XXL Nutrition

voeding i.p.v. weightgainer!!!

MX251088

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m81
hey,

ik zit serieus na te denken om een weightgainer aan te schaffen, bijvoorbeeld Mammoth, maar ergens zit ik ook zwaar na te denken hoe ik dat met natuurlijke voeding zou kunnen vervangen...

Dus eigenlijk wil ik helemaal geen weightainer of whey shakes.

Om een weightgainer te vervangen door gewone voeding dacht ik bijvoorbeeld aan 2 keer per dag 300ml sojamelk of gewone melk en daarin 1 banaan en 50gr walnoten gooien... wat vinden jullie hiervan?

Of als jullie andere (betere) tips hebben hoe ik makkelijk snel en veel koolhydraten en kcals kan binnenkrijgen dan hoor ik het graag.....

Goede instelling! Als je het uit gewone goede voeding kunt halen moet je dat zeker doen. Weightgainers hebben hun nut, voor de luie dagen of de momenten waarop het je niet lukt om een maaltijd te nuttigen. Groente, fruit, granen voor de carbs, noten voor de goede vetten en vlees, eieren en melkproducten voor de eiwitten.

Rijst, pasta, havermout, brinta, brood, all good.

Heb zelf 'n weightgainer bij m'n ouders gestationeerd, voor als ik daar ben. Die hebben nooit wat in huis namelijk.

koek, frisdrank, win :D

• Topic Starter Topic Starter
Rijst, pasta, havermout, brinta, brood, all good.

Heb zelf 'n weightgainer bij m'n ouders gestationeerd, voor als ik daar ben. Die hebben nooit wat in huis namelijk.

Ja ok maar je snapt het niet...

Een weight gainer had ik dan vooral tussendoor willen gebruiken.

Dus stel als je een ONTBIJT, MIDDAGMAAL en een AVONDMAAL hebt, dan heb ik tussen ONTBIJT & MIDDAGMAAL een tussendoor 1 en tussen MIDDAGMAAL & AVONDMAAL een 2de tussendoortje.

Net dan had ik een weightgainer willen gebruiken.

Ik kan toch onmogelijk om het 2 uur pasta en rijst eten in godsnaam, op den duur word je daar echt vies van denk ik :S

Daarom stelde ik voor wat jullie van mijn zelf gemaakte shake vinden dan?

300ml melk + 1 banaan + 50gr hazelnoten mixen in de blender en in plaats van weightgainer gebruiken 2x per dag, kan dat?

Of is de weightgainer veel meer waard als dit?

Verdere tips & adviezen zijn meer als welkom hoor,

ik hoor het graag

---------- Post toegevoegd Thu 27 Oct 2011 om 21:59 ----------

+1
Ik zou toch eerder voor een zak M&M's pinda gaan met een Monster erbij ofzo,, lekkâh!!!

Man man man, bende zeveraars!!!:mad::)

Bodybuilders eten geen tussendoortjes :P je moet alles eigenlijk gewoon als een maaltijd zien. Het hoeft ook niet perse rijst te zijn, iets in de richting van brood met tonijn is ook een optie en zo zijn er nog veel meer dingen.

Als je nou wel ooit een weightgainer gaat kopen ga dan voor Rice & Protein van Bodylab, Lean Gain van Bodyenfitshop of Complex Carb Gainer van XXLnutrition.

beter neem je geen mammoth 2500 is meer vet aanmaken.
Neem complex carb gainer van xxlnutrition.nl

Laatst bewerkt:
Probeer het uit je voeding te halen, beter en goedkopen.

Moest je toch n massgainer nemen, dan raad ik je mammoet af, ik zelf heb die ook en ben er ook niet zo voor.
Ultra mass van xxl of bodyenfit, vond ik beter(weet niet welke van de twee maar het is maar op 1 van de twee verkrijgbaar).

Toch vind ik whey wel belangrijk. Naar mijn mening heb je het smorgens als je opstaat en direct na de training sowieso nodig.

Als je zelf een weighgainer wil maken doe het dan zo:

0,5l melk + 30gr whey + 80gr brinta/havermout + 1 eetlepel olijfolie + (eventueel banaan)

Zelf shake maken eigenlijk? Bak kwark met wat soyamelk mixen en daar banaan of aardbei bij,héél goed te doen. complexe carbs kun je er ook bijdoen,brinta of havermout,of gewoon on the side erbij eten.

Toch vind ik whey wel belangrijk. Naar mijn mening heb je het smorgens als je opstaat en direct na de training sowieso nodig.

Als je zelf een weighgainer wil maken doe het dan zo:

0,5l melk + 30gr whey + 80gr brinta/havermout + 1 eetlepel olijfolie + (eventueel banaan)

Een vraagje i.v.m. havermout;

mag men havermout ook met koude melk opeten/opdrinken zonder op te warmen?

indien wel, is dat niet schadelijk voor het lichaam ofzo of ongezond?

wie helpt mij?

Oké, ik ga voor sojaproducten, inclusief mijn eiwitpoeder, zo zal mijn weightgainer er min of meer uitzien:

30gr Whey Hydrolisaat van XXL
http://www.xxlnutrition.nl/whey-hydrolisaat/xxl-nutrition
123kcal
24gr eiwitten
1,5gr koolhydraten
waarvan 0gr suiker
2,4gr vetten

+ 40gr havermout
152kcal
5,2gr eiwitten
24,8gr koolhydraten
waarvan 1,9gr suiker
2,8gr vet
waarvan 0,31gr verz.

+ 1 banaan (plus/minus 100gr)
86kcal
1,2gr eiwitten
18,8gr koolhydraten
waarvan 18,2gr suiker
0,2gr vet
waarvan 0gr verz.

+ 350ml sojamelk sojamelk bevat minder suiker dan koemelk, dus ook goed...
133kcal
13,3gr eiwitten
3,5gr koolhydraten
waarvan 3,5gr suiker
7,7gr vet
waarvan 1,1gr verz.

TOTAAL:
520gr - 500kcal - 46,4gr eiwitten - 44,4gr koolhydraten waarvan 25,1gr suiker - 13,1gr vet waarvan 1,41gr verzadigd.

Wat vinden jullie hiervan? Indien jullie het goed vinden dan ben ik van plan om deze samenstelling 2x per dag te gebruiken...graag jullie reacties hierover

Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie van mijn zelf samengestelde weightgainer hierboven???

Tips & adviezen zijn welkom...........

Terug
Naar boven