

En idd, D3 en Vit.D zijn hetzelfde.

Waarom wordt altijd zoveel Vit D aangeraden? De ADH is 6µg of ongeveer 240IU.

Nu weet ik dat ADH over het algemeen veel gezeik is maar toch.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom wordt altijd zoveel Vit D aangeraden? De ADH is 6µg of ongeveer 240IU.

Nu weet ik dat ADH over het algemeen veel gezeik is maar toch.

omdat wij BBers meer verbruiken lijkt mij, en omdat we meer test willen.

Niemand raadt het hier aan hoor, is alleen de vraag welke waarde het beste werkt.

Thx ff doornemen

EDIT: thx

omdat wij BBers meer verbruiken lijkt mij, en omdat we meer test willen.

Niemand raadt het hier aan hoor, is alleen de vraag welke waarde het beste werkt.

Beetje BS antwoordt, 5000 IU en 240 IU scheelt een factor 20+

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven