Fitness Seller

Voeding en sportieve baan

Johan V75

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
78kg
Vetpercentage
15%
Vraagje,

Voor mijn werk zit ik 4/5 dagen op de MTB. (politiebiker) fiets ongeveer 50/60km op hoog tempo 7 uur per dag. Veel klimmen en korte stukken hard aanzetten.
In de afgelopen 2 jaar ben ik 25kg afgevallen. 9 maanden er uit geweest en nu weer 2 weken biken. Nu weer 2 kilo kwijt.
15% vet, 1.93m, 36 jaar, 78kg op dit moment.
Nu hoef ik niet echt meer vet kwijt...kan nu al de ribben tellen.
Voeding op een dag: 6 tarwebollen met kaas, 2 eierkoeken en een warme maaltijd in de avond en 1/1,5l water per dag en 1 fles extran geel en 4-5 kopjes koffie+m&s ongeveer. Meer voedsel krijg ik ook niet naar binnen...gewoon vol na elke keer eten!
O ja, en roker 10 sig. p/d.....:nut:

Slaap nu ook HEEL slecht of gewoon niet na een dag werken......heb nu pillen om in te slapen.
Maar wel veel energie hebben. Dag biken word ik nou niet echt moe van...ook niet als ik 2 dagen niet slaap tussen de diensten.???
Kan zonder problemen heel lang doorzetten qua inspanning. Bulk van de energie! Conditie is nu nog niet best, maar dat is zo weer op peil!

Nu wil ik ook nog 10kg spiermassa bijkomen. Benen hoef ik niet te trainen.;)

Ik heb een idee dat ik iets niet helemaal goed aanpak qua voeding en herstel... Veel formules op het net...mja, ben geen rekenwonder.

Moet ik maar eens naar een voedings/sportdeskundige? Of moet ik aan de supplementen?
Zeker als ik nog 1-1,5 uur krachttraining er naast ga doen (onder begeleiding)?

Tips of visie's zijn welkom!:)

Gr, Johan.

ik zou inderdaad je eerst eens goed gaan inlezen over voeding, supplementen zijn imo nog nergens voor nodig, wil je inderdaad krachttraining gaan doen zal je ook benen MOETEN trainen

6 tarwebollen met kaas, 2 eierkoeken en een warme maaltijd in de avond ...

Dat je niet van je fiets afdonderd met een lage bloedsuiker...respect..
Je zit ongeveer aan de HELFT van je dagelijkse behoefte caloriën.

Ik denk dat je vrij veel adviezen zult krijgen in de zin van:
- MEER ETEN
- STICKES LEZEN

ik zou inderdaad je eerst eens goed gaan inlezen over voeding, supplementen zijn imo nog nergens voor nodig, wil je inderdaad krachttraining gaan doen zal je ook benen MOETEN trainen

Hoe belangrijk benen trainen ook is, TS kan zijn werk echt niet uitvoeren met spierpijn in de bengdn. Enigste wat die nog zou kunnen doen is 5*5 squatten, veel meer wordt te veel.

Hoe belangrijk benen trainen ook is, TS kan zijn werk echt niet uitvoeren met spierpijn in de bengdn. Enigste wat die nog zou kunnen doen is 5*5 squatten, veel meer wordt te veel.

Spierpijn hoeft toch niet perse. En ook al krijgt hij er spierpijn van dan kan hij nog steeds zijn benen trainen vlak voor het weekend.

Voor mijn werk zit ik 4/5 dagen op de MTB. (politiebiker) fiets ongeveer 50/60km op hoog tempo 7 uur per dag. Veel klimmen en korte stukken hard aanzetten.
En dat op een paar bolletjes en eierkoeken, respect.

Moet ik maar eens naar een voedings/sportdeskundige? Of moet ik aan de supplementen?
Zeker als ik nog 1-1,5 uur krachttraining er naast ga doen (onder begeleiding)?
Niks mis met supplementen en deskundigen maar ik denk dat je een heel eind komt als je eerst wat slechte gewoontes in voeding en herstel oplost...

4-5 kopjes koffie
O ja, en roker 10 sig. p/d.....:nut:
Slaap nu ook HEEL slecht of gewoon niet na een dag werken......heb nu pillen om in te slapen.
Ik zou proberen caffeine uit te sluiten en kijken wat dat met je slaap doet. Hetzelfde met roken en de gevolgen daarvan voor je eetlust.

Drinken is een makkelijke manier om meer voedingstoffen binnen te krijgen ondanks slechte eetlust, vooral melk bijvoorbeeld. Melk kan ook helpen met je slaap. Ik zou zeggen vervang die koffie met melk als eerste stap en kijk wat dat doet en hoeveel je verder nog nodig hebt. Maar dat is slechts een voorbeeld/optie.

