Fitness Seller

voeding voor beginners

@rnbflavour.

thnx voor je reactie ben direct toen ik het zag gaan speuren en heb het menu gevonden. sluit niet echt aan bij mijn huidige plan van aanpak maar ik zal er komend weekend eens meer in verdiepen. Heb het momenteel erg druk op het werk dus ben niet erg vaak op het forum. Wel fijn dat je hulp aanbied via pm.
vraag me eigenlijk wel af hoe je aan al die schema's etc komt. Doe jij een opleiding of zo die hier mee te maken heeft of is het echt een uit de hand gelopen hobby ??

Hallo,

Ik zou graag wat info / hulp willen hebben m.b.t. voedings schema. Door nieuwe medicijnen ben ik redelijk wat gewicht aangekomen etc. en dit wil ik er graag weer af hebben.

lengte
1.80

gewicht
90kg

vet%
geen idee, op m'n sportschool hebben ze geen apparaat om dat te berekenen

geslacht
man

leeftijd
18

wat voor werk/opleiding je doet
Ben student ICT

hoeveel je aan krachtsport doet [liefst een link naar je schema of als je al een schema hebt aangevraagd in het topic trainign voor de beginners dat even melden]
ben van plan om weer met training te beginnen, heb 1.5 jaar gefitnissed maar ivm blessure / ziekte heb ik dit af moeten zeggen. wil nu weer helemaal opnieuw beginnen. paar keer per week dus naar de sportschool, 3/4 maal

welke overige sporten en hoe intensief en hoe vaak je dit doet.
momenteel niets

doel
gewicht verliezen / vet percentage verminderen, en toch ook wat spieren kweken

Ik hoop dat jullie me wat opweg kunnen helpen, heb zelf namelijk nog nooit eerder met een voedings schema gewerkt.

mvg

re-start

1m90
75kg
Student

Ik heb een dik jaar stilgelegen, daarvoor heb ik 4 jaar getraind.
Ben moeten stoppen met een vervelende schouderblessure.
Op dat moment was ik dik tevreden (83kg met 10%vet)
Heb allerlei schema's gedaan en heb het laatste jaar van m'n training ook heel doelgericht gegeten.
Nu zou ik graag opnieuw beginnen werken om terug te komen waar ik was.
Trainen & eten dus.

Ik heb de standaardschema's eens doorgenomen en dat komt qua calorieën, eiwitten enzo overeen met wat ik zelf gedaan heb.
Qua concrete voedingswaren zie ik echter minder overeenkomsten.
Onder vind je een ruwe schets van mijn oud schema.
Graag commentaar hierop :D

Maaltijd 1: rond 7u
150g standaard cornflakes + 200ml melk + stuk fruit
shake: whey protein
Maaltijd 2: rond 10u
200gr brood met 100gr mager beleg
Maaltijd 3: rond 12u
Maaltijd 4: rond 16u
TRAINING
Maaltijd 5: rond 19u
pasta of aardappelen met steak/tonijn/kip
shake: whey protein
Maaltijd 6: rond 22u
shake: pro80

Zoals je merkt was dit erg éénzijdig. Een ganse dag brood eten is niet leuk maar het leverde resultaat om dus kon ik er perfect mee leven.
Zou je me in functie van die dingen iets nieuws kunnen opstellen of zou je me iets anders aanraden?

Alvast bedankt! Mooi initiatief!
Greetz!
Stef

Ik hoop dat dit topic nog een beetje leeft en of je nog tijd hebt:p

lengte
1.91

gewicht
92kg

vet%

18%

geslacht
man

leeftijd
18

wat voor werk/opleiding je doet
HBO

hoeveel je aan krachtsport doet [liefst een link naar je schema of als je al een schema hebt aangevraagd in het topic training voor de beginners dat even melden]
Heb 1 jaar een schematje gevolgd waarbij ik veel biceps/triceps en borst heb getraind met een beetje cardio (2x per week) niet echt intensief dus

freefight en soms dansen (ja stepping en freestylen)

doel
gewicht verliezen / vet percentage verminderen, en dit in combinatie met goede krachttraining

