XXL Nutrition

'Vleugeltjes' trainen

Rows zijn voor rugdikte.

Pull up/down/chins zijn voor rugwijdte.

Met rows train je je lats niet optimaal voor je lats (rugwijdte) doe je pull up/downs/chins.

B.

Veel afwisselen ook met je oefeningen.. heb tijdje chin ups gedaan en daarna 2x10 lat pulldown front en meteen er achter aan 2x10 latpulldown achter.... werkte goed... verder is de T-bar een hele goeie om een dikke rug te krijgen!

De beste oefening voor wijdte vind ik rack chins:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Moet je maar eens proberen, veel beter dan pulldowns en chinups vind ik persoonlijk. Strikt en zwaar!

Voor de rest blijven deadlifts en zware rows gewoon het beste voor rug. Simpel, basic en zwaar! Dat werkt altijd het beste nog.

geinig! die variant kende ik nog niet :)

spierpijn zei:
Pullovers werkt voor mij echt super. Dat is echt mijn oefening voor vleugels. Wel je ellebogen uit elkaar, anders werkt het meer voor de borst (bij mij teminste).

Heb hetzelfde, doe daarom liever bent arm pullovers.

Ik ben een grote fan van Rows, gewoon vanwege het feit dat ik niet over de mogelijkeheid beschik om chin ups te doen. En ik mag zeker niet klagen over mijn 'vleugeltjes' :D

Raar vind ik wel dat als ik zware Dumbbell rows begin te doen, ik nooit last zal hebben van mijn lats, maar wel eerder van mijn biceps. Toch heeft het duidelijk effect.

Voor mij chins en rows.

Brutez zei:
Absoluut, liefst met een kabel en 1 arm tegenlijk. Zijn we zeker niet met elkaar eens :D

Ik vind het idd niet de beste lats-oefeningen. Voor mij staan wide-grip chin-ups toch wel op de 1e plaats, met vlak erachter stricte pulldowns.

Man-Mountain zei:
Zagen zagen wiedewiedewagen Jan kwam thuis om een boterham te vragen, moeder was niet thuis, vader was niet thuis, piep zei de muis in t vooooorrrrhuis...

:roflol:

Gewoon chinnen, weinig reps, weinig rust, stricte uitvoering! :thumbs:

Behomont zei:
Rows zijn voor rugdikte.

Pull up/down/chins zijn voor rugwijdte.

Met rows train je je lats niet optimaal voor je lats (rugwijdte) doe je pull up/downs/chins.

B.

Je ziet het erg beperkt. Doe zelf weinig pull up/downs/chins, maar wel veel zware rows, en over mijn wijdte heb ik niks te klagen.
Ik denk dat de barbell row zowel voor wijdte als dikte een erg geschikte oefening is.

Chin-ups. De beweging rustig uitvoeren: langzaam omhoog, langzaam omlaag. Vooral de beweging over het hele bereik uitvoeren: netjes zakken en zover mogelijk omhoog tot de kin de stang raakt.

Bij mij werkt het super.

Suc6

Daan

Lezen jullie de flex wel eens of de M&F zolang ik de boekjes koop staan er al leuke dingen in!
Chin ups staan garant voor wijdte, maar alleen het rekken van de lattisimus schijnt ook al te werken dus gewoon hangen moet ook volstaan!

Haha boekjes zijn wel leuk voor beginners! Staat elke 2 maanden exact hetzelfde in of juist het tegenovergestelde.
En wijdte alleen is niet het belangrijkste. Gaat bij mij vooral om compleetheid. Wijd en dikte!!

Wijdte is de vleugel vorm! Voor dikte ( waar overigens niks over werd gevraagd!!! )
raad ik aan barbell row's, cable row's, deadlift en Dumbbell Row aan deze oefeningen werken voor mij persoonlijk het beste we hebben ook een machine waarbij je een soort roeiende beweging maakt! Als ik deze oefening doe voel ik het aan de onderkant van de lattisimus!
En vaak heb ik de neiging een kort stangetje aan de hoge pulley te hangen en dan met gestrekte armen de stang van boven in één beweging naar beneden te trekken daarbij goed de lat's aanspannen!

ReyMysterio zei:
Wijdte is de vleugel vorm! Voor dikte ( waar overigens niks over werd gevraagd!!! )
raad ik aan barbell row's, cable row's, deadlift en Dumbbell Row aan deze oefeningen werken voor mij persoonlijk het beste we hebben ook een machine waarbij je een soort roeiende beweging maakt! Als ik deze oefening doe voel ik het aan de onderkant van de lattisimus!
En vaak heb ik de neiging een kort stangetje aan de hoge pulley te hangen en dan met gestrekte armen de stang van boven in één beweging naar beneden te trekken daarbij goed de lat's aanspannen!

vlieg jij ff weg, met je ''vleugeltjes'' :D

Wel leuk dat al die newbies zo hangen aan die bladen! :D

Terug
Naar boven