Voor krachttraining zou ik vooral zeggen rustig opbouwen om spierpijn te minimaliseren of zelfs te voorkomen (benen trainen kan gewoon, zeker met 5x5 schema's) en proteine toevoegen aan je voeding. 2-3x je lichaamsgewicht in grammen proteine per dag (78 * 2 tot 3 = 156 tot 240 gr) is een goede richtlijn.

Dit soort problemen oplossen en een goede basis van genoeg kcal, proteine, en slaap krijgen per dag is volgens mij belangrijker dan welk exact schema voor voeding, training of supplementen je hanteerd.

Laatst bewerkt:
En dat op een paar bolletjes en eierkoeken, respect.

Niks mis met supplementen en deskundigen maar ik denk dat je een heel eind komt als je eerst wat slechte gewoontes in voeding en herstel oplost...

Ik zou proberen caffeine uit te sluiten en kijken wat dat met je slaap doet. Hetzelfde met roken en de gevolgen daarvan voor je eetlust.

Drinken is een makkelijke manier om meer voedingstoffen binnen te krijgen ondanks slechte eetlust, vooral melk bijvoorbeeld. Melk kan ook helpen met je slaap. Ik zou zeggen vervang die koffie met melk als eerste stap en kijk wat dat doet en hoeveel je verder nog nodig hebt. Maar dat is slechts een voorbeeld/optie.

Voor krachttraining zou ik vooral zeggen rustig opbouwen om spierpijn te minimaliseren of zelfs te voorkomen (benen trainen kan gewoon, zeker met 5x5 schema's) en proteine toevoegen aan je voeding. 2-3x je lichaamsgewicht in grammen proteine per dag (78 * 2 tot 3 = 156 tot 240 gr) is een goede richtlijn.

Dit soort problemen oplossen en een goede basis van genoeg kcal, proteine, en slaap krijgen per dag is volgens mij belangrijker dan welk exact schema voor voeding, training of supplementen je hanteerd.

Ik ben hier hier in grote lijnen mee eens. Maar ik denk dat als je meer gaat eten, en je lichaam niet constant ondervoed is, je een stuk beter zal slapen.

Supplementen zijn idd van latere zorg, het belangrijkste is de basis, namelijk een goede voeding. Je zult echt meer moeten gaan eten. Lees je eerst maar is goed in, zooo veel info hier. Vervolgens maak je een voedingsschema, en een training schema en post deze vervolgens hier op dit forum.

Ik heb een excel bestand bijgevoegd. Kun je heel makkelijk een voedingsschema maken.;) Succes

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
Benen zijn gespierd genoeg! Rij ook zware Off-road ritten/raids op de motor (zware All-Road), sta dan 8-10 uur op de steppies, geen probleem.
Gaat puur om het boven lijf bij te trainen.

En het eten...ja, is te weinig. Maar krijg het gewoon niet weg...bluah..vol is vol. ;)
Heb eenmaal veel energie....heel veel. Werkdagen mogen van mij wel 24 uur zijn, haha! Kan rustig een dag zonder voedsel als het moet (en dan nog gewoon inspannen...heel vaag...beetje licht in m'n kop dan)...of gewoon soms geen tijd om knap te eten.
Ga ook wat uit laten zoeken....is niet helemaal jofel lijkt mij...weinig eten en nog 2 marathons gevoelsmatig kunnen lopen na het werk. ADHD....?

Ga nu ook kappen met de koffie, en roken spoedig! Kijken of dat wat uitmaakt iid.
Heb wel de laatste 2 weken echt trek in melk.....

Zal ook even die sticky's lezen. ;)

Bedankt tot zo ver!

Gr. Johan.

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jan 2012 om 12:09 ----------

Ik ben hier hier in grote lijnen mee eens. Maar ik denk dat als je meer gaat eten, en je lichaam niet constant ondervoed is, je een stuk beter zal slapen.

Supplementen zijn idd van latere zorg, het belangrijkste is de basis, namelijk een goede voeding. Je zult echt meer moeten gaan eten. Lees je eerst maar is goed in, zooo veel info hier. Vervolgens maak je een voedingsschema, en een training schema en post deze vervolgens hier op dit forum.

