Fitness Seller

Hormonen in weightgainers

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
7 nov 2016
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
75kg
Vetpercentage
2%
Mede fora leden,

Ik sport sinds 1,5 jaar 4x in de week. Ik drink sinds een half jaar weight gainer als aanvulling op mijn voedingsschema en ben in deze tijd (1,5 jaar) 11kg aangekomen.

Echter sinds een paar weken heb ik last van Gynaecomastie. Dit houdt in dat mijn melkklieren (ja elke man heeft deze) opgezet zijn. Het is niet zo erg als op de wikipagina gelukkig, maar je voelt harde klieren in mn borst welke pijnlijk zijn bij aanraking. Volgens mijn huisarts kan dat komen door hormoonschommelingen. Hij raade af voeding waar veel hormonen in zitten te eten voor de komende tijd.

Nu zat ik te denken kan het komen door het drinken van weight gainers omdat hier iets van hormonen in zitten die mijn eigen hormoonhuishouding in de war hebben gegooid?

Gr
 
Als jij op 21 jarige leeftijd plotseling gynaecomastie ontwikkeld en het dus geen puberale gyno is, en je beslist geen AAS gebruikt, zou ik me eerder zorgen maken of er geen prolactinoom op je hypofyse zit. Ipv als huisarts wijzen naar "eten met hormonen"
 
Weightgainers zijn over het algemeen whey met wat carbs(rijstpoeder bijvoorbeeld). Kan me niet voorstellen dat in zo'n shake iets van hormonen in zit, tenzij je er liters melk aan toe voegt.
 
Over je weightgainer hoef je je niet echt zorgen te maken en de "hormonen in je voeding" ook niet.

Je zal ongetwijfeld wat hormoonschommeling hebben ondergaan gedurende deze anderhalf jaar doordat je bent gaan trainen, anders bent gaan eten en flink wat kilo's aan bent gekomen (als ik je stats moet geloven). Dit heeft uiteindelijk allemaal effect op je hormoonhuishouding. Waarom jij dan gyno krijgt? Daar kunnen we hier op het fora geen antwoord op geven. Zelfs huis"artsen" weten vaak niet waar het aan ligt, omdat ze er vaak de ballen verstand van hebben. Dat blijkt ook wel weer uit het advies van jouw huisarts. De ene persoon is gevoeliger voor hormoonschommeling dan de ander.

Succes met het bestrijden van je gyno!
 
Tjonge jonge, hormonen in weightgainers. Het wordt steeds gekker hier.
 
Het klopt wat hij zegt. ik word altijd heel emotioneel na het eten van gainers.
 
Als jij op 21 jarige leeftijd plotseling gynaecomastie ontwikkeld en het dus geen puberale gyno is, en je beslist geen AAS gebruikt, zou ik me eerder zorgen maken of er geen prolactinoom op je hypofyse zit. Ipv als huisarts wijzen naar "eten met hormonen"
Dit. Als je na de puberteit plots gynecomastie ontwikkelt zonder duidelijke oorzaak, is het zaak om uit te zoeken of hier niets iets ernstigs aan ten grondslag ligt zoals een prolactinoom.

En zoek een andere huisarts, deze is onbekwaam. Er zitten geen significante hoeveelheden hormonen in de voeding, dus hij lult uit z'n nek. Ook zo lekker om een patient met die boodschap naar huis te sturen, mag je zelf gaan uitvogelen welke voeding zogenaamd de boze hormonen bevat :roflol:
 
Back
Naar boven