Ik hoop ook dat dit topic nog leefd:D

lengte: 1.80 cm
gewicht: 67kg
vet%
: 11.3% gemeten op weegschaal
geslacht: man
leeftijd: 19
wat voor werk/opleiding je doet: HBO+callcenter
hoeveel je aan krachtsport doet [liefst een link naar je schema of als je al een schema hebt aangevraagd in het topic training voor de beginners dat even melden]
Ik train 4 a 5x per week en doe dan het volgende:
dag 1: borst, benen, triceps + buik
dag 2: schouders, biceps, rug
dag 3: Cardio + buik
dag 4: borst, benen, triceps
dag 5: briceps, buik en beetje cardio

geen maar ga denk binnenkort als ik terugkom van me stage uit Amerika weer wat aan voetbal doen met vrienden.

doel
Spiermassa aankomen en vetpercentage naar beneden!

Als jullie een goed voedingsschemakunnen maken zou dat prima zijn en ik zou dat zeer op prijs stellen! Ik gebruik eiwitshakes als suplement en de supermarkten in de buurt zijn: Plus, Edah, Albert Heijn, Boni.
Alvast Bedankt!

Pascal:D

Dit is interessant, als het topic nog leeft tenminste. Ik zal morgen mijn schema eens meebrengen van de fitness, ik ken de juiste benamingen van de oefeningen nog niet. Mijn vetpercentage ken ik ook niet, ze willen dat niet meten omdat ze het onbetrouwbaar vinden. Hoog kan het niet liggen, ik zie ribben en heb veloverschot.

bulken

He,

Ik ben 1,78 en weeg 85 kilo en ben 15
En ik wil deze zomer beginnen met fitnessen,( Heb wel thuis met dumbbells 22 kilo en halter 50 kilo getraind maar dit werd dus te weinig)
En nu heb ik al een massa schema, alleen ik zocht nog een bulk dieet
En dat voorbeeld van standaard bulk dieet vond ik wel handig en ook gewoon makkelijk alleen ik eet eigenlijk meer dan dat standaard bulk schema.
Dus weet iemand misschien hoeveel je er dan bij moet eten als je gewoon echt dik wil bulken??

Alvast bedankt,

BUckwheat

lengte: 1.46 cm
gewicht: rond de 32 kg
vet%: 20 (volgens de weegschaal van de diëtiste. 20!!! Ik ben dus echt mager, met ribben en veloverschot zelfs, niet normaal)
geslacht: vrouw
leeftijd: 26
wat voor werk/opleiding je doet: werkzoekend, af en toe interims (momenteel administratief werk, geregeld dozen verplaatsen)
hoeveel je aan krachtsport doet: sinds 2.5 week 3x/ week
Schema:
10' fiets voor opwarming
Chest press: 2 x 10 15 kg, 1 x 10 10 kg
Arm extension: 1x10 17.5 kg, 1 x 10 15 kg
Leg press: 3 x 10 40 kg
Abductor: 3 x 10 25 kg
Dumbbell press: 2 x 10 3 kg, 1 x 10 4 kg
dumbbell side raise zittend: 2 x 10 2 kg, toen opgegeven laatste keer
dumbbell curl zittend: 2 x 10 4 kg, 1 x 10 3 kg
Cable curl (staaf): 2 x 10 5 kg, 1 x 10 3.75 kg
Adductor: 2 x 10 15 kg, 1 x 10 10 kg
Andere beweging: met de hond wandelen (5-5.5 km/u, 30 tot 60' per dag, sinds krachttraining enkel nog in't weekend), bij slecht weer 2 x 15'/dag hometrainer in't weekend (op't gemak, met weinig weerstand, computerke is kapot, kan niet specifieker zijn), dagelijks 12' heen en 12' terugwandelen auto-werk (doorstappen). Ik probeer toch voor minstens gemiddeld een half uur beweging per dag te zorgen. Meestal is het meer.