Ik heb een excel bestand bijgevoegd. Kun je heel makkelijk een voedingsschema maken.;) Succes

Krijg iid ook het idee dat het voeding is dat ik niet slaap....hmmm... Krijg het alleen niet weg. :(

Benen zijn gespierd genoeg! Rij ook zware Off-road ritten/raids op de motor (zware All-Road), sta dan 8-10 uur op de steppies, geen probleem.
Het gaat toch niet alleen om grootte? Krachttraining van je benen kan ook helpen blessures voorkomen, betere fietsprestaties, etc.

Ga ook wat uit laten zoeken....is niet helemaal jofel lijkt mij...weinig eten en nog 2 marathons gevoelsmatig kunnen lopen na het werk. ADHD....?
Misschien gevoelig voor caffeine?

Succes man!

En het eten...ja, is te weinig. Maar krijg het gewoon niet weg...bluah..vol is vol. ;)
Heb eenmaal veel energie....heel veel. Werkdagen mogen van mij wel 24 uur zijn, haha! Kan rustig een dag zonder voedsel als het moet (en dan nog gewoon inspannen...heel vaag...beetje licht in m'n kop dan)...of gewoon soms geen tijd om knap te eten.

Ga nu ook kappen met de koffie, en roken spoedig! Kijken of dat wat uitmaakt iid.
Heb wel de laatste 2 weken echt trek in melk.....

Zal ook even die sticky's lezen. ;)

Bedankt tot zo ver!

Gr. Johan.

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jan 2012 om 12:09 ----------

Krijg iid ook het idee dat het voeding is dat ik niet slaap....hmmm... Krijg het alleen niet weg. :(

Jou benen zullen vast sterk zijn in de zin dat ze veel kracht en conditie hebben. Maar als jij krachttraining gaat doen, is het heel belangrijk dat je hele lichaam getrained wordt. Ik heb jaren lang benen genegeerd, dit had weer als gevolg dat bijvoorbeeld deadliften voor geen meter ging. Je lichaam moet in balans zijn, en ik wil je dan ook echt adviseren om je benen te gaan trainen. Een beetje spiermassa op je benen zal je absoluut niet negatief beïnvloeden tijdens je werk. Dit is ook een hele andere manier van trainen, dan de dingen die jij beschrijft.

Het lijkt me zeer sterk dat je ADHD hebt omdat je nog 2 marathons kan lopen zonder weinig te eten. Het menselijk lichaam is tot zeer veel in staat. Waar een wil is, is een weg, zeggen ze wel. Dit betekent niet dat het ook gezond is. Veel eten is een kwestie van wennen. Je moet jezelf dwingen vaak en veel te eten. Hou je dit een lange periode vol, dan zul je steeds vaker uit jezelf honger krijgen. Mocht het nou niet lukken om alleen maar gezond voedsel te eten, kun je altijd nog wat junkfood toevoegen. Het is namelijk belangrijker om genoeg energie binnen te krijgen, dan om gezond te eten.

Roken idd mee stoppen, zal alleen niet makkelijk worden denk ik zo:P. Koffie kun je mee stoppen, kijken of het effect heeft. Maar er zijn ook genoeg mensen, waaronder ik zelf, die meer dan een liter koffie per dag drinken, en slapen als een roosje:rolleyes:.

Doorlezen van de stickies en is wat topics bekijken, is een heel goed idee;)

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Ben wel gevoelig voor oppeppende substanties. Drink al GEEN Redbull meer ed...want dan ga ik sneller praten dan Bert Visser, haha! Drink eigenlijk puur koffie in de mom van : "Bakkie collega?...Mja, is goed."
Alcohol word ik beroerd van(drink het nooit), junkfood vind ik vies...eet wel gezond (dat wat ik eet).
ADHD onderzoek loopt nu al een tijdje...waarschijnlijk heb ik dat toch wel. Maar lichte vorm, is bij iedereen anders. Vooral dat onvermoeibare en het hoge tempo is mij opvallend.

Heb nu het plan om eerst conditie weer op te bouwen, en als dat naar wens is dan pas kracht. ;)

Ik ga volgende week maar eens starten met meer eten. Kilo pasta met gehakt en tomatenpuree oid over de 2 pauzes....pffff. ;) ipv 4 bruine bollen.

Stoppen met roken is even 3 dagen afzien, en dan ben ik er overheen. Effe het juiste moment....dat ik weer knap kan slapen zeg maar.
Koffie ook exit. Ben nu aan het kijken hoe ik meer melk kan drinken. 1 liter veldfles mee op de bike denk ik zo met melk, 1 Extran voor de suiker en een liter water en een pak muslirepen.
Krijg al buikpijn als ik er aan denk....maar is denk ik iid dat je er even aan moet wennen.

Gr. Johan.

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jan 2012 om 12:43 ----------

Hou het wel op de hoogte!

Terug
Naar boven