Laatst bewerkt:
vrouw met doel

hallo,
ik ben 28 jaar, 1m81 en 67 kg. ik fitness al zeven jaar en de laatste jaren doe ik naast mijn cardio ook kracht. Nu sinds vorige week heb ik mijn training volledig veranderd omdat ik wel mager bleef, (lees op gewicht) maar ik zou graag wat strakker worden, minder vet en meer gespierd maar niet overdreven.
Dus ben ik samen met mijn vriend gaan trainen, elke spiergroep 1x per week, meer gewicht en minder herhalingen, we trainen 5x per week en ik doe na de kracht max 30 min cardio (fietsen) en ik integreer ook meer eiwitten in mijn voeding, maar met voedingsschema heb ik problemen omdat ik niet weet wat en hoeveel ik mag eten. Is er een voorbeeldschema voor een vrouw met mijn gewicht en doel?
Vanaf deze week ben ik ook na mijn training begonnen met een kom cruesli met melk te eten en een whey shake.
graag je advies,
Kahless

wie kan mij advies geven over mijn voedingen

ben nu een ruime 2 maande bezig en wil goed doortraine
Ik zou graag meer willen weten over mijn benodigde voeding

Hoeveelheid eiwitten, koolhydraten enz.

doel: meer spiermassa
lengte: 1m81
gewicht: 75
vet% geen idee
geslacht: man
leeftijd: 19
wat voor werk/opleiding je doet: student
hoeveel je aan krachtsport doet: minimaal 3x in de week (wil meer gaan in dien mogenlijk met school/werk)

welke overige sporten en hoe intensief en hoe vaak je dit doet: min 2x per week hardlopen, Wil weer beginnen met kickbox na de vakantie
Mvg stefan

hoe activeer je dat om die calculator te doen werken? ik klik erop ma da ga niet

• Topic Starter Topic Starter
Het is een plaatje, je moet op delink klikken en daar pas kun je het gebruiken

lol idd, men broer kwm het me zeggen. thx anyway

Ik weet niet of het al gezegd is, maar je hebt bij je cutschema staan:

Laatste maaltijd.

300gram magere kwak – 180kcal – 33 eiwit – 6kh – 0vet
20ml lijnzaadolie – 180kcal – 0eiwit – 0kh – 20vet
Totaal – 360kcal – 55eiwit – 10kh – 20vet

MEEEER eten om aan te komen!

Hey!

Ik had een vraag:

Ik train nu al ongeveer 1.5/2 jaar, qua eetpatroon eet ik al die tijd al veeel te weinig, ik heb nog helemaal geen voedingsschema gehad ofzo.
Het afgelopen halfjaar heb ik (op een enkele x na) elke week 3x getrained (puur krachttraining, alleen voor het groter worden!) en ben niks aangekomen.
(ik ben fulltime scholier en werk in een snackbar, ik eet niet vaak patat of vet spul op mn werk, meestal bami of pizza)

Ik wil nu serieus gaan aankomen want nu motiveert het sporten niet echt.
Ik ben 20 jaar, 1,85m, vetpercentage van 11, en weeg 77Kg. (heb wel ietsje een buikje die er wel af mag)

Eetpatroon nu:
sochtends
1 glas melk +1 boterham met kaas/vleeswaren

10:00
100ml ijsthee + 2 snee brood met kaas/vleeswaren

12:00
100ml ijsthee + 3 snee brood met kaas/vleeswaren

14:00
100ml ijsthee + 1 broodje met kaas/vleeswaren

15:00
Elite whey proteine shake +250 ml halfvolle melk
15:30 - 17:00 krachttraining

18:00
avondeten (aardappels (2 stuks), groente, vlees)
toetje

22:00
2 boterhammen met pindakaas

Dit is mijn huidige eetpatroon

Ik heb uitgerekend met Formule van Harris-Benedict
dat ik een caloriebehoefte heb van +/-3000
Dus dan zou ik op de 3500 moeten zitten om aan te komen?

Ik zie wel veel voedingsschemas op de site, maar die zijn allemaal per dag? dan eet je dus elke dag precies hetzelfde?

Nu is mijn vraag:

Zou u mij is 1 of meerdere schema's kunnen maken, zodat ik een beetje een id ervan heb, en dan kan ik ze zelf uitgebreider maken?

Alvast hartstikke bedankt!!!

Mvg, :bow2:

Terug
Naar boven